• hoe moet je eigenlijk een schaduw tekenen, iemand tips??

You can't not look cool with a crossbow.

Je moet bedenken waar het licht vandaan komt.
    Ik teken gewoon een klein lampje op mijn papier die op mijn schets schijnt en kijk dan waar de schaduw vandaan kan komen en verder een beetje op gevoel...

Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

Kijken hoe het licht valt, als iets over elkaar heen valt is eigenlijk altijd wel dat er schaduw op het onderste 'ding' zit.

"I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

Bandicoot schreef:
    Ik teken gewoon een klein lampje op mijn papier die op mijn schets schijnt en kijk dan waar de schaduw vandaan kan komen en verder een beetje op gevoel...

maar ik teken plaatjes na, maar ik bedoel moet ik het ook uitveegen??
    het lukt me nooit schaduwen:(

You can't not look cool with a crossbow.

Ik veeg schaduwen wel altijd uit, ook omdat ik dat een leukere effect vind ;)

It takes 17 muscles to smile, 43 muscles to frown ~~

Google het of zoekop deviantart.com
    Simpel zat. Anders heb ik nog wel voorbeeldjes.

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

Voor haar

In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

ICheetah schreef:
    (...)

Oh. Op die fiets (:
    Ik veeg altijd mijn potlood uit in een tekening, dus ook voor de schaduw.
    Ik denk dat het er dan vanaf hangt hoe jouw stijl is met natekenen. Met groffe lijnen is het mooier om de schaduw op dezelfde manier te doen, en anders om ^^ De manier van je schaduw moet passen bij hoe je je tekening gemaakt hebt.
    Experimenteer gewoon wat :'D

[ bericht aangepast op 2 sep 2011 - 10:42 ]

ICheetah schreef:
    (...)

Zo nauwkeurig mogelijk werken zonder uit te vegen. Als je om het 'zachte' effect te bereiken toch moet vegen, doe het zo voorzichtig mogelijk met een zakdoekje.

No growth of the heart is ever a waste

C18 schreef:
    (...)
    Zo nauwkeurig mogelijk werken zonder uit te vegen. Als je om het 'zachte' effect te bereiken toch moet vegen, doe het zo voorzichtig mogelijk met een zakdoekje.

Of wattenstaafje voor op de kleinere plaatsen of in de ogen ofzo ;p

En begin gewoon veels te licht, ikzelf begon vaak toch te donker en dat kan je niet meer veranderen. Dus begin gewoon super licht en bouw het langzaam op.

OH GAWD NIET UITVEGEN. dat is echt nub.
    ofja kan wel, maar niet dat je zegmaar maar één kleur schaduw hebt dan >.> okay kijk

Verschillende tinten grijs, dus meerdere 'lagen' schaduw. Ik heb niks uitgeveegt hier. Gewoon van donker naar licht gaan, dus harder of zachter met je potlood op 't blaadje drukken. De schaduwen moeten ook meegaan met de vorm van hetgene wat je wilt schaduwen. Zoals in deze tekening bv de armen, een beetje rond. God, dit is gewoon moeilijk uit te leggen, je moet er gewoon gevoel voor hebben youknow.
    Heb je misschien een tekening die je hebt gemaakt met schaduwen?

I live for the applause, you will die for it.

C18 schreef:
    (...)

Haha. Ik lik altijd aan mijn vinger ;'p
    Too much info? ^^

Hier voorbeeld met uitgeveegd en niet;

[/ur]
    (aanklikbaar)

Alleen zie je schaduw wat minder door mijn scanner ;l maar er is niks mis met uitvegen

Bandicoot schreef:

+ Je kan het ook wel uitvegen doe ik ook wel eens.

ik teken dan lichtjes en dan veeg ik het uit met een keukenpapiertje.

Ivar Oosterloo.