• Hmmm-, ik zat hier al vaker aan te denken, proffecioneel visagiste te worden. Gezien ik me graag bezig houd met make-up, en mezelf altijd streng op mijn uiterlijk heb beoordeelt en erg perfectionistisch ben.
    Vlakbij zit namelijk ook nog eens een school, echt gericht op enkele beroepen waaronder visagie, dus bij die school zit ook een winkeltje, waar je goedkoop, grote verpakkingen van merk-producten kunt kopen. Ze zitten wel neit in van die prachtige potjes ed, maar het is toch minstens even goed, goedkoper en ook nog eens een grotere hoeveelheid van het product.

    Wat vinden jullie van de beroepen rondom uiterlijkheden? (Visagie, kaper, mode-ontwerper, plastisch-chirurgie, etc op hoog niveau)

    [ bericht aangepast op 8 juli 2011 - 17:29 ]


    Let it come and let it be

    Ik zit nog te twijfelen tussen de Kapper academie van R'dam of Visagie op Zadkine. Met andere woorden vind ik zulke beroepen gewoon geweldig ;D

    [ bericht aangepast op 8 juli 2011 - 18:08 ]


    Forever.

    Snuggly schreef:
    Ik zit nog te twijfelen tussen de Kapper academie van R'dam of Visagie op Zadkine. Met andere woorden vind ik zulke beroepen gewoon geweldig ;D

    Ik zat daar eerst ook tussen te twijfelen, maar je moet eens nagaan. Er zijn véél minder Visagisten dan Kappers. Visagie heeft naar mijn mening ook een bredere keuze.


    Let it come and let it be

    Leuk, dan weet ik bij wie ik moet zijn :Y)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    NYC schreef:
    Ik vind dat soort beroepen leuk!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    mijn nicht doet visagie en het is echt meer dan alleen maar wat make-up op je gezicht doen.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    SYN schreef:
    Meh, iemand moet 't doen.


    He says: "Live fast and die young, forget the past and move on. What's done is done."

    DrReid schreef:
    mijn nicht doet visagie en het is echt meer dan alleen maar wat make-up op je gezicht doen.

    Nogmaals, dat weet ik (:


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Ik zat daar eerst ook tussen te twijfelen, maar je moet eens nagaan. Er zijn véél minder Visagisten dan Kappers. Visagie heeft naar mijn mening ook een bredere keuze.


    en als kapster, moet je weten hoe je een gesprek begint, als de klant een vaste klant is gaat het op een gegeven moment vanzelf, maar er zijn zat mensen die soms komen.. Dan is het was lastiger
    & je moet lang kunnen staan. & je moet vaak oogcontact kunnen leggen,
    Door persoon aan te kijken rechtstreeks of via de spiegel,


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Ik vind het wel leuk, ik hou me sinds de laatste 2 jaar ook heel erg bezig met make-up enzow, maar ik ga denk ik niet zo iets doen...

    Fellatio schreef:
    (...)

    en als kapster, moet je weten hoe je een gesprek begint, als de klant een vaste klant is gaat het op een gegeven moment vanzelf, maar er zijn zat mensen die soms komen.. Dan is het was lastiger
    & je moet lang kunnen staan. & je moet vaak oogcontact kunnen leggen,
    Door persoon aan te kijken rechtstreeks of via de spiegel,

    Dat is voor mij het grootste probleem niet, als visagiste moet je je klanten ook op hun gemak stellen, en af en toe als je dingen gaat pakken even met ze babbelen, of tips geven ed. Staan moet je meestal ook, maar de Visagie heeft naar mijn mening meer keus en gebruik je meer je fantasie. Als kapster moet je eerder technisch inzicht hebben. Omdat je moet weten hoe je begint en waar je wat afknipt.


    Let it come and let it be

    Volgens mij kan je er niet echt fatsoenlijk geld mee verdienen, maar het lijkt me wel leuk werk.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Dat is voor mij het grootste probleem niet, als visagiste moet je je klanten ook op hun gemak stellen, en af en toe als je dingen gaat pakken even met ze babbelen, of tips geven ed. Staan moet je meestal ook, maar de Visagie heeft naar mijn mening meer keus en gebruik je meer je fantasie. Als kapster moet je eerder technisch inzicht hebben. Omdat je moet weten hoe je begint en waar je wat afknipt.


    bij kapster heb je bijna geen eigen wil, je moet doen wat de klant zegt (:
    tenzij je kapster word voor theater ofzo, dan mag je wel je eigen fantasie gebruik. Nja, meerendeeld. Moet wel bij et onderwerp horen maar dat is met visagie ook


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Ik vind dat júíst makkelijker, vriendinnen kwamen wel eens naar mij toe als ze naar een feest gingen ofzo :Y)


    Ik vind het af hangen van persoon tot persoon. :3
    Je hebt soms echt mensen waarvan je denkt 'wtf, welke make-up pást daar nu bij?' :'D Naja, ik volg het ondertussen al drie jaar, begin nu aan mijn vierde. :3


    "You move me, Kurt." ~ Blaine Anderson

    Fellatio schreef:
    (...)

    bij kapster heb je bijna geen eigen wil, je moet doen wat de klant zegt (:
    tenzij je kapster word voor theater ofzo, dan mag je wel je eigen fantasie gebruik. Nja, meerendeeld. Moet wel bij et onderwerp horen maar dat is met visagie ook

    Sommige klanten -like me- kunnen niet zelf beslissen en krijg je de vrije hand, dan vind ik het inderdaad ook leuk, maar ik heb een eigen beeld, en een eigen wil, en zie me daar maar eens vanaf te krijgen. Daarom wil ik ook mijn eigen ding kunnen doen. :'3


    Let it come and let it be

    CountMeIn schreef:
    (...)
    Sommige klanten -like me- kunnen niet zelf beslissen en krijg je de vrije hand, dan vind ik het inderdaad ook leuk, maar ik heb een eigen beeld, en een eigen wil, en zie me daar maar eens vanaf te krijgen. Daarom wil ik ook mijn eigen ding kunnen doen. :'3


    Aha ok, nja in ieder geval veel plezier.


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you