• Ik ben altijd al heel begaand geweest in dromen en weet precies wat ze beteken. En als ik het niet weet, zoek ik het op. Ik ben mijn dromen de baas, kan ze besturen en zelf verzinnen en ik weet er veel vanaf.
    Nu vraag ik jullie te kijken op deze site en de uitleg van je droom met ons te delen en te vertellen of jij vind dat het klopt :3

    Hier volgen de uitleggen van mijn dromen in de nacht van 16 op 17 September:

    Verdwaald Als je droomt dat je verdwaald bent, suggereert dit dat je de richting in je leven kwijt bent, of dat je je oorspronkelijke doel niet meer helder hebt. Je bent bezorgd of onzeker over het (levens)pad dat je thans bewandelt. Een andere uitleg van deze droom is dat je bezig bent te wennen aan een nieuwe situatie waarin er andere regels gelden.
    Uitverkoop Als je droomt dat iets in de uitverkoop is, vertegenwoordigt dit de mogelijkheden die al binnen je bereik liggen. Het zou er misschien ook op kunnen wijzen dat je jezelf op een bepaald gebied onderschat.
    Zoeken Wanneer je in je droom op zoek bent naar iets, staat dit voor de behoefte om iets te vinden dat je in je leven mist of nodig hebt. Je zou op zoek kunnen zijn naar de oplossing voor een specifiek probleem.

    Naar mijn mening klopt het best wel.


    Let it come and let it be

    Vuur;Wanneer je droom dat een huis in brand staat, suggereert de droom dat je een verandering moet ondergaan. Als je deze droom wel vaker droomt, dan betekent het dat je nog niet klaar bent voor de verandering of dat je de verandering tegenhoudt. Een andere uitleg is dat vuur de passie en liefde voor je geliefden symboliseert.

    Die droom heb ik vaak achter elkaar gehad en ik werd altijd in het midden van de nacht wakker van de sckrik. Ik durfde niet meer gaan slapen omdat ik wist dat ik dat weer ging dromen ;S

    Prudence schreef:
    (...)
    Uw. Droom jij over wormen?

    Haha ja ik droomde dat ik een worm redde van een invasie in mijn huis o.O Nog nooit zo'n vreemde droom gehad. Maar op "redden" en "invasie" vond 'ie niks (cat)


    Alis volat propriis.

    Angst
    Als je droomt dat je op een of andere manier angst ervaart, is dit veelal een reflectie van gevoelens uit je bestaan. Onderdrukte gevoelens, onverwerkte emoties, walging en vijandigheid kunnen een angstdroom opwekken. Deze droom zou er ook op kunnen duiden dat je werk en thuis niet goed kunt uit elkaar kunt houden.


    Don't dream your life, but live your dream!

    Trap

    Wanneer je droomt over een prachtige, brede trap voorspelt dit eer en rijkdom. Als je anderen een trap af ziet lopen zullen onplezierige ontwikkelingen het geluk verstoren. In een droom op de trap te zitten voorspelt een langzame toename van geluk en tevredenheid.


    Vis

    Als een jonge vrouw droomt dat zij vissen ziet voorspelt dit een aantrekkelijke en begaafde minnaar. Dromen dat je een meerval vangt voorspelt dat je in verlegenheid gebracht zult worden door het toedoen van uw tegenstanders, maar uw geluk en gezonde verstand zal je door het moeilijke vaarwater loodsen.
    Lopen

    Dromen dat je met gemak loopt, vertegenwoordigt de manier hoe je door het leven gaat en op weg bent richting naar je doelen. De bestemming waar je heen loopt is van belang.
    Moeder

    Als je droomt over je moeder, representeert dit het verzorgende aspect van je persoonlijkheid. Moeders bieden veiligheid, comfort, leven, begeleiding en bescherming. Sommige mensen kunnen het moeilijk vinden om zich van hun moeder los te maken en zo hun eigen individualiteit en ontwikkeling te realiseren.
    Groen
    Groen staat voor een positieve verandering, goede gezondhed, groei, genezing, hoop en vrede. Groen staat ook symbool voor je streven naar erkenning en het bewerkstelligen van je onafhankelijkheid. Geld, weelde en jaloezie worden vaak geassocieerd met deze kleur.


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Ik droomde dat ik ziek op school zat, toen ik weg wou lopen van school hield een vriend me tegen en vroeg me waar ik mee zat. Ik barstte in tranen uit en kon mezelf niet uitdrukken, dus schoof ik een boek naar haar toe waarin ik mijn gedachtes verwoordde. Niemand reageerde met huilen en die vriend las het boek enkel aandachtig door, maar zag me nog steeds hetzelfde.
    Dingen als "bekennen" of "opbiechten" daar deed 'ie niks mee. "School" was niets bijzonders.

