• Hey,

Ik heb een vraagje: Nederlanders houden niet zo veel van Nederlandstalige muziek, van wat ik heb gemerkt dan. Maar Amerikanen kunnen de hele teksten verstaan en die zijn ook in hun eigen taal.
    Hoe zit dat dan, met liedjes in hun eigen taal? Ik erger me altijd aan Nederlandse liedjes, hebben zij dat dan niet met Engelse liedjes?

It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

Euhm, Nederlandse muziek doesn't make any sense? Belgische ook niet.

[ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 11:11 ]

Olive

Ik zal het vragen (:
    Ik weet het niet echt

If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

Dat vraag ik mij echt ook al jaren af...
    Misschien vinden ze het wel oké, aangezien ze misschien niets anders gewend zijn?... I dunno...

I am an idiot, I move.

Ik weet niet. Maar ik denk het niet omdat Engels eigenlijk zo'n beetje de hoofdtaal is, niet? Ik heb daar ook al een paar keer over nagedacht.

Haha, dat heb ik me ook al zo vaak afgevraagd!
    Ik denk dat zij dat niet erg vinden, anders zouden ze het niet zo massaal luisteren. ^^

The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

Nederlandse muziek is gewoon niet echt mooi. Omdat het allemaal dezelfde beat heeft. Draaiorgel muziek. En van een afstand is het allemaal het zelfde. Ook vind ik dat Nederlandse muziek te vaak word gezongen met zo''n zeur stem. Tsja, want darryl vind ik wel goed. Want die heeft andere beats dan het typische Nederlandse sound.

[ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 11:13 ]

Alleen maar tranen van geluk

Misschien,het kan ook komen dat de meeste Nederlandse liedjes een bepaal genre zijn die jij niet leuk vind. Wat je met Engelstalige liedjes niet heb. Zelf vind ik Nederlandstalige liedjes niet mooi omdat ik Nederlands geen mooie poëtische taal vind. als amerikanen dat van hun taal vinden zouden ze het niet mooi vinden,denk ik. Maar vinden ze dat niet van hun taal zouden ze het wel mooi vinden denk ik. Het is ook een deel omdat er zo veel Engelstalige liedjes zijn dat we/ze het wel gewend zijn.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

ik denk dat het komt omdat engels een wereldtaal is en ze daarom zich er niet aan ergeren ofzo.

If you spread your wings, you can fly away with me.

Volgens mij zijn die mensen niet anders gewend :'D

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

Devin schreef:
    Euhm, Nederlandse muziek doesn't make any sense? Belgische ook niet.

Fighting for peace is like fucking for virginity.

Stonem schreef:

Live life like a raver.

Dat heb ik me ook vaak afgevraagd. Ik vraag me ook af, waarom ik Nederlandse muziek haat, maar Duitse echt gewoon, fantastisch vind. Engelse ook trouwens, en dat versta ik ook gewoon.
    En ik denk ook niet dat het zo is dat Nederlandse muziek nergens op slaat, want er zijn zat Engelse nummers die ook totaal geen inhoud hebben -baby, bijvoorbeeld- en die veel mensen toch fantastisch vinden. Ik denk dat het vooral ook de stijl is. Nederlandstalige nummers zijn voornamelijk carnavalnummers, of gewoon meezingnummers. En Engelstalig is vaak een veel grotere categorie, dus dan is er altijd wel een stijl bij die je leuk vindt.

I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

Stonem schreef:

<3

Ik denk dat dat gewoon is omdat nederlandse liedjes meestal van die saaie liedjes zijn zoals slagers enzo...
    En omdat engels een wereldtaal is miss?

ZeroGravity schreef:
    Dat heb ik me ook vaak afgevraagd. Ik vraag me ook af, waarom ik Nederlandse muziek haat, maar Duitse echt gewoon, fantastisch vind. Engelse ook trouwens, en dat versta ik ook gewoon.
    En ik denk ook niet dat het zo is dat Nederlandse muziek nergens op slaat, want er zijn zat Engelse nummers die ook totaal geen inhoud hebben -baby, bijvoorbeeld- en die veel mensen toch fantastisch vinden. Ik denk dat het vooral ook de stijl is. Nederlandstalige nummers zijn voornamelijk carnavalnummers, of gewoon meezingnummers. En Engelstalig is vaak een veel grotere categorie, dus dan is er altijd wel een stijl bij die je leuk vindt.

Het ligt meestal ook aan de persoon die het zingt. (;

Only those who listen can hear