• Hello.

    Ik vind dat het verhaal waar ik nu aan bezig ben, zoveel positieve reacties krijgt, dat ik het wil opsturen naar een uitgeverij als het klaar is.

    Ik ga het nog wel perfectioneren, zodat het niet precies de versie zal zijn die hier op Quizlet staat.

    Maar, kan je uberhaupt nog wel een verhaal opsturen naar een uitgeverij en ook echt kant maken dat het uitgegeven wordt als het al online staat?

    [ bericht aangepast op 17 juli 2011 - 11:23 ]

    Ik zou het echt niet weten ;x.


    To infinity and beyond •

    Meestal niet, omdat het verhaal dan toch online zou blijven staan als je het zou verwijderen (Denk aan google en andere zoekmachines) en meestal kopen mensen het dan toch niet omdat het hele verhaal toch al online te volgen is.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Ah echt? En als je kunt zorgen dat het helemaal van internet verdwijnt? Want, ik weet niet of het echt op google blijft staan als je al je posts en dat hele verhaal weghaalt? =o

    Als je het hier op Q. verwijdert staat het niet meer online. Dan zijn er alleen nog links naartoe, maar die zijn gebroken, omdat het verhaal niet meer bestaat en dan kan het ook niet gelezen worden. Dus als het wordt uitgegeven, moet je het verwijderen. Ik ben zelf ook bezig aan een boek, en ik denk dat ik het op een moment ook hier neerzet gewoon voor de feedback.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ja, ik heb het nog wel op een ander forum staan, maar als ik daar de posts verwijder staat het ook niet meer online. Maar dat kan ik natuurlijk altijd even navragen.

    Maar ik ben niet begonnen met het idee om het daadwerkelijk uit te geven, alleen zijn de reacties zo positief dat ik het toch wel wil proberen. Gewoon om te zien of het echt zo goed is.

    Als het goed is dan kun je het dan niet meer vinden. Alleen de links, zoals ik al zei.

    Ja, dat snap ik (: Maar ik begin wel met dat idee, omdat ik er dan meer rekening mee kan houden. Geen idee of het ooit gaat lukken, want ik ben nog niet erg ver, ik ben vooral nog bezig met uitwerken en nog eens uitwerken van allerlei personages en gebeurtenissen, maargoed (:


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    ik zou 'm opsturen en als hij uitgegeven word, verwijderen, zo niet, laten staan. je kunt ook als je GM hebt een back-up maken


    *klop klop* Penny! *klop klop* Penny! * klop klop* Penny!

    Hmm ja, ik heb nu 20 hoofdstukken geschreven, maar heb nog geen enkele keer kritiek of negatief commentaar gehad.
    Ik had eigenlijk het idee mijn verhaal heel anders te laten lopen, maar ik heb gisterenmiddag toch iets bedacht waardoor het een beter geheel kan worden. Dus dat gaat hem worden. Ik heb precies in mijn hoofd hoe het moet worden en wat er moet gebeuren, dus dat scheelt al heel veel.

    Ik moet je wel zeggen dat je niet al té veel van Q. uit moet gaan, want ik denk dat de standaard hier een stuk lager is dan bij een echte uitgeverij (: Niet om je te ontmoedigen, maar je moet wel altijd kritisch blijven en zelf bedenken wat echt beter kan voor jezelf. Veel users geven niet zo snel kritiek op iets, terwijl zo'n persoon die het script leest als je dat opstuurt, dat veel meer zal doen. Laat het dus ook aan familie en vrienden lezen, die zullen misschien nog wel meer op te merken hebben (: Vragen over hoe iets dan komt/tips over hoe je iets beter kan verwoorden etc. Dat ga ik namelijk ook doen.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ik heb het ook op een ander forum staan en daar zijn de reacties ook heel positief. Ook laat ik het lezen door vrienden met de vraag of ze echt héél kritisch willen zijn. Helaas komt daar ook niet zoveel negatief commentaar uit.
    Daar ben ik natuurlijk wel blij mee, maar het is toch jammer als die uitgever ineens allemaal dingen ziet die ik nog had kunnen verbeteren.

    Ja, dat heb ik ook eigenlijk altijd. Alleen maar positieve reacties. Maar dan ga ik maar op mijn eigen kritiek af. En ik reken erop dat een uitgever nog wel veel meer te zeggen heeft, maar daar kun je ook eerst weer mee aan de slag gaan.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Dat is zo, maar op een gegeven moment zie ik het zelf niet meer. Dan is het voor mijn gevoel niet verbeterbaar. Dus dan laat ik het zo.

    Maar ik heb even een stukje gelezen van een verhaal van je en ik vind het echt super goed! Je schrijfstijl is alleen heel anders dan dat van mij. Ik vind dat jouw verhalen 'dieper' gaan, om het zo maar te zeggen. Door de woordkeuze die je ervoor gebruikt. Dat doe ik niet, daarom heb ik het gevoel dat mijn verhaal soms.. 'te simpel' is.

    Over welk verhaal gaat het?
    Ik denk dat je ondertussen wel antwoord hebt op je vraag.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Dan moet je bepaalde hoofdstukken gewoon even een tijd niet meer lezen en gewoon verder schrijven. Als je dan klaar bent, lees je ze weer en ga je weer herschrijven, aanpassen etc. Dat is eigenlijk het hele proces achter schrijven, herschrijven.

    En dank je. Ik denk dat dat komt omdat ik altijd al heel veel boeken gelezen heb en daardoor - als zeg ik het zelf - een vrij grote woordenschat heb. Dus dat is zeker ook een tip, veel andere boeken lezen, daar kun je ook veel van leren met betrekking tot je eigen verhaal. En simpel hoeft natuurlijk ook niet altijd slechter te zijn, zolang je maar niet te vaak dezelfde woorden gebruikt. Synoniemen zijn dan beter.


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle

    Ja klopt. Dat ga ik ook zeker doen. Maar ik lees vrij weinig boeken, omdat er niet veel dingen zijn die me aanspreken.

    Het verhaal waar het over gaat is; I will do this for you, Soph.
    Wel ga ik de titel aanpassen, maar ik wist op dat moment even niets beters. Dus dat komt aan het einde nog wel. (: