Ik heb nu een idee voor een story, maar ik ben bang dat het onderwerp iets te zwaar is om over te schrijven. Dit is mijn inleiding:
You don’t know what you’ve got, until it’s gone
De wereld van de 16-jarige Blythe stort in als bij haar een zeldzame soort hersentumor wordt geconstateerd. Haar oude vertrouwde leventje wordt verruild voor een lange weg van ziekenhuis-bezoeken, operaties en vervelende behandelingen. Blythe komt er echter al snel achter dat ze er niet alleen voor staat; in de tijd die ze op de kinderafdeling doorbrengt ontmoet ze nieuwe mensen, waaronder Bryce, die lijdt aan de spierziekte Duchenne. Bryce en Blythe hebben vrijwel niks gemeen. Blythe is een zwartkijker, terwijl Bryce, zoals hij zelf zegt, “in de donkerste nachten licht kan zien.” Dat weerhoudt ze er echter niet van een hechte vriendschap op te bouwen, en in het diepst van hun hart zelfs liefde. Bryce leert Blythe als het ware te vechten, vechten voor alles wat ze wil bereiken. En niet alleen, samen. Maar wat als Bryce degene is die het gevecht dreigt te verliezen? Heeft Blythe dan de kracht nog om verder te gaan?
Denken jullie dat dit lukt? Meningen graag? (:
[ bericht aangepast op 30 juni 2011 - 20:13 ]
Destiny is what you're supposed to do. Fate is what kicks you in the ass to make you do it.