• AMSTERDAM – De controversiële Amerikaanse beeldhouwer Daniel Edwards heeft beelden vrijgegeven van zijn laatste werk: een standbeeld van een volledig naakte Justin Bieber en zijn vriendin Selena Gomez. Edwards zelf zegt het tienerkoppel te willen afbeelden als Adam en Eva.


    “Het is niet vanwege religieuze redenen”, aldus Edwards. “Vanuit kunsthistorisch oogpunt is een jong koppel altijd Adam en Eva. Zo probeer ik in mijn werk altijd te refereren naar de geschiedenis. Het is een manier om het in historische context te plaatsen.”

    Het standbeeld heet Justin And Selena As One. De twee staan naast elkaar op een sokkel met de gravure “Justin & Selena Forever”. Het koppel deelt dezelfde ruggengraat, dat eveneens een verwijzing naar Adam en Eva is. Een esdoornblad verbergt de geslachtsdelen van de Canadese zanger, een ster die van de Texaanse zangeres.


    Geëxploiteerd

    Volgens Edwards geeft hij met zijn beeld vooral kritiek op de entertainmentindustrie. “Ik wilde commentaar leveren op datgene dat tienersterren telkens overkomt wanneer ze al op jonge leeftijd worden geëxploiteerd”, stelt hij. “De media voedt dat zo goed het kan.”

    Edwards kwam eerder in opspraak vanwege zijn beeldhouwwerken. Zo beeldde hij zowel Paris Hilton als Hillary Clinton naakt af. Andere omstreden werken bevatten een barende Britney Spears op een berenvel, een in Irak gesneuvelde en verminkte Prince Harry en een Egyptische sarcofaag van Oprah Winfrey.

    Bron:www.nu.nl.

    O.O What the F*cking Hell o.o


    Every word written is a victory against death | Michel Butor

    Ik heb daar geloof ik een foto van gezien en ze leken er echt niet op lol.
    Maar het is ook een beetje eng van die man :/


    As travars


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Da's ook een manier.. :W


    "I shut my eyes in order to see.'

    BeRavenclaw schreef:


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    dat is gewoon eng. :3


    Save me from myself.

    Hij klinkt eng.


    I can't do everything, but I'll do anything for you.

    Hmmmm apart. Maar iedereen ziet kunst op een andere manier, opzich vind ik het niet zo heel slecht bedacht.


    Forever.

    Zijn er foto's? LOL


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Basilisk schreef:
    O.O What the F*cking Hell o.o

    Ik heb een foto ervan gezien echt....er zijn geeen woorden voor


    Don't cry over someone,who wouldn't cry over you~Lauren Conrad

    ZivaDavid schreef:
    Ik heb een foto ervan gezien echt....er zijn geeen woorden voor


    link?

    o.o


    Shoganai i ne~

    Nu wil ik die foto's zien_O_


    Let the rain wash away all the pain of yesterday


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson