• ik heb dit eigenlijk al sinds mijn negende, ik ben hartstikke verlegen als mijn ouders in de buurt zijn. ik hoef maar iets verkeerd te doen of ze pesten me ermee. ik ben dus altijd doodsbang dat ik iets verkeerds doe of zeg, daarom durf ik nooit iets te zeggen tegen anderen als ze erbij zijn. Als ik bij vrienden ben, ben ik alles behalve verlegen. ik ben wel van mezelf een rustig persoon en erg onzeker maar bij vrienden heb ik daar nauwelijks last van. Als ik thuis kom, ga ik naar mijn slaapkamer of ik ga naar buiten. Weg van mijn ouders in ieder geval. Ik zie ze ook alleen tijdens het avondeten. Ik vertel ze helemaal niks zelfs dingen die voor iedereen heel normaal zijn om te vertellen, durf ik niet te zeggen. Mijn ouders hebben me heel erg gepest en onzeker gemaakt toen ik begon te 'puberen' Daardoor ben ik zo onzeker over mezelf en probeer ik mezelf te verbergen voor mijn ouders. Ze zeggen dat ik dik ben, contactgestoord, lesbisch(ik val echt 100% op jongens maar omdat ik nooit vriendjes heb denken/zeggen ze dat) ik wordt later een luie, dikke nietsnut die geen leven heeft, ik moet meer worden zoals die en die, ze zijn niet trots op me omdat ik niet ben wie ze willen dat ik zijn. En nog veel meer dingen zeggen ze tegen mij. het erge is dat doordat ze me altijd zo pesten, mijn broertje dit overneemt, ik wordt dus door mijn ouders en broertje constant uitgemaakt voor vanalles en dat doet me ongelofelijk veel pijn. Het voelt als 3 tegen 1. Ik heb al zovaak geprobeert ze duidelijk te maken dat het me onzeker maakt, ze me kwetsen en vooral heel verdrietig maakt. Maar ze nemen me niet serieus en zeggen dat ik er maar tegen moet kunnen en dat ze helemaal niets verkeerd. Voor de rest zijn mijn ouders echt super, daar niet van. Maar ze hebben mij in mijn leven zoveel schade aangedaan dat ik zo snel mogelijk het huis uit wil en het contact met ze wil verbreken. Alleen ik wil ze op een of andere manier duidelijk maken hoeveel pijn ze me hebben gedaan alleen ik dring niet