• -

    [ bericht aangepast op 17 april 2016 - 0:15 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    ik begrijp je, ik doorsta precies hetzelfde.
    sterkte


    Where words fail, music speaks

    Hulp zoeken. Voor jou en voor je moeder. Een psycholoog misschien?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Professionele hulp zoeken.
    Veel sterkte!

    LetMeBe schreef:
    Hulp zoeken. Voor jou en voor je moeder. Een psycholoog misschien?

    Of naar de dokter, dan krijgt ze wat medicijnen tegen de depressie.


    "Don't look back, don't look to tomorrow, just go straight through your life."

    Wat zou in jullie ogen een psycholoog voor mij en mijn moeder kunnen doen? - Gewoon even hardop nadenken hoor. Bedankt voor jullie reacties bdw (:

    [ bericht aangepast op 21 juni 2011 - 17:45 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    I know how that feels.
    Mijn moeder kreeg een paar jaar geleden een burn out. (nee, geen oververmoeidheid die na een paar maanden over is, zoals vaak wordt beweerd, maar een echte burn out waar je je hele leven vast zit.)
    Ik zou naar een dokter met haar gaan. De dokter kan haar antidepressiva voorschrijven als ze echt heel erg depressief is. Dat vermindert de depressiviteit, maar daarmee zal ze niet de gezellige moeder worden. Antidepressiva blokkeert/vermindert namelijk ook andere gevoelens. Als ze uitkijkt dat ze er niet verslaafd aan raakt,(ja, het is verslavend) kan het haar helpen.
    Bij de dokter moet je zeker vragen naar een psycholoog. Een psycholoog kan haar helpen bij het herstel en haar helpen om de mooie dingen van het leven te zien. Hij kan haar helpen op vlakken waar jij soms machteloos zal zijn.
    Voor jezelf moet je ook opzoek naar iemand waarmee je erover kan praten. Je mentor op school, een oom/tante, schoolpsycholoog, vader of andere volwassene die je vertrouwt. Je moet je verhaal aan iemand kwijt kunnen, ander krijg je daar later last van en zit je dan op je dertigste bij een psycholoog vanwege vreselijke jeugdherinneringen.

    Depressiviteit is iets waar niet te mild over mag worden gedacht. Sommigen zitten er jaren mee en raken in een isolement. Laat haar naar de dokter gaan (samen met iemand anders) en denk ook een beetje aan jezelf. Zoals je al zei, moet ze het zelf oplossen en dat kan sneller gaan met professionele hulp. Dus moet je vooral jezelf niet naar beneden trekken als het met haar slechter gaat. Zo gaat het altijd: twee stapjes naar voren, een stapje achteruit. Blijf eraan denken dat ze (als ze professionele hulp heeft) een stapje vooruit is. Het gaat met pieken en dalen, en jij bent niet de oorzaak van de dalen.

    PS. dit is geen zeikverhaal. Ik was ook radeloos in het begin en goddank had ik toen mijn vader, anders was ik gek geworden.


    Nullum magnum ingenium sine mixtura dementiae fuit. - Seneca

    voel met je mee, sterkte!

    Created schreef:
    Wat zou in jullie ogen een psycholoog voor mij en mijn moeder kunnen doen? - Gewoon even hardop nadenken hoor. Bedankt voor jullie reacties bdw (:

    Misschien je moeder afhelpen van haar depressie, of in elk geval gedeeltelijk. En als die psycholoog wat van haar negativiteit op kan vangen is het voor jou gemakkelijker. En zo iemand zou jou eventueel kunnen helpen om ermee om te gaan, om het een plekje te geven en te zorgen dat het jouw leven niet te veel beinvloed. Of je moeder door kunnen verwijzen naar iemand die beter kan helpen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    LetMeBe schreef:
    (...)
    Misschien je moeder afhelpen van haar depressie, of in elk geval gedeeltelijk. En als die psycholoog wat van haar negativiteit op kan vangen is het voor jou gemakkelijker. En zo iemand zou jou eventueel kunnen helpen om ermee om te gaan, om het een plekje te geven en te zorgen dat het jouw leven niet te veel beinvloed. Of je moeder door kunnen verwijzen naar iemand die beter kan helpen.


    We accept the love we think we deserve.

    Heel erg bedankt allemaal. Ik denk inderdaad dat het wel slim is dat ik met iemand ga praten - Saepe. Want ik wil idd niet op mijn dertigste bij de psycholoog zitten vanwege slechte jeugdherrinneringen. En met de rest, ze heeft al wel professionele hulp. Maar misschien kan ik er op die manier op inspelen dat de mensen die er voor haar zijn (soort van psychologen) er 'ns met haar over gaan praten. Misschien een beetje sneaky. Maar ze is heel beschermend dus als ik het recht tegen haar zeg, zal ze niets meer over haar problemen tegen mij zeggen, en dan stort ze in. Dus heel erg bedankt allemaal, jullie hebben me wel tot inzichten gebracht! ^^


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Courage schreef:
    Professionele hulp zoeken.
    Veel sterkte!


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'