• Die ben ik nu aan het kijken(is een film)
    Het is zo mooie film,gebaseerd op de Siegfried saga(eerste deel van het Nibelungenlied vandaar de naam)
    Hij gaat over Siegfried die van de (Noorse) Goden een ongekende kracht heeft gegeven. Met die kracht dood hij de draak en verkrijgt het Nibelungense goud,met de ring. Deze ring geeft hem de schat maar brengt ook onheil over de drager. Door een spreuk vergeet hij zijn geliefde Brynhilde,maar zij hem niet. Zij is zo kwaat dat ze hem laat vermoorden door haar man(de koning van Siegfried). Als ze Siegfried dood ziet heeft ze gaat ze samen met ham naar Walhalla.
    (voor de mensen die het bekend voorkomen, Lord of the Rings is op deze sage geïnspireerd)
    Ik zit nu met tranen in mijn ogen,Siegfried is net "begraven". Hij is echt zo mooi.
    Zelf ben ik Heidens(ik geloof dus in deze verhalen en Goden) en deze saga is heel speciaal voor mij.

    Om dit topic even nuttig te maken,wat is jullie lievelings film,waarom en waar gaat hij over.

    [ bericht aangepast op 22 juni 2011 - 23:33 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Gladiator is mijn lievelingsfilm. Ik weet niet waarom, het is gewoon een geweldige film die zowel ontroerend als meeslepend en spannend is.


    Hope goes lost but never dies.

    Duerre schreef:
    Gladiator is mijn lievelingsfilm. Ik weet niet waarom, het is gewoon een geweldige film die zowel ontroerend als meeslepend en spannend is.

    Believe it or not, Gladiator is ook mijn lievelingsfilm. Ik kan niet beter verwoorden waarom dan jij.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    hahah, mijn achternaam is nibbeling, daar moest ik meteen aan denken toen ik de titel zag...
    mijn lievelingsfilm is the shawshank redemption (was geloof ik eergister nog op tv) omdat het gewoon een supermooie, inspirerende film is;'D


    Expect the unexpected

    hihi die keek ik ook leuke film!
    ghe en robbert pattinson is er echt raar in xD

    uhm lievelings film..... geen idee


    we all deserve to die