• De stelling van vandaag luidt:
    De pensioengerechtigde leeftijd moet omlaag.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Scandal schreef:
    Hangt af van het beroep dat men beoefent. Mijn vader is 52 en zit in de bouwbakkersbranche: hele dagen op daken, op knieën en andere slechte posities. zijn rug is helemaal kapot en hij is al 2x aan zijn knieën geopereerd. En hij moet nog steeds lang doorwerken.
    Persoonlijk vind ik dat zulke 'belastende' beroepen vroeger op pensioen mogen. Iemand die de hele dag achter een bureautje papieren zit in te vullen heeft fysiek niets belastend, dus kan in mijn ogen langer mee. Ook dat hangt er weer vanaf: als je iedere dag ellende e.d. tegenkomt, kan dit mentaal belastend zijn.

    Dus in mijn ogen hangt dit echt af van beroep tot beroep.


    Hierdoor ontstaan wel discussies en problemen. Want wie bepaald wat belastend is en wat niet? Er zullen ele mensen ontevreden zijn en zich achtergesteld voelen. Waarschijnlijk zou het dus niets oplossen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Hier heb ik mijn Profielwerkstuk over gemaakt, dus ik zou nu een 10 pagina's lange uitleg kunnen geven. Maar dat doe ik niet. Het moet juist omhoog. Er zijn te weinig jongeren (werkenden dus) om dit te betalen voor de steeds groter wordende groep ouderen (niet werkenden). Oneens.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    dat is nou precies 1 van de redenen dat Griekenland crisis heeft
    maar wrm het naar 67 moet vind ik ook onzin

    oneens, de pensioenleeftijd moet omhoog. Anders moeten we voor meer pensioenen gaan betalen terwijl er steeds minder en minder werkende mensen zijn.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    SchoenVeter schreef:
    dat is nou precies 1 van de redenen dat Griekenland crisis heeft
    maar wrm het naar 67 moet vind ik ook onzin

    Dat is helemaal geen onzin. Er zijn steeds meer gepensioneerden en steeds minder werkenden. Dat komt doordat mensen steeds later tot de arbeidsmarkt toetreden en er op dit moment veel ouderen zijn. Onze verzorgingsstaat is te duur geworden, waardoor we de AOW-leeftijd omhoog moeten schoppen. Dit zorgt er immers voor dat er minder mensen zijn die pensioen krijgen van de overheid.

    Natuurlijk zijn er beroepen waarbij je niet tot je 67e kan doorwerken. Nu ben ik erg rechts aangelegd. Wat ik vind: zolang je kan werken, moet je werken, totdat je recht op pensioen hebt (waarbij ik vind dat pre-pensioen ook afgeschaft mag worden). In dit topic las ik dat iemand een vader heeft die al aan zijn knieën is geopereerd en een slechte rug heeft. Nu wil ik het niet alleen over die vader hebben (dat is te persoonlijk, daar gaat dit niet over), maar er zijn meer mensen in die situatie. Als je zelf denkt dat je niet meer je werk kan beoefenen, moet je je laten keuren. Dan kom je in de WIA en hoef je het zware werk niet meer te doen. Dan moet je wel aan het werk, maar krijg je werk dat je aan kan.
    En daarom vind ik het onzin dat bij sommige beroepen een eerder pensioen moet. Als je je werk niet meer kan beoefenen, dan ga je naar de WIA en kan je lichter werk doen. Doe dit tot je 67e en je bent klaar.

    Ook moeten mensen niet gaan klagen bij een te laag pensioen. Als werkende kan je pensioen opbouwen. Dan krijg je maandelijks AOW van de overheid en daarbovenop het pensioen dat je hebt opgebouwd. Doe je dit niet, dan krijg je alleen AOW en dan doe je dat zelf. En treur niet: je krijg meer dan mensen in de bijstand.

    Dus ik vind dat het best verhoogd mag worden. Anders moeten we nog meer belasting gaan betalen. Anders kan de overheid de uitkeringen niet meer betalen. Wat denk je waarom er bezuinigd moet worden? De verzorgingsstaat is te duur. Een verhoging van de AOW-leeftijd is onvermijdelijk. Verlaging is dus zeker uitgesloten in mijn ogen.


