• Ik ben altijd al heel begaand geweest in dromen en weet precies wat ze beteken. En als ik het niet weet, zoek ik het op. Ik ben mijn dromen de baas, kan ze besturen en zelf verzinnen en ik weet er veel vanaf.
    Nu vraag ik jullie te kijken op deze site en de uitleg van je droom met ons te delen en te vertellen of jij vind dat het klopt :3

    Hier volgen de uitleggen van mijn dromen in de nacht van 16 op 17 September:

    Verdwaald Als je droomt dat je verdwaald bent, suggereert dit dat je de richting in je leven kwijt bent, of dat je je oorspronkelijke doel niet meer helder hebt. Je bent bezorgd of onzeker over het (levens)pad dat je thans bewandelt. Een andere uitleg van deze droom is dat je bezig bent te wennen aan een nieuwe situatie waarin er andere regels gelden.
    Uitverkoop Als je droomt dat iets in de uitverkoop is, vertegenwoordigt dit de mogelijkheden die al binnen je bereik liggen. Het zou er misschien ook op kunnen wijzen dat je jezelf op een bepaald gebied onderschat.
    Zoeken Wanneer je in je droom op zoek bent naar iets, staat dit voor de behoefte om iets te vinden dat je in je leven mist of nodig hebt. Je zou op zoek kunnen zijn naar de oplossing voor een specifiek probleem.

    Naar mijn mening klopt het best wel.


    Let it come and let it be

    Spin
    Als je droomt over een spin, geeft dit aan dat je je een buitenstaander voelt in een bepaalde situatie. Het kan ook zijn dat je afstand wil bewaren van een verleidelijk aanbod. De spin staat ook symbool voor de kracht van het vrouwelijke. Een alternatieve uitleg van deze droom kan zijn dat de spin een verwijzing is naar een machtige kracht, die je behoedt tegen zelfdestructieve gedachtes. Als je een spin doodt, voorspelt dit ongeluk en pech.

    Als de spin een web spint, geeft je droom aan dat je bellond zal worden voor je harde werk. Je zou zomaar eens gepromoveerd kunnen worden, of erkenning vinden voor je bijdrage in een ingewikkeld proces. Spinnen staat ook symbool voor creativiteit gezien het prachtige en ingewikkelde web dat ze maken. Een negatieve uitleg van deze droom is dat de spin aangeeft dat je je gevangen voelt in een relatie waarin je voor je gevoel geen vrijheid hebt.

    Wanneer een spin de muur opklimt, zullen je verlangens binnenkort realiteit worden.

    Als je gebeten wordt door een spin, duidt dit op een conflict met je moeder of een andere belangrijke vrouwelijke figuur in je leven. De droom is dan een metafoor voor de dominante moeder of de vrouwelijke macht om een uitgekiende val op te zetten. Mischien voel je je gevangen in een specifieke relatie.

    Dat vind ik stiekem wel heel ver gezocht, 't was gewoon een enge spin xd

    [ bericht aangepast op 17 sep 2011 - 21:49 ]


    “Love is a contradiction.”

    Gevangen Wanneer je droomt dat je gevangen gehouden wordt, suggereert dit dat je je opgesloten voelt in een bepaalde omstandigheden in het echte leven. Je zou je bijvoorbeeld opgesloten kunnen voelen in je carrière, een relatie of het leven in het algemeen
    is wel waar in bepaalde aspecten
    Aanval Een droom waarin je wordt aangevallen door een dier is een waarschuwing om voorzichtig te zijn met mensen om je heen. Let er in het echte leven op wie het meest lijkt op het dier dat je heeft aangevallen.
    Kan ik nu nog niet achterhalen of het waar is
    Pretpark Als je droomt dat het pretpark leeg of verlaten is, suggereert dit dat je jezelf meer open moet stellen voor lol en avontuur.
    Volledig waar. Een beetje te serieus (:


    En het moeilijkst is niet het communiceren van, maar het toegeven aan jezelf.

    Moord
    Als je zelf vermoord wordt, suggereert de droom dat een belangrijke relatie verbroken is en je af wil sluiten van je emoties. Het staat tevens voor ongebruikte talenten.

