Wel, ik weet niet of dit nog nodig is, maar jullie mensen hierow, moeten naar de titel kijken. De vraag is HOE.
Dus als het nog nodig is, ik denk het niet, gezien het ongeveer een halfjaar geleden geopend is.
Maar als je nog eens wat anders moeilijks moet vertellen.
Oke, begin met een kopje koffie voor ze maken, of wat complimentjes geven. Kijk ook of ze in een goede bui zijn. Aan sommige ouders moet je 's ochtends niets vragen, en aan sommigen 's avonds niet. Dat is even uitvissen maar dat weet je vast wel. Je zit er immers mee in hetzelfde huis.
Goed, complimentje, kopje koffie, beetje vleien. En dan op een goed moment wachten. Tot er een stilte valt bijvoorbeeld. Dan kuch je. Misschien kun je dan iets zeggen in de richting van:
'Mam, pap, ik moet jullie iets belangerijks vertellen. Acht maanden geleden moest ik naar de..........--- (erase)
Een poosje geleden moest ik naar de bibliotheek, en toen was ik een boek aan het uitzoeken (of terugbrengen of ruilen of weet ik veel ) en toen was er een hele, hele leuke jongen. Toen ik hem zag werden mijn benen net kauwgum. Het bleek later dat hij ook verliefd op mij was, en we hebben een relatie nu. Het probleem is alleen dat hij drie jaar ouder is dan ik ben.'
Of iets in die trand. En als ze zeggen dat je niet met hem om mag gaan kun je misschien iets zeggen als:
'Maar jullie willen toch ook graag dat ik gelukkig ben en dat ik een leuk vriendje heb?'
Ik weet niet of je er wat aan zal hebben, maar...
Veel succes!