• Ik bedoel zeg maar.., Hoe kan je er voor zorgen dat je verhaal gepubliceerd wordt als een boek? Moet je dan gewoon naar een uitgever sturen? Zo ja, weet iemand een goede uitgever?


    Forever.

    Ik heb daar geen verstand van, dus sorry. :/


    We accept the love we think we deserve.

    Eerst er een boek van laten maken, dan boek naar uitgever.

    Ik denk dat je het idd naar een uitgever moet sturen, maar ik weet niet welke :x


    I don't necessarily agree with everything I say.

    Ik dacht dat je je verhaal naar enkele uitgeverijen stuurt en dat zijn dan kunnen zeggen of ze geïnteresseerd zijn of niet.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Atmosphere schreef:
    Eerst er een boek van laten maken, dan boek naar uitgever.

    Wat bedoel je precies met "een boek er van laten maken" ? Gewoon uitprinten en een omslag er om heen ofzo?


    Forever.

    TenPages.nl
    Publiceer tien pagina's van je manuscript en zorg er voor datje binnen vier maanden 2000 aandelen verkoopt.
    Het is een beetje vriendjespolitiek, maar het werkt zeker. Het is wel erg lastig, maar het werkt hetzelfde als wanneer je naar een uitgever gaat.



    Anders moet je je manuscript, of hele roman - of wat het is - even uitprinten (misschien mailen, maar dat weet ik niet) en stap naar een uitgever. Gewoon eentje kiezen en als het niet lukt, gewoon naar de volgende.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    Je moet maar eens kijken op Schrijven Online, ergens bij de vragen van de helpdesk heb ik dat gelezen. (:


    You are the poetry Shakespeare was missing.

    Claw schreef:
    Ik heb daar geen verstand van, dus sorry. :/


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Je moet je boek naar verschillende uitgeverijen tegelijk sturen, want het kan wel een aantal maanden duren voor je antwoord krijgt. De meeste uitgeverijen willen ook een korte inhoud van het boek en wat meer informatie over jou. Maar daarvoor kijk je best op de site van de uitgeverijen, want dat verschilt overal wel een beetje.
    Je moet ook zeker niet naar Clavis gaan, want die zijn zeer corrupt met hun betalingen. :Y)
    Veel succes ermee! :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Snuggly schreef:
    (...)
    Wat bedoel je precies met "een boek er van laten maken" ? Gewoon uitprinten en een omslag er om heen ofzo?


    Nee, maar het moet klaar zijn, redelijk verbeterd, kloppen, je moet een dummy klaarhebben.


    Olive

    Naar een uitgeverij sturen maar wel meerdere want ze krijgen veel inzendingen. Als er iemand is die je boek wil sponsoren en alle betalingen op zich wil nemen heb je geluk, anders moet je zelf betalen. Je word geplubliceerd als je boek klaar is, en een bieb hem koopt. De rest volgt van zelf als het een goed boek is. (:


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    LittlePirate schreef:
    TenPages.nl
    Publiceer tien pagina's van je manuscript en zorg er voor datje binnen vier maanden 2000 aandelen verkoopt.
    Het is een beetje vriendjespolitiek, maar het werkt zeker. Het is wel erg lastig, maar het werkt hetzelfde als wanneer je naar een uitgever gaat.



    Anders moet je je manuscript, of hele roman - of wat het is - even uitprinten (misschien mailen, maar dat weet ik niet) en stap naar een uitgever. Gewoon eentje kiezen en als het niet lukt, gewoon naar de volgende.

    Dus als ik het goed begrijp.. Zou ik het online zetten, kunnen andere mensen dan zeg maar een aandeel er van kopen? En dan kan het uiteindelijk worden gepubliceerd met het geld dat er is verdient aan de aandelen? Maar je hoeft verder zelf niks te betalen?


    Forever.

    Atmosphere schreef:
    Eerst er een boek van laten maken, dan boek naar uitgever.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Je stuurt je manuscript naar een uitgever. Welke uitgever het beste is hangt van je verhaal af. Je moet een uitgever zoeken die het beste bij jouw genre past. Wat je het beste doet, is naar een boekenhandel gaan en boeken in hetzelfde genre bekijken en zien van welke uitgever ze zijn. Dat is dan ook de uitgeverij die het beste bij jouw boek zal passen.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Je moet het niet eerst als een boek laten maken. Gewoon de A4 pagina's opsturen/brengen, maar ik betwijfel of ze je serieus gaan nemen op zo'n jonge leeftijd ;s Normaal bespreekt de uitgeverij daarna met jou zélf hoe het boek er moet uitzien enzo..