    Kan kloppen..

    Angst
    Als je droomt dat je op een of andere manier angst ervaart, is dit veelal een reflectie van gevoelens uit je wakend bestaan. Onderdrukte gevoelens, onverwerkte emoties, walging en vijandigheid kunnen een angstdroom opwekken. Deze droom zou er ook op kunnen duiden dat je werk en thuis niet goed kunt uit elkaar kunt houden.

    Klopt ook..


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Dromen over (spelen met) een bal symboliseert compleetheid en volledigheid. Het zou er ook op kunnen wijzen dat je meer in contact zou moeten komen met je innerlijke kind.

    Als je droomt over een balspel, duidt dit erop dat je vaker het initiatief zou moeten nemen. Je gebrek aan actie kan uit je verlegenheid stammen, iets wat je moet overwinnen. Misschien ben je te zelfbewust.


    No dat klopt niet echt. Ze vonden 'basketbal' niet. Want ik droomde dat er ineens een basketbal in mijn gezicht knalde. En toen werd ik wakker.


    Me so good.

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Je droomt iedere minuut van je slaap, alleen en groot deel van je dromen vergeet je.


    Je droomt niet iedere minuut, je droomt alleen tijdens je REM-slaap.
    Ik geloof ook persoonlijk dat je dromen besturen handig kan zijn, maar ook de boodschappen kan verstoren die eventueel overgebracht worden of dingen die je onderbewustzijn zo probeert te verwerken.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Van wat ik droomde: Ik droomde dat ik met me moeder en een gewond kind naast een snelweg stond, maar me moeder en ik kenden het gewonde kind niet dus ik belde het ziekenhuis komt er een man aanlopen die werkt in het ziekenhuis een mannelijk zuster ofso geen idee hoe je dat noemt. Maar hij begeleidde ons naar het ziekenhuis maar we moesten door een lege zwembad lopen, want aan de overkant stond een grote trap, maar toen we er heen liepen zag ik een ingebouwde mini zwembadje in dat zwembad met allemaal grote vissen ik keek er even naar en liep toen verder. En toen vroeg ik zo van "Is dit een lege zwembad?" want ik had het nog niet door tegelijk met een vrouw die naast me liep opeens en dat gewonde kindje was opeens weg dus wij lopen naar de trap gaat mijn moeder eerst de trap op maar er klimt een oude vrouw op die ook naar boven ging en me moeder klimde met haar samen naar boven en ik glipte er tussen langs. Kwam ik boven zag ik met broer en een vriend van hem (Hij had een groene baard) voorover gebogen aan een reling naar benden te kijken dus ik door lopen zie ik de rest van me familie in tuin stoelen zitten en ik heel blij iedereen knuffelen, maar het liep dood en toen werd ik wakker.
    Trap

    Wanneer je droomt over een prachtige, brede trap voorspelt dit eer en rijkdom. Als je anderen een trap af ziet lopen zullen onplezierige ontwikkelingen het geluk verstoren. In een droom op de trap te zitten voorspelt een langzame toename van geluk en tevredenheid.


    Vis

    Als een jonge vrouw droomt dat zij vissen ziet voorspelt dit een aantrekkelijke en begaafde minnaar. Dromen dat je een meerval vangt voorspelt dat je in verlegenheid gebracht zult worden door het toedoen van uw tegenstanders, maar uw geluk en gezonde verstand zal je door het moeilijke vaarwater loodsen.
    Lopen

    Dromen dat je met gemak loopt, vertegenwoordigt de manier hoe je door het leven gaat en op weg bent richting naar je doelen. De bestemming waar je heen loopt is van belang.
    Moeder

    Als je droomt over je moeder, representeert dit het verzorgende aspect van je persoonlijkheid. Moeders bieden veiligheid, comfort, leven, begeleiding en bescherming. Sommige mensen kunnen het moeilijk vinden om zich van hun moeder los te maken en zo hun eigen individualiteit en ontwikkeling te realiseren.
    Groen
    Groen staat voor een positieve verandering, goede gezondhed, groei, genezing, hoop en vrede. Groen staat ook symbool voor je streven naar erkenning en het bewerkstelligen van je onafhankelijkheid. Geld, weelde en jaloezie worden vaak geassocieerd met deze kleur.


    A girl should be two things: Classy & Fabulous. <3

    Dood
    A ls je droomt over de dood van een geliefde, suggereert dit dat je een bepaalde eigenschap mist die de geliefde met zich meedroeg. Vraag jezelf eens af wat deze persoon zo speciaal maakt en wat je zo in hem/haar waardeert. Wellicht is het precies datgene dat je mist in jezelf of in je relatie.

    Graf
    A ls je droomt dat je een graf bezoekt, duidt dit erop dat je nodig eens je onderbewuste moet proberen te onderzoeken, op zoek naar een kwestie waarvan je dacht dat die al een plaats gekregen had. Je moet voor jezelf opkomen aangezien niemand anders dit voor je zal doen. Deze droom kan ook betekenen dat iets bijna gecompleteerd is in je leven. Je bent klaar voor een nieuwe start.

    Mijn droom:
    Mijn oma was dood en ik zag haar in haar graf liggen. Niet zo leuk, vanochtend was ik helemaal zenuwachtig en vroeg ik zelfs aan mijn moeder (die haar iedere ochtend/middag/avond belt) hoe het met haar gaat en of ze nog leeft. Gelukkig nog wel =3

    [ bericht aangepast op 18 sep 2011 - 16:32 ]


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Deze droom is me gewoon echt mijn leven achtervolgd.
    toen ik 4 was, droomde ik over geesten in een spiegel *sinds dien ben ik bang voor spiegels*
    de tekst klopt niet helemaal omdat de zoekopdracht geesten in spiegels niet werkt.

    geesten
    O ver het algemeen symboliseren geesten of spoken eigenschappen van jezelf die je vreest. Dit kan bijvoorbeeld een pijnlijke herinnering zijn, schuldgevoel of verdrongen gevoelens. Je zou bang kunnen zijn voor de dood. Een andere betekenis van een geest in je droom kan zijn dat de geest staat voor iets dat niet langer bereikbaar is. Het zou voelen alsof je je niet verbonden voelt met het leven of de maatschappij. Deze droom kan een boodschap afgeven je oude manier van doen moet veranderen, omdat je nu eenmaal verder moet.
    Als je droomt over de geest van een overleden vriend of familielid, suggereert dit schuldgevoel of spijt ten aanzien tot de relatie die je met deze persoon had.

    verder had ik vroeger gedroomd dat mijn overleden oma die net 1 dagen overleden was aan het mijn bed zat. helaas ben ik er heilig van overtuigd dat het geen droom was, want ze nam letterlijk nog afscheid van me.

    overledenen:
    D romen over overledenen zijn te persoonlijk om met een algemene droomduiding te verklaren. De belangrijkste leidraad in het vinden van een betekenis voor dit type droom is je eigen gevoel.
    Wanneer je dode mensen in je droom ziet, is dit een waarschuwing dat je beïnvloedt word door negatieve mensen, of dat je optrekt met de verkeerde groep. Je zou materieel verlies kunnen leiden. Dit soort droom kan ook een manier zijn om het gevoel dat je had bij degene die overleden is, te verwerken. Als je droomt over iemand die al lang geleden overleden is, dan suggereert de droom dat een huidige situatie of relatie lijkt op de relatie die je had met de overleden persoon. De droom geeft aan hoe je je in de huidige situatie zou kunne opstellen.
    Als je met je overleden ouders praat, vertegenwoordigt de droom je angst om ze kwijt te raken of is de droom een manier om met verlies om te gaan. Je zou nog een laatste mogelijkheid willen aangrijpen om afscheid te kunnen nemen.
    Als je droomt over een overleden familielid of vriend, duidt dit er meestal op dat je ze mist en probeert de herinnering aan hen levend te houden. De droom dient als een uitlaatklep voor je emoties: een logische en natuurlijke manier om met het verlies om te gaan.

    [ bericht aangepast op 18 sep 2011 - 16:46 ]


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Meisje: wanneer je droomt over een meisje, vertegenwoordigt zij je speelse, onschuldige en kinderlijke kant van je persoonlijkheid. Mischien gedraag je je een beetje kinderachtig.
    Foto's: als je een foto ziet in je droom, betekent dit dat er een relatie is die je aandacht behoeft. Deze droom zou ook kunnen gaan over een vals beeld of iets dat niet is wat het lijkt. Een alternatieve uitleg is dat een droom over een foto aangeeft dat je je vastklampt aan het verleden of valse hoop.
    Spin: Als je droomt over een spin, geeft dit aan dat je je een buitenstaander voelt in een bepaalde situatie. Het kan ook zijn dat je afstand wil bewaren van een verleidelijk aanbod. De spin staat ook symbool voor de kracht van het vrouwelijke. Een alternatieve uitleg van deze droom kan zijn dat de spin een verwijzing is naar een machtige kracht, die je behoedt tegen zelfdestructieve gedachtes. Als je een spin doodt, voorspelt dit ongeluk en pech.

    Klopt niet zo veel van.. Ik heb ooit een boek in de bibliotheek geleend (titel en auteur vergeten,kut!) en daar klopten de meeste dingen wel. Best wel creepy.


    Always be yourself; Unless you can be Pikachu. Always be Pikachu.

    Dood
    Als je droomt over de dood van een geliefde, suggereert dit dat je een bepaalde eigenschap mist die de geliefde met zich meedroeg. Vraag jezelf eens af wat deze persoon zo speciaal maakt en wat je zo in hem/haar waardeert. Wellicht is het precies datgene dat je mist in jezelf of in je relatie.

    Als je droomt over je eigen dood, duidt dit op een overgangsfase in je leven. Je wordt spiritueler en wijzer. Een alternatieve uitleg daarentegen is dat je wanhopig probeert te ontkomen aan de verplichtingen van het dagelijske leven.

    Moord
    Wanner je getuige bent van een moord, duidt dit op een diepgewortelde boosheid op iemand. Denk er eens aan of het slachtoffer een eigenschap van jezelf symboliseert dat je kwijt wilt.

    Als je zelf vermoord wordt, suggereert de droom dat een belangrijke relatie verbroken is en je af wil sluiten van je emoties. Het staat tevens voor ongebruikte talenten.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Worm
    Een worm staat voor zwakheid en negativiteit in het algemeen. Het duidt ook op een laag zelfbeeld, van jezelf of van iemand in je leven. Dromen dat de worm over je lichaam kruipt, geeft aan dat je het gevoel hebt dat iemand om je heen misbruik van je maakt en van je goedheid profiteert. Als je je in je droom een worm gebruikt als aas (om te vissen) dan voorspelt dit succes en materiele voorspoed.


    Uhm nee dit klopt niet :'D


    Alis volat propriis.

    Dromen waarin mensen of objecten voor je ogen verdwijnen, refereren naar de angst of onzekerheid dat geliefden zomaar zouden kunnen verdwijnen uit je leven. Je zou ook het gevoel kunnen hebben dat je niet kunt bouwen op iemand. Hierdoor kun je je alleen en onbekwaam voelen. Je zou mischien eens moeten werken aan je zelfbeeld en zelfvertrouwen.


    Een alternatieve droomuitleg is dat wanneer iemand verdwijnt in je droom, dit suggereert dat je niet genoeg aandacht hebt besteed aan de eigenschappen van die persoon die je in jezelf herkent. Heb je de binding met een of ander aspect van je karakter kwijtgeraakt?

    A
    ls je droomt dat je huilt, suggereert dit een uitbarsting van negatieve gevoelens die waarschijnlijk veroorzaakt zijn door een situatie uit het echte leven, en niet als gevolg van gebeurtenissen uit de droom zelf. De droom dient ook als een uitlaatklep voor angsten en frustraties en is vooral ook een manier om (weer) emotioneel in balans te komen.


    In het dagelijkse leven hebben we soms de neiging om gevoelens te negeren, te onderdrukken of te ontkennen. Als je droomt heb je echter geen muurtje om je heen, zodat je emoties de vrije loop kunnen krijgen.