    Huilen

    Als je droomt dat je huilt, suggereert dit een uitbarsting van negatieve gevoelens die waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een situatie uit het echte leven, en niet als gevolg van gebeurtenissen uit de droom zelf. De droom dient ook als een uitlaatklep voor angsten en frustraties en is vooral ook een manier om (weer) emotioneel in balans te komen.

    In het dagelijkse leven hebben we soms de neiging om gevoelens te negeren, te onderdrukken of te ontkennen. Als je droomt heb je echter geen muurtje om je heen, zodat je emoties de vrije loop kunnen krijgen

    Als je droomt dat niemand reageert op jouw huilen, dan staat dit symbool voor hulpeloosheid en frustratie in het communiceren met anderen. Je zou het gevoel kunnen hebben dat je niet gehoord wordt. Mischien is de droom wel een aanwijzing om wat meer te praten of harder te proberen je punt duidelijk te maken.

    Gif
    Wanneer je in contact komt met gif in je droom, verwijst dit naar opgekropte woede en vijandigheid die je zelf uitstraalt, of ervaart van anderen. Je haatgevoelens beginnen tevoorschijn te komen. Deze droom duidt ook op een gebrek aan zelfvertrouwen, liefde voor jezelf of onzekerheid.

    Lijk
    Een lijk in je droom vertegenwoordigt een aspect van jezelf wat (af)gestorven is. Het kan ook betekenen dat je niet in staat bent om je duidelijk te uiten.

    Vrienden
    Wanneer je vrienden in je droom voorkomen, wijst dit op aspecten van je persoonlijkheid die je hebt afgestoten. Je bent nu echter klaar om dit afgewezen gedeelte te integreren. De relaties met degenen om je heen zeggen veel over jezelf. Deze droom geeft ook aan dat je goede berichten van je vrienden kan verwachten of ander goed nieuws.

    Als je vrienden in je droom bedroefd zijn of problemen hebben, voorspelt dit ziekte of moeilijkheden voor ze.

    Ziek
    A ls je droomt dat jij of iemand anders ziek is, duidt dit op moeilijkheden in je leven. Het kan een signaal zijn dat een deel van jezelf moet herstellen, mentaal of fysiek. Het zou misschien kunnen dat je zwelgt in zelfmedelijden. Je zou in dat geval eigenlijk op moeten houden zielig te doen.

    Pijn
    A ls je droomt dat je pijn hebt, wijst dit erop dat je te streng bent voor jezelf, zeker als je een bepaalde situatie niet zelf in de hand had. Deze droom kan ook refereren aan een werkelijke pijn ergens in je lichaam. Dromen kunnen problemen met je gezondheid onthullen of je ervoor waarschuwen. Let er ook op waar de pijn zich bevind voor aanvullende informatie.

    Als je droomt dat je jezelf moedwillig pijn doet, suggereert dit dat je overweldigende problemen of onrust ervaart in je wakkere leven. Je probeert je wellicht los te maken van je ruwe werkelijkheid door je te focussen op de pijn die je zelf aanbrengt.


    Let it come and let it be

    Als je droomt dat je een zelfmoord begaat, duidt je droom erop dat de omstandigheden in je leven zo frustrerend zijn, dat je niet langer bereid bent het hoofd te bieden aan bepaalde situaties of relaties, zoals je in het verleden wel hebt gedaan.


    Een andere uitleg van deze droom zou kunnen zijn dat het je niet lukt een bepaald schuldgevoel te overwinnen en derhalve de agressie op jezelf richt. Een meer positieve uitleg is dat je afscheid hebt genomen van een specifiek aspect van je karakter dat je al te lang met je hebt meegezeuld.


    Wanneer je iemand anders zelfmoord ziet plegen, benadrukt dit je bezorgdheid om deze persoon. Overweeg ook welke kenmerken van die persoon je probeert te ’doden’ binnen jezelf. Misschien hoop je dat je niet echt op deze figuur lijkt en bezig bent om sommige nare trekjes binnen jezelf van de hand te doen.

    In mijn droom wou ik zelfmoord plegen omdat ik niet meer naar toneel mocht. xD

    [ bericht aangepast op 19 sep 2011 - 10:56 ]


    Take me to wonderland

    dromen over scientology zat er niet bij :'D

    en 'infiltrant' al evenmin XD


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.