    To live would be an awfully big adventure

    Alleen voor erg zware beroepen.
    Als we dat voor alle beroepen gaan doen, kost dat ons handenvol geld dat we niet kunnen missen als land.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Hangt van de baan af.


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Sevenfold schreef:
    Mm nee, laten we geen 2e Griekenland worden.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Oneens,dat kunnen we gewoon niet betalen. We werken nu al 1 dag in de week voor het pensioen,dus als je de leeftijd omlaag gaat brengen redden we het zeker niet. We leven nu eenmaal in een land met vergrijzing.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Sevenfold schreef:
    Mm nee, laten we geen 2e Griekenland worden.

    heheh


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Infinitum schreef:
    (...)
    Dat is helemaal geen onzin. Er zijn steeds meer gepensioneerden en steeds minder werkenden. Dat komt doordat mensen steeds later tot de arbeidsmarkt toetreden en er op dit moment veel ouderen zijn. Onze verzorgingsstaat is te duur geworden, waardoor we de AOW-leeftijd omhoog moeten schoppen. Dit zorgt er immers voor dat er minder mensen zijn die pensioen krijgen van de overheid.

    Natuurlijk zijn er beroepen waarbij je niet tot je 67e kan doorwerken. Nu ben ik erg rechts aangelegd. Wat ik vind: zolang je kan werken, moet je werken, totdat je recht op pensioen hebt (waarbij ik vind dat pre-pensioen ook afgeschaft mag worden). In dit topic las ik dat iemand een vader heeft die al aan zijn knieën is geopereerd en een slechte rug heeft. Nu wil ik het niet alleen over die vader hebben (dat is te persoonlijk, daar gaat dit niet over), maar er zijn meer mensen in die situatie. Als je zelf denkt dat je niet meer je werk kan beoefenen, moet je je laten keuren. Dan kom je in de WIA en hoef je het zware werk niet meer te doen. Dan moet je wel aan het werk, maar krijg je werk dat je aan kan.
    En daarom vind ik het onzin dat bij sommige beroepen een eerder pensioen moet. Als je je werk niet meer kan beoefenen, dan ga je naar de WIA en kan je lichter werk doen. Doe dit tot je 67e en je bent klaar.

    Ook moeten mensen niet gaan klagen bij een te laag pensioen. Als werkende kan je pensioen opbouwen. Dan krijg je maandelijks AOW van de overheid en daarbovenop het pensioen dat je hebt opgebouwd. Doe je dit niet, dan krijg je alleen AOW en dan doe je dat zelf. En treur niet: je krijg meer dan mensen in de bijstand.

    Dus ik vind dat het best verhoogd mag worden. Anders moeten we nog meer belasting gaan betalen. Anders kan de overheid de uitkeringen niet meer betalen. Wat denk je waarom er bezuinigd moet worden? De verzorgingsstaat is te duur. Een verhoging van de AOW-leeftijd is onvermijdelijk. Verlaging is dus zeker uitgesloten in mijn ogen.


    o.O


    If you can't blow them away with your brilliance, baffle them with your bullshit.

    Atmosphere schreef:
    Nee, want heel veel mensen wíllen niet eens met pensioen omdat je dan van een uitkeringkje moet rondkomen, terwijl hun werk ze misschien véel meer opleverd. Ze kunnen trouwens ook zelf besluiten eerder te stoppen, maar er moet voor sommige beroepen wel een lagere pensioenleeftijd komen vind ik, sommige 'zware' beroepen maken mensen helemaal kapot en dan kunnen ze dus niet zolang door, ookal willen ze het zelf wel.


    Love isn't blind, It's retarded.

    Mile schreef:
    Nee hoeft niet echt denk..


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    Mutant schreef:
    Ik vind, zoals Scandal al aangeeft, dit zou moeten afhangen van het beroep dat men uitoefend.


    Maar het mag in ieder geval absoluut niet hóger meer worden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    lekkertjeee schreef:
    (...)

    o.O

    Waarom 'o.O'? Het is toch volkomen duidelijk wat ze hier zegt? :''')


    "Well, well. Look who we've got here!"