• Ik had een paar vraagjes over paarden! Vanaf welke leeftijd mag een paard worden gebruikt voor paardrijden? En hoe oud kunnen ze maximaal worden? Ik snap best dat het bij elk paard anders is, maar gewoon gemiddeld of zo? En ik bedoel het voornamelijk voor een pinto, paint of tinker. Dus vooral voor de bonte paarden.


    "No one asked your opinion, you filthy little Mudblood."

    Hahah, lowl, bij ons is er een tinker 32, dus ik weet niet hoe oud precies.. En de leeftijd hangt ook een beetje van het paard af, denk ik :W


    It is better to reign in hell than to serve in heaven.

    Meestal worden ze bij ons zadel mak gemaakt als ze 3/4 jaar zijn. Dus ongeveer van die leeftijd.


    Alleen maar tranen van geluk

    ehh dat ligt aan zijn/haar bouw? Mijn paarden begonnen met trainen toen ze 4/5 waren. Ze reden toen ze 7 waren, maar nog niet heel extreem ofzo. Elk paard heeft een bepaalde leeftijd, maar ze moeten op een bepaalde leeftijd stoppen met activiteiten. Mijn oudste is overleden op 33 jarige leeftijd, en stopte met werken op zijn 20ste ofzo.
    Er is geen verschil tuusen de soorten paarden, als dat wel zo is, ligt er misschien iets aan de fokker of de trainer.
    Goodluck (:


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    ongeveer vanaf 3/4 voor het rijden
    en oud dat zou ik niet weten bij ons op de manege stond er een die 38 was


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Ze worden ongeveer 30-40 jaar.
    En kinderen mogen rijden op best oudere parden, volwassenen beter op een paard van ongeveer 5 jaar, omdat ze als ze jong zijn heel erg onvoorspelbaar zijn. ^^


    Where there is a sea there are pirates...

    3/4 jaar inderdaad (: Niet te vroeg beginnen dan kunnen ze problemen aan hun rug krijgen. Sommige paarden zijn hier gevoeliger voor, denk aan de Arabier. Terwijl andere paarden zoals een Clydesdale of een Tinker wat steviger gebouwd zijn en dus wat meer aankunnen op jongere leeftijd.
    Paarden kunnen ouder dan 30 worden inderdaad, volgens mij is 30-40 een mooie leeftijd voor een paard, maar je moet ze natúurlijk al eerder met pensioen laten gaan.

    eerlijk geen idee

    Officieel mag een paard pas worden bereden als hij/zij volledig uit gegroeid is, maar dat gebeurt pas rond zijn vijfde levensjaar en daar wordt bijna nooit naar geluisterd. Ronde de 3/4 is goed mogelijk.
    En hoe oud ze worden, verschilt per paard. Sommige worden maar in de twintig, andere houden het veertig jaar vol.

    De meeste paarden worden zadelmak gemaakt en beleerd op hun 3e, of 4e ofzo. Alleen renpaarden worden meestal op hun 2e al beleerd en alles, als het goed is.
    De leeftijd, tsja, dat hangt ook maar net van de verzorging af denk ik. De meeste gezonde paarden waar niets mee gebeurd worden wel tussen de 20 en 30 denk ik


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Vanaf 3 jaar kun je meestal wel beginnen met zadelmak maken juah, zoals meeste hier zeggen. (:


    Smile and live.

    IJslanders zijn een uitzondering. Die worden ( meestal ) later bereden.
    Maarjah, net als de rest 3/4 jaar bij de meeste paarden.


    If it annoys you, kill it