• Kennen jullie nog dit topic, waar ik even mijn woede op mijn broertje liet gaan wegens zijn agressieve gedrag? Er zit verbetering in - denk ik (hoop ik).
    Ik ben de laatste drie dagen bezig geweest met een grote schoonmaak van mijn kamer. Alles wat ik niet meer draag, niet meer gebruik, kapot is - ik heb dat allemaal weggegooid om plaats te maken. Mijn broertje had weer een boze bui en zei; 'Aangezien je toch alles opruimt, kan ik je opnames ook maar wissen.' Hij wilde dus alles wissen dat ik had opgenomen tijdens mijn vakantie (Bv. films die ik heel graag wilde zien, maar niet kon omdat ik in een ander land was en enkele series.)
    Ik heb de afstandsbediening uit zijn handen gerukt en hij begon me weer te slaan. Meestal laat ik hem slaan, gewoon omdat ik geen zin heb in ruzie ofzo of meer pijn. Alleen was ik het deze keer beu en heb ik hem heel hard op de grond geduwd. Hij stond onmiddellijk weer recht en wilde naar me uithalen, maar ik kon zijn vuist vastpakken en mijn pa heeft me ooit een trucje geleerd hoe ik iemand op de grond kan leggen door enkele vingers in te drukken - moeilijk uit te leggen - dus heb ik dat geprobeerd en toen werd hij plotseling rustig.
    Nja, rustig - hij begon te wenen.
    Ik ben hem gaan troosten, knuffelen, gezegd waarom ik zo doe en gevraagd waarom hij zo doet en volgens mij is het... opgelost? We hebben sinds gisterenavond geen ruzie meer gemaakt en dat is heel verbazingwekkend. Hij wilde zelfs de 'pinky swear' doen zodat ik hem zou geloven... Misschien is hij zo slecht nog niet :')


    Olive

    Ahw!


    Has no one told you she's not breathing?

    Aw, hij is toch nog gewoon een lief jochie. c: Mijn broertje kan ook zo zijn hoor, maar dan op een andere manier. Meestal zeikt en zeurt hij erop los en is hij nooit tevreden, maar soms dan hebben we van die gesprekken en dan is hij gewoon een heel lief jongetje dat gewoon heel erg ongelukkig is. Maar ik ben blij dat jij en je broertje al sinds gisteravond geen ruzie meer gemaakt hebben, haha (:


    wth.

    Wat lief!


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Dan is het toch nog goed (:

    Waarom was 'ie nou zo boos?


    'Remember the good, never the bad. The best that you've known, is the best that you've had

    HappyBoompje schreef:
    Dan is het toch nog goed (:

    Waarom was 'ie nou zo boos?


    Dat is het probleem, we weten nooit waarom mijn broer boos is. Opeens is hij zo... woedend en agressief. Ik denk dat hij één of andere stoornis heeft, maar mijn ouders willen het niet geloven en gaan niet met hem naar de dokter. Hij is maar 10 en ik ben 5 jaar ouder en veel sterker, ik ben serieus soms bang van mijn eigen broer...


    Olive

    En watvinden je ouders van zijn gedrag? Misschien moeten ze eens met hem naar een therapeut gaan of zo. Het helpt echt, geloof me, ik heb het zelf gehad. Ik was overal bang voor en werd heel snel boos als kind, en dat heb ik nu veeeeel minder.


    Rainbows on my staircase ~

    EMIN3M schreef:
    En watvinden je ouders van zijn gedrag? Misschien moeten ze eens met hem naar een therapeut gaan of zo. Het helpt echt, geloof me, ik heb het zelf gehad. Ik was overal bang voor en werd heel snel boos als kind, en dat heb ik nu veeeeel minder.


    Mijn ouders weigeren naar een dokter te gaan. ZE vinden het 'normaal' gedrag. Zelfs de school heeft al gevraagd of ze hem niet willen controleren op een vorm van ADHD


    Olive

    dat vind ik nou wel echt amazing lief. <3


    Life is a beautiful struggle