• Ik moet even iets kwijt, als je geen zin heb in een “zeurtopic”, zoals sommigen het noemen, klik dan meteen weg. Geen kut commentaar, want dat kan ik zeker niet hebben. Het enigste dat ik hoop is dat jullie misschien kunnen helpen. Maar ik denk niet dat, dat mogelijk is. Eigenlijk hoop ik vooral op een luisterend oor.
    Ik zou maar even bij het begin beginnen.

    Ik slaap heel slecht, dat doe ik al mijn hele leven. Ik slaap gemiddeld maar 5 uur per nacht. Normaal is dat geen probleem, maar de laatste tijd slaap ik wel heel slecht. Gister lag ik tot een uur of 6 wakker en heb ik maar 3 uur geslapen.
    Goed tot zo ver dat, nu mijn probleem. De laatste tijd als ik bed lig voel ik me echt kut. Het gevoel komt nog het dichts bij eenzaamheid en depressiviteit. Het is moeilijk te omschrijven, na ja ben daar nooit goed in geweest dus. Het enigste dat me dan op de been houd is muziek luisteren. Dan heb ik tenminste het gevoel dat ik niet de enigste ben(lang verhaal), dan is die eenzaamheid een beetje minder. Hoewel die depressiviteit wel erger word.

    Daar word ik dus goed gek van. Het liefst slaap ik helemaal niet meer. Ik durf gewoon niet naar bed omdat ik bang ben om me zo te voelen en weer wakker te liggen.
    Ik weet echt niet wat ik moet doen. Nee, ik ga niet met iemand praten, dat kan ik niet. Het hier neertype is al moeilijk genoeg.
    Weet iemand misschien iets waar ik rustig van word, waardoor ik beter slaap en me minder depressief/eenzaam voel?
    In ieder geval bedankt voor het lezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik ken het gevoel, ik heb het zelf al vanaf mijn elfde. De ene keer erger als de andere, maar ik blijf altijd denken, soms ook onbewust. Zo val ik steeds niet in slaap. Wat voor mij wel helpt, niet eens altijd perse om in slaap te vallen maar wel om wat te kalmeren is valeriaan of nachtrust melatonine. Dat werkt rustgevend en voor sommigen ook slaapverwekkend. Misschien helpt dat je wat?


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Probeer afleiding te zoeken. Ik ga dan altijd naar het park, ik word altijd rustig van het natuur al ben ik een stad meisje. Ik heb dan ook altijd muziek bij me zo niet dan zing ik zelf al klinkt het vals of wat dan ook. Probeer als niks werkt wat je probeerd, like het van je af schrijven, ff een wandeling maken, muziek luisteren, slapen -al lukt het niet-, dan moet je miss echt wel met iemand praten. maar het hoeft niet perse een psychiater te zijn, een goeie vriend, een buurvrouw iemand met een goed luisterend oor... En miss kan die gene dan altijd ook nog je helpen om afleiding te vinden...
    En als je gewoon wilt praten, mij kun je altijd PB-en!

    Ik weet perfect hoe je,je voelt.
    Ik lig hier in mijn bed muziek te luisteren.
    Het voelt alsof iedereen je verlaten heeft en totaal depressief, niet?
    Anyways geen idee wat je ertegen doet, een grote knuffel zoeken mss?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik lees of schrijf om rustig te worden. Al trekken mijn schrijfsels soms op niets, maakt me niet uit, het is er op dat moment uit.
    Slecht voor het slapengaan is ook tv kijken en computeren. Die stralen werken in op je ogen en houden je wakker. Je zou eigenlijk een half uur voor het slapengaan geen tv meer mogen kijken en niet meer achter pc zitten. Je moet dan iets ontspannends doen als lezen. Maar niet bijvoorbeeld sudoku spelen, zet je hersenen in werking. Muziek luisteren is eigenlijk ook niet goed.
    Bij mij helpt warme melk met honing altijd goed voor het slapengaan. ik dacht dat er ook thee was die de slaap bevordert.

    Tegen dat depressief gevoel: schrijf het eens neer. Je hoeft het niemand te laten lezen. Maak een heel zeikverhaal, misschien zelfs 2. Je zal je opgelucht voelen.
    Ben je ook echt eenzaam? Denk eens aan al je vrienden, aan je ouders, aan familie. Er zijn altijd wel mensen die om je geven. ^^

    Superveel succes met je slaapprobleem.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    JChoo schreef:
    Probeer afleiding te zoeken. Ik ga dan altijd naar het park, ik word altijd rustig van het natuur al ben ik een stad meisje. Ik heb dan ook altijd muziek bij me zo niet dan zing ik zelf al klinkt het vals of wat dan ook. Probeer als niks werkt wat je probeerd, like het van je af schrijven, ff een wandeling maken, muziek luisteren, slapen -al lukt het niet-, dan moet je miss echt wel met iemand praten. maar het hoeft niet perse een psychiater te zijn, een goeie vriend, een buurvrouw iemand met een goed luisterend oor... En miss kan die gene dan altijd ook nog je helpen om afleiding te vinden...
    En als je gewoon wilt praten, mij kun je altijd PB-en!

    Ik vind het een goed idee,dat van het lopen. Maar dat gaat een beetje moeilijk midden in de nacht. Maar ik snap wat je bedoelt.
    Dat praten, ik zou niet weten wat ik moet zeggen. Ik kan mijn gevoelens gewoon niet onder woorden brengen.

