• Ik heb afgelopen maanden een jongen leren kennen op internet. Heel leuk en aardig allemaal, en er was meteen een klik tussen ons beide. Onze gesprekken verliepen heel vlot en vorige week heb ik 'm voor de eerste keer gezien - we hebben samen echt een superleuke dag gehad en toen hij
    wegging was 't alsof een stukje van mij weer met de trein meeging.

    Die avond hadden we weer een gesprek op Skype, videochat en al. Nu vertelde hij mij dat hij borderline heeft. Dat houdt in dat je, kort en lomp gezegd, (veel) stemmingswisselingen hebt, enorm impulsief bent, vaak zwart-wit denkt, last hebt van depressiviteit en in de war zijn.
    Hij vertelde me dat hij graag zou willen dat ik zijn steunpilaar ben, iemand die er is om hem eraan te herinneren dat hij zichzelf moet zijn, etc.

    Nu heb ik wat onderzoek gedaan naar Borderline en verhalen van andere mensen gelezen met vrienden (of relaties) met borderliners, nu wou ik aan jullie vragen of jullie (positieve) ervaring met borderliners hebben? Of wat zouden jullie doen?

    Bedankt voor het lezen. (:


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Naar wat ik gehoord heb kan het heel moeilijk zijn om om te gaan met iemand die borderline heeft..

    Lief dat hij dat aan jou vraagt.

    Ik heb een achternicht die dat heeft, en die heeft echt rare dingen gedaan.
    Ik zou - als ik jou was - hem zeggen dat ik het wel zou willen proberen.
    Hij is niet iemand die je dus de hele dag ziet, dus het zal misschien wel moeilijk zijn.
    Maar ja. Borderline hoeft niet heel erg te zijn. Net als autisme. Het komt in verschillende gradaties voor.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Ik ken niemand die het heeft, maar ik ken wel iemand die zich vaak verdrietig voelt enal.

    Maar ik vind het wel erg lief dat hij het aan jou vraagt om dat te zijn.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Oke. Dit heb ik volgens mij nog nóoit op Q vertelt, maar ik heb Borderline. Misschien zie ik er wel normaal uit, maar ik heb vroeger vanalles meegemaakt en ik was heel depressief. Ik sneed mezelf, en ik wilde bijna zelfmoord plegen. School kwam er achter, en na heel veel gesprekken en maanden hebben ze toch mn ouders gebeld, en uiteindelijk zeiden ze dat ik Borderline heb. Lekkerdan. Nu gaat het al wel beter, vooral omdat ik pillen - antidepressiva, als ik het goed spel, want dat spel ik nog steeds wel eens verkeerd - heb.

    Ik ken ook iemand die borderline heeft en het is, zoals Krull zegt daarboven, moeilijk om met die persoon om te gaan.

    Mijn vriendje heeft er last van gehad, maar dat is nu weer goed. Natuurlijk denkt hij soms nog wel depri en dat is heel kut...


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    2Krull4U schreef:
    Naar wat ik gehoord heb kan het heel moeilijk zijn om om te gaan met iemand die borderline heeft..


    "I have a tender spot in my heart for cripples, bastards and broken things."

    Normaal zijn het wel aardige mensen waar je goed mee om kunt gaan. En als je weet hoe je met hun stemmingswisselingen om moet gaan is het niet zo erg. Maar er zijn uitzonderingen die je helemaal niks gunnen.

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 17:42 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Ja, iemand die ik (goed) ken heeft dat ook. Het zijn hartstikke leuke mensen, maar het heeft ook een andere zijde. Het is vaak zoals zij het zeggen en niet anders (zwart-wit denken dus). En ook is het zo als je iets echt fout doet in hun ogen dan ben jij ineens niets meer. Dan kun je er tegenin gaan wat je wilt, maar het is zoals zij het zien. Met mijn ervaring komt het dan meestal wel weer goed, maar het is wel vervelend. Ook hebben ze vaak hun ups- en downs. Maar wat MoonWarrior zegt; ik zie het als de moeite waard. Want ondanks alles is de vriendschap super.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Ik zou er voor hem zijn, als je dan wilt en aan kunt ten minste. Het geeft denk ik een goed gevoel omdat te kunnen doen voor iemand (:


    I've never told a lie, and that makes me a liar.

    Tuesday schreef:
    Oke. Dit heb ik volgens mij nog nóoit op Q vertelt, maar ik heb Borderline. Misschien zie ik er wel normaal uit, maar ik heb vroeger vanalles meegemaakt en ik was heel depressief. Ik sneed mezelf, en ik wilde bijna zelfmoord plegen. School kwam er achter, en na heel veel gesprekken en maanden hebben ze toch mn ouders gebeld, en uiteindelijk zeiden ze dat ik Borderline heb. Lekkerdan. Nu gaat het al wel beter, vooral omdat ik pillen - antidepressiva, als ik het goed spel, want dat spel ik nog steeds wel eens verkeerd - heb.

    Borderline kan pas worden vastgesteld na de puberteit. Trouwens, school kan nooit de diagnose bordeline stellen, daar moeten heel wat testen aan te pas komen + een psycholoog.


    Ik ben gemeen xoxo

    Aarshaar schreef:
    (...)
    Borderline kan pas worden vastgesteld na de puberteit. Trouwens, school kan nooit de diagnose bordeline stellen, daar moeten heel wat testen aan te pas komen + een psycholoog.

    Ik wil hier geen hele ruzie opstarten, maar dat meisje heeft net verteld dat ze het vroeger heel erg moeilijk hefet gehad en zelfs eraan heeft gedacht om een einde aan haar leven te maken. Dat is niet zomaar iets dat je aan om het even wie verteld en dan ga jij zeggen dat ze haar ziekte nog niet kunnen diagnotiseren, in plaats van haar proberen te helpen? Sorry hoor.


    All was well.

    Aarshaar schreef:
    (...)
    Borderline kan pas worden vastgesteld na de puberteit. Trouwens, school kan nooit de diagnose bordeline stellen, daar moeten heel wat testen aan te pas komen + een psycholoog.

    -dubbelpost-

    [ bericht aangepast op 8 aug 2011 - 16:10 ]


    All was well.

    Gringotts schreef:
    (...)
    Ik wil hier geen hele ruzie opstarten, maar dat meisje heeft net verteld dat ze het vroeger heel erg moeilijk hefet gehad en zelfs eraan heeft gedacht om een einde aan haar leven te maken. Dat is niet zomaar iets dat je aan om het even wie verteld en dan ga jij zeggen dat ze haar ziekte nog niet kunnen diagnotiseren, in plaats van haar proberen te helpen? Sorry hoor.


    Ze verteld gewoon de waarheid? Ze kraakt het meisje haar verhaal niet af oid -.-

    Nou, een meisje van mijn school had borderline. Maar zij kon er niet mee omgaan, en heeft zelfmoord gepleegd..


    ars moriendi