• Uitvaartbedrijf wil lijken oplossen
    Een uitvaartorganisatie wil lichamen bij de uitvaart ook kunnen oplossen met een bijtende vloeistof of ontbinden door ze te bevriezen. De organisatie onderzoekt of de nieuwe technieken in Nederland kunnen worden ingevoerd. Daarvoor is wel een wetswijziging nodig. Nu is het alleen toegestaan om mensen te begraven of te cremeren. De nieuwe mogelijkheid om een stoffelijk overschot op te lossen met een bijtende vloeistof, ook bekend als resomeren, wordt nu alleen nog toegepast in Canada en de Verenigde Staten. Het ontbinden van een lichaam door bevriezing, cryomeren, gebeurt nergens. Bij beide methoden blijft na de toepassing alleen wat poeder over. Dat poeder is volgens de organisatie 'min of meer' vergelijkbaar met de asresten na een crematie. De uitvaart kan dan ook precies hetzelfde verlopen als bij een crematie. De nieuwe methoden bieden volgens de organisatie, Yarden, een alternatief voor mensen die niet begraven of verbrand willen worden. Ook onderzoekt Yarden of het waar is dat de nieuwe methoden ruimte besparen en duurzamer en milieuvriendelijker zijn.



    Met milieuvriendelijker bedoelen ze dat het "water" wat wordt gebruikt om het op te lossen, gewoon in het riool kan worden gedumpt. Wat weer wil zeggen dat we het uiteindelijk weer opdrinken..(cat)

    [ bericht aangepast op 9 aug 2011 - 22:07 ]


    everything, in time

    Fawkes schreef:
    Goed.... ff een paar dingen... waar uit die tekst halen jullie in godsnaam de informatie dat die bijtende stoffen in het riool terecht komen? Ik ben vast niet de enige die daarover heen leest 0.o
    Daarnaast, op moment dat ze bijtende stoffen in het water zouden gooien is de smaak wel het laatste waar je je zorgen over moet maken als je ingewanden gaten gaan krijgen xD
    en.... je wil nu ook niet echt weten wat je drinkt voor rotzooi, dus dat kan er ook nog wel bij


    Dat zeiden ze in het nieuws. Alleen zeiden ze daar ook dat de zachte delen van het lichaam worden omgezet in eiwitten en bouwstenen en zo, en alleen het skelet blijft over, dat wordt vermalen en dan heb je gruis.


    Don't be discouraged, though I realise, it's hard to take courage.

    LaLaLies schreef:
    (...)

    Dat zeiden ze in het nieuws. Alleen zeiden ze daar ook dat de zachte delen van het lichaam worden omgezet in eiwitten en bouwstenen en zo, en alleen het skelet blijft over, dat wordt vermalen en dan heb je gruis.


    Het blijft me sterk lijken dat ze het in het riool gooien... We smijten er veel in, maar dat lijkt me dan weer iets te ver gaan...

    Dat is echt ziek.
    Ik bedoel begraven en cremeren is mooi, maar laten we iemand in een chemische stof dompelen want dat zal goed zijn voor onze rouw, en daardoor zullen we helemaal niet de nagedachtenis aan die persoon bezoedeld hebben. Stelletje gekken.


    I'm in love with you and all your little things

    Een glas water erbij en je hebt een opgeloste paracetamol.


    I love you Tim

    Ik kan het dus echt niet vergelijken met cremeren o-O
    Ik bedoel bij cremeer as zit alles erin en niet alleen et skelet..
    en bij dat ruis poeder troepje is alleen skelet..

    Mweh, lijkt mij maar niks o-o


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    En waar willen ze die chemische troep laten als het is gebruikt? Ik neem tenminste niet aan dat ze het gaan herbruiken.


    Ik ben gemeen xoxo

    Aarshaar schreef:
    En waar willen ze die chemische troep laten als het is gebruikt? Ik neem tenminste niet aan dat ze het gaan herbruiken.


    jewel joh, her gebruik ;D en dan zitten er allemaal dan in van mensen en daarvan gaan ze een nieuw persoon maken


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    uhm wouw niet gedacht dat er zo heftig op gereageerd zou worden met "mensonvriendelijk" en stuff.
    Ten eerste is die persoon dan al dood, en ten tweede heeft hij/zij of zijn/haar familie er dan toch zelf voor gekozen? Waarom zou het dan mensonvriendelijk zijn?
    Persoonlijk vind ik het allemaal hetzelfde. Als ik dood ben is het toch alleen nog mijn lichaam. Het boeit me niet zo heel veel wat er dan mee gebeurt.
    Maar als ik toch moet kiezen zou ik me laten cremeren.


    Lies are not the stories we tell, they're the lives we lead

    Grindylow schreef:
    't Zelfde idee als cremeren dus, hm.


    En het water wordt allemaal gezuiverd.


    Food.

    Voor mensen die niet begraven of gecremeerd willen worden? Bij alle methoden, inclusief deze nieuwe, zie ik het verschil niet. Je lichaam zal in geen geval eeuwig bestaan. Bij de ene zal het eerder afgebroken worden dan de andere, maar het maakt verder niets uit met wat er met je lichaam gebeurd.

    Die stoffen gaan ze trouwens echt niet in het riool stoppen hoor.


    To live would be an awfully big adventure

    Houden ze maar gewoon begraven of cremeren...


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Secretive schreef:
    Omfg.
    Dat is mensonvriendelijk? D:
    Dat is oeriognerogjeprj omg DDDDDDDDDDDDD:


    comfort in c h a o s

    Het voelt alsof we in de aanloop van een futuristisch boek zitten...


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Laten we het toch maar bij begraven en cremeren houden. De dood is iets natuurlijks dus zou de uhm.. laatste stop ook iets natuurlijks moeten zijn.

    @Infinitum
    Het verschil is alleen dat de oude manier natuurlijk is. het lichaam word op een natuurlijke manier afgebroken (ook al word het proces door mensen in gang gezet). De nieuwe manier is tegen natuurlijk. Je kan me niet wijsmaken dat de natuur of God of de Goden, of waar je ook in geloof, het bedoelt heeft dat we op zo'n manier aan onze eindreis beginnen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Soundeffect schreef:
    o.o
    Dat zou ik dus echt NEVER willen o.o


    Something in you, lit up heaven in me.