• Ik ben tot de conclusie gekomen dat mijn gitaar 21 frets heeft en die van een vriendin maar 19? haar akkoorden klinken juist en de mijne niet, toch zijn mijn snaren gestemd maar als ik het met haar stemmer doe dan geeft die een andere snaar aan dan ik aansla. Ik snap er niets van? Kan het zijn dat ik andere vingerzettingen moet doen? Omdat mijn gitaar 21 frets heeft?

    Probleemm opgelost ^^

    [ bericht aangepast op 28 juni 2011 - 17:05 ]

    Nee, het verschilt van gitaar tot gitaar hoeveel fretten je gitaar heeft. Is die van een vriendin dan ook geen ander merk? En over die vingerzettingen, je vingers hebben gewoon nog niet genoeg kracht en dan klinken die inderdaad wat verkeerd.


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Hoeveel fretten het heeft maakt niet uit.
    Als je net gitaar speelt klinkt het vaak nog niet zo geweldig, daar kan het aan liggen. Gewoon blijven oefenen.

    Toch vind ik het wel een beetje raar dat de stemmer een andere snaar aangeeft dan die je aanslaat. Maar dat weet ik ook niet, want ik zie jou gitaar niet (:


    Felix

    Endlich schreef:
    Nee, het verschilt van gitaar tot gitaar hoeveel fretten je gitaar heeft. Is die van een vriendin dan ook geen ander merk? En over die vingerzettingen, je vingers hebben gewoon nog niet genoeg kracht en dan klinken die inderdaad wat verkeerd.


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Before schreef:
    (...)

    Maar als zij met ervaring er op speelt klinkt het net hetzelfde?
    is mijn gitaar dan gewoon anders gestemd?