• Voor je doel, ook al weet je dat het gevaarlijk kan zijn?

    Dat doel kan vanalles zijn. Je studeerd op hoog niveau, maar wilt toch danseres worden. Het is maar een voorbeeld. Je kunt twee dingen doen, door gaan met je studie en je droom/doel vaarwel zeggen, of direct stoppen met school en er helemaal voor gaan met het gevaar dat je nergens op terug kunt vallen.
    Mijn situatie gaat dan over iets totaal anders, maar mijn vraag is dus:

    Zouden jullie blijven vechten voor je doel, ondanks dat je weet dat het gevaarlijk kan zijn? Gevaarlijk kun je opvatten zowel als fysiek als mentaal, ligt maar net aan waar jij je het beste in kunt verplaatsen.

    EDIT: Mijn doel heeft níks met het voorbeeld te maken, mochten jullie dat alsnog denken. Maar ik wéét dat als ik hier neer ga zetten wat ik wérkelijk wil, niemand nog omkijkt naar mijn vraag.
    Ik zeg ook alvast, kom niet aan met 'Wie A zegt moet ook B zeggen' want het gros van jullie heeft het er zelf naar gemaakt dat ik het niet neer zet, ik weet inmiddels wel hoe het er op dit forum aan toe gaat (:

    [ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 11:27 ]


    Let it come and let it be

    Sorry, dat hangt er echt van af..
    Hóe gevaarlijk het is & hoe graag ik het wil.
    Wát het precies is; ik kan daar nu niet echt iets over zeggen.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 10:40 ]


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Nee, ik zou het niet kunnen, ik ben daar niet sterk genoeg voor.


    Olive

    Chocolicious schreef:
    Sorry, dat hangt er echt van af..
    Hóe gevaarlijk het is & hoe graag ik het wil.
    Wát het precies is; ik kan daar nu niet echt iets over zeggen.

    Ik denk dat deze vraag ook makkelijker te beantwoorden is, als je zelf een direct doel voor ogen hebt, waar een risico aan zit, toch bedankt (:


    Let it come and let it be

    In dit voorbeeld zou ik eerst school afmaken :'D


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Ik denk dat deze vraag ook makkelijker te beantwoorden is, als je zelf een direct doel voor ogen hebt, waar een risico aan zit, toch bedankt (:


    Jaa, ik heb dat niet echt dusjaa. ;]
    Veel succes met jouw doel. (:


    The first step to getting the things you want out of life is this: Decide what you want. ~ Ben Stein

    Voiceless schreef:
    In dit voorbeeld zou ik eerst school afmaken :'D

    Maar stel dat dat niet kan :3
    Dat je moet kiezen, school of dansen or whatever

    [ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 11:02 ]


    Let it come and let it be

    Ja, waarschijnlijk wel. Maar het doel dat ik voor ogen heb, neemt niet veel risico's met zich mee. Ik wil namelijk ongelooflijk graag schrijfster worden, en op dat punt is het op zich nog mogelijk om een studie te doen naast het schrijven van een boek. Of iets in die richting.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 11:02 ]


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.

    Ja, wat het ook kosten mag


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    het ligt eraan wat de gevolgen er van kunnen zijn, in het voorbeeld zou ik eerst school afmaken, zodat je altijd nog op terug kan vallen als je je doel niet haalt.


    If you spread your wings, you can fly away with me.

    Chocolicious schreef:
    Sorry, dat hangt er echt van af..
    Hóe gevaarlijk het is & hoe graag ik het wil.
    Wát het precies is; ik kan daar nu niet echt iets over zeggen.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Nee ik zal dat niet kunnen. Omdat je tegenwoordig nergens bent zonder een echte diploma. Maar als het om iets gaat wat niet heel veel roet zou kunnen gooien in een goede toekomst zal ik er helemaal voor gaan. Omdat ik meestal met alles wat ik doe, ook echt alles geef.


    Alleen maar tranen van geluk

    Ik zou een ander doel voor ogen stellen.


    SLOAN.

    Herondale schreef:
    Ik zou een ander doel voor ogen stellen.

    Het voorbeeld is ook totaal anders van mijn echte doel, want als ik dat hier neer pleur, wijkt iedereen af van mijn vraag.


    Let it come and let it be

    Licht er aan hoe gevaarlijk. Als mijn leven er door in gevaar komt zou ik nog wel 3 keer nadenken of ik het doe. Maar met dit voorbeeld zou ik het gewoon doen,omdat ik in dit voorbeeld niet echt een echt gevaar zie.

    [ bericht aangepast op 11 juli 2011 - 11:14 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Het is moeilijk, ik wil wel voor een doel gaan alleen ik moet zeker weten dat er toekomst in is enzovoort. Als ik moest kiezen tussen studie en dansen, zou ik niet kunnen kiezen maar beide proberen te doen. Dan maar hard vechten voor alles, maar ik zou het niet kunnen om met mijn studie te stoppen. Het ligt eraan, als je weet dat echt veel talent hebt met dansen. Je een aanbod krijgt, dan misschien wel.


    <3