    Als je iemand anders ziet huilen, kan dit een projectie zijn van je eigen gevoelens op iemand anders. Als je in het echte leven eigelijk nooit huilt, dan is het mischien makkelijker om iemand anders te zien huilen in je droom dan om jezelf te zien huilen.


    Wanneer je huilend wakker wordt, duidt dit op een onverwerkt verdriet of trauma dat naar de oppervlakte komt drijven. Je kan deze emoties niet langer onderdrukken, je zult ze moeten confronteren.


    Als je droomt dat niemand reageert op jouw huilen, dan staat dit symbool voor hulpeloosheid en frustratie in het communiceren met anderen. Je zou het gevoel kunnen hebben dat je niet gehoord wordt. Mischien is de droom wel een aanwijzing om wat meer te praten of harder te proberen je punt duidelijk te maken.


    When your path is clear, follow it all the way and go for it.

    Galleon schreef:
    (...)

    Uhm nee dit klopt niet :'D

    Uw. Droom jij over wormen?


    "I shut my eyes in order to see.'

    Heks
    Een heks in je droom vertegenwoordigt kwade, destructieve en gevaarlijke vrouwelijke krachten. Het zou kunnen verwijzen naar negatieve ideeën over het vrouwelijke en je ervaring met harteloze vrouwen. Een alternatieve, modernere uitleg is daarentegen dat een heks symbolisch is voor goedheid, kracht en aanlokkelijkheid.
    Hekserij
    Dromen over hekserij suggereren dat iets of iemand bezig is om jou en je omgeving te manipuleren.

    Lol, ik weet niet waarover ik nu droom, het zijn altijd heel wazige/ vreemde situaties waar ik onmogelijk een thema op kan plakken, maar toen ik klein was (5 of 6 jaar ofzo) had ik constant nachtmerries over heksen.
    Maar ik zou niet weten of dat kwam door de uitleg die hier wordt gegeven. :'D


    effort never betrays you

    Zelfmoord: Als je droomt dat je een zelfmoord begaat, duidt je droom erop dat de omstandigheden in je leven zo frustrerend zijn, dat je niet langer bereid bent het hoofd te bieden aan bepaalde situaties of relaties, zoals je in het verleden wel hebt gedaan.

    Een andere uitleg van deze droom zou kunnen zijn dat het je niet lukt een bepaald schuldgevoel te overwinnen en derhalve de agressie op jezelf richt. Een meer positieve uitleg is dat je afscheid hebt genomen van een specifiek aspect van je karakter dat je al te lang met je hebt meegezeuld.

    Wanneer je iemand anders zelfmoord ziet plegen, benadrukt dit je bezorgdheid om deze persoon. Overweeg ook welke kenmerken van die persoon je probeert te ’doden’ binnen jezelf. Misschien hoop je dat je niet echt op deze figuur lijkt en bezig bent om sommige nare trekjes binnen jezelf van de hand te doen.

    Vallen: Dromen waarin je valt zijn vrij algemeen. Bijna iedereen heeft welleens een vallende droom gehad. Zoals met de meeste algemene dromen, is een vallende droom een indicatie van bepaalde onzekerheden en angsten. Je voelt je overweldigt door iets uit het echte leven. Je zal het gevoel hebben dat je de boel even niet in de hand hebt. Dit kan slaan op je werk of op je relatie. Het is een aanwijzing dat je je basis even kwijt bent en even niet kan meekomen met de drukte van het echte leven.

    Als je valt, is er niets waaraan je je vast kunt houden. Je wordt door een onbekende kracht min of meer naar beneden gezogen zonder dat je er enige controle op hebt.Dit kan parallel zijn aan hoe je leven op dit moment in elkaar steekt.

    Vallende dromen zijn vaak een aanwijzing voor een gevoel van falen of minderwaardigheid in een bepaalde situatie. Dit kan de angst zijn om te falen in je werk of school, verlies van status of om te falen de liefde. Je schaamt je en hebt een gebrek aan trots. Je zou kunnen voelen dat je niet mee kan komen.

    Volgens Freud duidt een vallende droom erop je op het punt staat om aan een sexuele impuls toe te geven.