Ik zit nogal in een awkward situatie ... Een tijd geleden heb ik namelijk het Heidendom ontdekt. Een hele tijd eigenlijk al, maar sinds ik me er in ben gaan verdiepen kort geleden, ben ik gaan ontdekken dat dit hèt geloof voor mij is. Het voelt zo ontzettend natuurlijk aan en vult gevoelsmatig een leeg plekje op, dat eerst gevuld werd door twijfel, vragen en vele andere onaangename gevoelens. En nu een soort gevoel van kalmte sinds deze ontdekking, eerlijk gezegd. Nu zit ik alleen met het dilemma dit aan mijn moeder over te brengen ... Ze weet hoe erg ik twijfel aan het katholieke, en dat dit is wat mij interesseert [om het maar zo te noemen] maar niet dat ik ook de stap wil nemen om me uit te laten schrijven bij de kerk waar ik gedoopt ben en communie heb gedaan als kind. Toch wil ik dit binnenkort laten doen en voor die tijd dit uitgewerkt hebben met haar ... Alleen heb ik géén idee hoe ik dit moet gaan doen. Hebben jullie enig idee hoe ik dit over kan brengen op een manier die geloofwaardig is en waardoor ze het serieus neemt, of niet kwetsend op vat, mocht dat anders zo zijn? En vooral het serieus nemen, omdat dat nog wel eens iets is wat hier in huis veel moeite kost.
[ bericht aangepast op 3 sep 2011 - 20:21 ]
Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.