    @Sevenfold
    Dat heb ik gehad(ik maak te weinig melatonine aan,waardoor ik slecht slaap) maar dat werkte niet.

    @ Astarte
    Zo voel ik me ja. Toch bedankt.

    @Scandal
    Dank je voor de tips. Over mijn ouders/familie kan ik maar beter niet beginne en mijn vrienden zijn er niet voor me met dit soort dingen. Ik heb dit nooit aan iemand kunnen zeggen omdat ik niemand zo vertrouw.

    Iedereen bedenkt voor het begrip, het is al fijn om te horen dat je niet de enigste bent en niet gek bent.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    dat heb ik soms ook, dan denk ik gewoon aan ideeën voor story's terwijl ik muziek luister.


    Save me from myself.

    MrsLovett schreef:
    @Scandal
    Dank je voor de tips. Over mijn ouders/familie kan ik maar beter niet beginne en mijn vrienden zijn er niet voor me met dit soort dingen. Ik heb dit nooit aan iemand kunnen zeggen omdat ik niemand zo vertrouw.

    Iedereen bedenkt voor het begrip, het is al fijn om te horen dat je niet de enigste bent en niet gek bent.

    Het is nooit te laat om nieuwe vrienden te maken!
    Al is het maar online met iemand die je misschien nooit zal zien. Soms is het makkelijker om je hart te luchten tegen een volslagen vreemde die je niet persoonlijk kent.
    Als je zo iemand zoekt, wil ik me ook opofferen. ^^

    Ik heb met momenten ook dat ik slecht slaap door stress of dat ik me niet goed in mijn vel voel. Bij mij helpen ademhalingsoefeningen altijd. Dan is mijn hoofd ook helemaal geconcentreerd op mijn buik. Kan ik niet aan die stress denken of aan dat slechte gevoel. Het duurt soms even, maar ik val dan vanzelf in slaap. ^^

    Nja, je kan eens op andere fora kijken wat ze aanraden. Maar ik denk dat er dan veel van die oma-trucjes zijn. Zoals die warme melk of thee, maar ook dingen zoals wierook enzo. Tjah, je kan proberen. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    oke toen ik dit topic zag staan dacht ik even dat je een klein meisje was die een te enge film had gezien haha

    ik heb dat gevoel ook wel vaker gehad (gelukkig voor mij nu veel minder)

    wat bij mij altijd wel wat helpt is buiten lopen voordat je van je ouders moet gaan slapen. ik vind dat heel rustgevend. dan in me bed liggen en gewoon aan onozele dingen denken. bijv hoe ik me kamer opnieuw zou inrichten. verhalen schrijven is ook handig. behalve als je snel last krijgt van je pols net als ik. maar dan zou ik het in me hooft bedenken met me ogen dicht waardoor je het goed voor je ziet. wat voor mij echt hielp was naar zolder sluipen het raam zo ver mogelijk openzetten en in de verte gaan staren en tellen hoeveel autos je ziet.

    ik hoop echt heel erg voor je dat je iets vind wat goed voor je helpt! suc6


    we all deserve to die

    Ik heb ook een erg slaapprobleem, kan je dus niet echte helpen, sorry. Succes!(flower)


    I was an angel living in the garden of evil

    MrsLovett schreef:
    (...)
    Ik vind het een goed idee,dat van het lopen. Maar dat gaat een beetje moeilijk midden in de nacht. Maar ik snap wat je bedoelt.
    Dat praten, ik zou niet weten wat ik moet zeggen. Ik kan mijn gevoelens gewoon niet onder woorden brengen.

    @Sevenfold
    Dat heb ik gehad(ik maak te weinig melatonine aan,waardoor ik slecht slaap) maar dat werkte niet.

    @ Astarte
    Zo voel ik me ja. Toch bedankt.

    @Scandal
    Dank je voor de tips. Over mijn ouders/familie kan ik maar beter niet beginne en mijn vrienden zijn er niet voor me met dit soort dingen. Ik heb dit nooit aan iemand kunnen zeggen omdat ik niemand zo vertrouw.

    Iedereen bedenkt voor het begrip, het is al fijn om te horen dat je niet de enigste bent en niet gek bent.


    Nachtrust melatonine bevat niet alleen melatonine, maar ook hop, valeriaan en melisse. Het brengt je misschien niet in slaap, dat doet het bij mij ook zelden of niet, maar het kan je gedachten/lichaam misschien wel wat meer tot rust brengen. Een soort hulpmiddeltje, waarbij je een andere bron moet vinden om het slapen zelf aan te pakken. :]

    [ bericht aangepast op 26 juli 2011 - 13:37 ]


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Dat gevoel had ik ook een tijdje geleden, zo erg dat ik soms gewoon mezelf in slaap huilde en niemand die ervan wist. Sindsdien schrijf ik alles op in een dagboek, en lees ik er later niks van terug. Dat helpt, geloof me.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    zshenzhuyu schreef:
    happy
    Microsoft Office 2007
    Coach Necklace
    microsoft office 2010 online

    ?

    @develin
    Bedankt voor de tip. Soms kijk ik ook uit mijn raam als ik niet kan slapen. Van de maan word ik altijd rustig. Na buitenlopen is niet zo'n goed idee en mijn vader slaapt op de zolder. Maar wat je bedoelt kan ik wel proberen.

    @Sevenfold
    Daar zaten ook andere dingen in(vraag me niet wat) maar bij mij werkt dat niet. Toch bedankt.

    @Oppugno
    Bij mij niet, dat werkt juist averechts. Ik weet het ik ben moeilijk.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall