Wolvensaga van Kathe Recheis. Animorphs (als je ze in t engels kan lezen zou ik dat doen, ze zijn heel erg cool en 60 delen van 150 bladzijdes per stuk, ben je wel even bezig ) De Eragon reeks, de Night Angel trilogie.
De wetten van de magie zijn ook grappig om te lezen. Het is een heel erg mary sue verhaal (alle hoofdpersonen, inclusief een blinde vrouw van 60 met maar 1 been zijn adembenemend knap, om maar wat te noemen, een van de hoofdpersonen wordt geloof ik in ieder boek gevangen genomen en bijna verkracht en op t allerlaatste moment gered 12 keer in totaal dus schriver had denk ik wat mentale probleempjes ) En moet je dus niet lezen als je een serieus episch verhaal wilt lezen (hoewel ik geloof dat t wel zo bedoeld is) My immortal is een harry potter fanfic die ook wel grappig is om te horen (niet lezen, teveel spelfouten, zoek de readings op youtube)
Alles van Tolkien en David Gemmel, beide hele goeie fantasy schrijvers. De Darren Shan en Demonata reeks van Darren Shan.
EHhh, dat was t zo'n beetje
EDIT! DONKERE TOREN REEKS VAN STEPHEN KING En verder bijna alles van hem
EDIT2! er was een schrijver die laatst een beroerte had gekregen. HELE goeie fantasy schrijver, geen idee hoe hij heet helaas, ff vergeten. MAAR HIJ IS GOOOOEEEED
Oh, en hart van inkt is ook leuk om te lezen
[ bericht aangepast op 5 aug 2011 - 11:55 ]
quidquid excusatio prandium pro