• De stelling van vandaag luidt:
    De invoering van de identificatieplicht was een goed idee.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    I am an idiot, I move.

    Eens, ook al neem ik mijn ID-kaart bijna nooit mee :')


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Eens. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Er wordt toch wel gesjoemelt. Het concept is op zich wel goed, alleen kunnen mensen niet alleen makkelijk omgekocht worden, of kan je doorlopen als je er oud genoeg uit ziet, je kan makkelijk een 8 in een 6 veranderen met een schaar. Even krassen en je komt overal binnen, hoppekee. En zo nog duizend manier. Ze zouden beter een OV-achtig systeem kunnen maken, en dan ziet de computer zo wie wel/niet oud genoeg is. Dat is sowieso veel lastiger te vervalsen. (En handig voor meerdere dingen.)


    dude, i can move my toes

    Jawel, maar ze zouden je niet moeten verplichten om de zoveel jaar je paspoort te moeten vernieuwen. Daarin is België sowieso al beter. -Filosofieleraar van mijn school is Belg, hij is 45 of zo en heeft nog steeds het zelfde paspoort-


    It ain't broke, so don't fix it.

    Hilfiger schreef:
    Als 15-jarige zou ik het hier niet mee eens zijn. ;3 Maar ik vind het terecht dat je je overal moet kunnen identificeren en dat je bij het uitgaan je leeftijd moet kunnen bewijzen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    crescendo schreef:
    Jawel, maar ze zouden je niet moeten verplichten om de zoveel jaar je paspoort te moeten vernieuwen. Daarin is België sowieso al beter. -Filosofieleraar van mijn school is Belg, hij is 45 of zo en heeft nog steeds het zelfde paspoort-


    Dit klopt ook niet meer om de 7 jaar geloof ik moet je een nieuwe pas gaan halen, het kan nog wel zijn dat er sommige nog de oude passen hebben,maar dat betwijfel ik.

    Chevalric schreef:
    Eens, want anders zou er te makkelijk misbruik worden gemaakt van alles en nog wat.


    KATSU!

    Eens, geen menig vatbaar


    Haat me? Bovenin is een kruisje:P

    Ach, ik merk er eigenlijk amper wat van, moet ik zeggen..


    ars moriendi

    Geen idee, ik heb er altijd het nut nog niet van in gezien.


    "I believe that marriage isn't between a man and a woman; but between love and love." - Frank Ocean

    Ja daar ben ik het wel mee eens c:

    Eens, je moet je gewoon kunnen identificeren.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Oneens,het is een inbreuk op onze privacy en vrijheid. Ik snap dat je je met sommige dingen moet identificeren maar dat je je moet identificeren als je op straat loopt en de politie er zin in heeft vind ik te ver gaan. Zeker als je nog een kind bent.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Yoseob schreef:
    Oneens.
    Ik vind dat een ID hebben verplicht is, maar de identificatieplicht vind ik niet nodig. Het is logisch dat als jij naar een club gaat, drank gaat kopen, gaat solliciteren etc. je ID nodig hebt. Dat lijkt me hartstikke logisch.
    Maar als ik naar een park ga, vind ik het belachelijk dat ik mijn ID mee moet nemen. De politie mag niet eens naar mijn ID vragen als ik zomaar in een parkje loop, want ze hebben geen aanleiding (je mag dan weigeren). Een ID-kaart is zonde van mijn geld dus, want ik heb nooit wat gedaan.
    Ook is het stom dat je ervoor moet betalen en dat het in Groningen iets van €20 kost en hier in Delft bijna €40. Het is een stuk plastic en verplicht, dus dat moet de overheid betalen (Nederland zit niet in een crisis, dus dat is gelul).
    Ik denk niet echt dat we ervan geprofiteerd hebben, want ik heb nog nooit iemand die ongeveer 30 jaar is horen zeggen dat het een goed idee was.

    Hier sluit ik mij bij aan

    eens


    Failure is the opportunity to begin again, more intelligently.