• Hey,

    Waarom gebruiken de Weasleys geen spreuken om rijker te worden? Geld vermeerden bijvoorbeeld? Of als hun toverdrankingrediënten op zijn ze vermeerderen? Dat is toch veel logischer...
    Oh, en nog iets, ik las op een of andere Voldemort-twitter dat sommige Deatheaters nadat ze zo'n teken hebben gekregen er soms per ongeluk op drukken. Wat zou er dan met ze gebeuren? (A)

    xx


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Wat Finnick zegt klopt

    [ bericht aangepast op 9 sep 2011 - 16:02 ]


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Ik denk dat het niet is toegestaan dat soort dingen te vermenigvuldigen, als het überhaupt al mogelijk is. Eten kun je bijvoorbeeld ook niet opeens laten verschijnen.

    En ik denk dat zo'n ongelukkige Deatheater er niet zo goed van af komt. Voldemort zal vast niet genadig zijn als er voor niets alarm wordt geslagen. :'D


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik vermoed dat het geld van een magisch kenmerk is voorzien zodat het niet na te maken is, omdat je anders van alles en nog wat in geld kunt veranderen, en dan verliest geld al snel zijn waarde.


    quidquid excusatio prandium pro

    Kan niet. Dat is een of andere uitzondering, dat zegt Hermelien een keer ergens in het boek. Eten kun je bv. niet vermenigvuldigen en geld ook niet. Die uitzondering heeft een naam, maar ik weet niet meer wat.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    Kan niet. Dat is een of andere uitzondering, dat zegt Hermelien een keer ergens in het boek. Eten kun je bv. niet vermenigvuldigen en geld ook niet. Die uitzondering heeft een naam, maar ik weet niet meer wat.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Finnick schreef:
    Kan niet. Dat is een of andere uitzondering, dat zegt Hermelien een keer ergens in het boek. Eten kun je bv. niet vermenigvuldigen en geld ook niet. Die uitzondering heeft een naam, maar ik weet niet meer wat.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Grondels Wet van de elementair Transfiguratie. :Y) Dus dat kan niet.

    [ bericht aangepast op 9 sep 2011 - 15:44 ]


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Finnick schreef:
    Kan niet. Dat is een of andere uitzondering, dat zegt Hermelien een keer ergens in het boek. Eten kun je bv. niet vermenigvuldigen en geld ook niet. Die uitzondering heeft een naam, maar ik weet niet meer wat.
    "
    Maar in boek twee, als Ron en Harry net tegen die auto zijn aangeknalt en het feestmaal missen, tovert Anderling toch sandwiches voor hen?


    ars moriendi

    Meddows schreef:
    (...)"
    Maar in boek twee, als Ron en Harry net tegen die auto zijn aangeknalt en het feestmaal missen, tovert Anderling toch sandwiches voor hen?


    Oh, ja, dat weet ik niet meer. Maar dan zijn die waarschijnlijk al gemaakt en tovert ze die ergens vandaan uit het kasteel. Je kunt in ieder geval geen eten maken uit het niets. En je kunt iets anders ook niet omtoveren tot eten, dus ik denk dat dat dan al gemaakt was door de Huiselfen.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Finnick schreef:
    Kan niet. Dat is een of andere uitzondering, dat zegt Hermelien een keer ergens in het boek. Eten kun je bv. niet vermenigvuldigen en geld ook niet. Die uitzondering heeft een naam, maar ik weet niet meer wat.




    What she says


    You gave me forever within the numbered days and I am grateful.

    Meddows schreef:
    (...)"
    Maar in boek twee, als Ron en Harry net tegen die auto zijn aangeknalt en het feestmaal missen, tovert Anderling toch sandwiches voor hen?

    Het eten verschijnt eigenlijk ook 'zomaar' op tafel, maar eigenlijk maken de huiselfen dat allemaal klaar in de keuken en 'verschijnselt' het op de tafels in de grote zaal. Volgens mij deed Anderling dat dus op dezelfde manier.

    Maar op eten zit inderdaad een 'lock'. Geld weet ik niet, maar ik ga ervan uit van wel.
    Maar ik denk niet dat het verboden is ingrediënten of boeken te vermenigvuldigen. :o

    [ bericht aangepast op 9 sep 2011 - 16:24 ]


    Let the Night embrace you

    NurseJoy schreef:
    Grondels Wet van de elementair Transfiguratie. :Y) Dus dat kan niet.

    Oh, natuurlijk!

    Bedankt allemaal =)


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Finnick schreef:
    (...)

    Oh, ja, dat weet ik niet meer. Maar dan zijn die waarschijnlijk al gemaakt en tovert ze die ergens vandaan uit het kasteel. Je kunt in ieder geval geen eten maken uit het niets. En je kunt iets anders ook niet omtoveren tot eten, dus ik denk dat dat dan al gemaakt was door de Huiselfen.

    Damn, als ik dat zou kunnen, zou ik naar de winkel gaan en alles gewoon in mijn tas toveren :')


    ars moriendi

    Dat is toch de grondels wet op de restrictie van elementaire transfiguratie?

    -sorry, nutteloze reactie -

    [ bericht aangepast op 11 sep 2011 - 11:41 ]


    ~brrrrrrrrrrrrr~