• hoiiiiii mensen,
    voor mijn verjaardag wil ik graag een nieuwe camera en ik mag hem zelf uitzoeken, alleen ik heb geen flauw idee welke camera's fijn zijn, met welke je mooie close-up foto's kunt maken etcetera. dus als iemand een fijne camera kan aanraden, graag!
    x


    Te lang voor dit balkje

    Wat voor camera, gewoon een digitale?


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    3AM schreef:
    Wat voor camera, gewoon een digitale?


    ja ik denk het, of een spiegelreflex maar ik heb echt 0,0% verstand van camera's dus ik weet het verschil daartussen zelfs niet. :$


    Te lang voor dit balkje

    Woow, als je een spiegelreflex mag kiezen dan zou ik daarvoor gaan :'DD
    Die maakt veel heldere foto's dan een gewone camera en je kan er ook veel meer bij inzoomen. Kortom: gewoon levendiger beeld. Als je er één aanschaft met HD filmfunctie kun je ook op hoge kwaliteit filmen.

    Canon Eos 500D is er tegenwoordig bij de Mediamarkt dacht ik voor 500 nog wat. And trust me, da's goedkoop voor zo'n ding :]

    Maar als je alleen behoefte hebt aan een camera om vakantiekiekjes mee te maken zou ik voor een gewone camera gaan, die zijn er al rond de tachtig euro. Als je echt goede foto's wil maken voor schoolprojecten, als hobby en/of nabewerken dan is de spiegelreflex een optie.


    No growth of the heart is ever a waste

    Geen verstand van :x

    [ bericht aangepast op 19 juni 2011 - 20:56 ]


    Kill them with kindness.

    Spiegelreflex camera's zijn wat geavanceerder, voor als je echt professioneel of als hobby foto's wilt maken. Deze camera's zijn ook een stuk duurder dan digitale camera's. Een digitale camera is gewoon een compact camera. Ik heb zelf de Casio EX Z80 (digitale camera). Als je gewoon leuk foto's wilt maken (op feestjes, met vrienden/vriendinnen etc.) dan kan die camera wel aanraden. Maar ik weet niet of die nog te koop is, want ik heb hem al een hele tijd. Maar sowieso is Casio wel een goed merk van digitale camera's.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    Zephyros schreef:
    Geen verstand van :x


    All you're patronus are here.

    C18 schreef:
    Woow, als je een spiegelreflex mag kiezen dan zou ik daarvoor gaan :'DD
    Die maakt veel heldere foto's dan een gewone camera en je kan er ook veel meer bij inzoomen. Kortom: gewoon levendiger beeld. Als je er één aanschaft met HD filmfunctie kun je ook op hoge kwaliteit filmen.

    Canon Eos 500D is er tegenwoordig bij de Mediamarkt dacht ik voor 500 nog wat. And trust me, da's goedkoop voor zo'n ding :]

    Maar als je alleen behoefte hebt aan een camera om vakantiekiekjes mee te maken zou ik voor een gewone camera gaan, die zijn er al rond de tachtig euro. Als je echt goede foto's wil maken voor schoolprojecten, als hobby en/of nabewerken dan is de spiegelreflex een optie.


    Hier sluit ik me bij aan (:


    Have you ever been alone in a crowded room?