• Hmm, oké, ik wil dit topic eigenlijk al een hele lange tijd maken, dus vooruit met de geit.

    Ik wil even 'mijn beklag' doen over Mary Sue's en Gary Stu's. Nog nooit van gehoord? Klik hier voor meer info over deze personages.
    In het kort is een Mary Sue (mannelijke tegenhanger is Gary Stu) gewoon een 'perfect personage' zeg maar. Ze is knap, slim, uitzonderlijk lief en vriendelijk en alle jongens zijn verliefd op haar. Vaak zijn de meisjes allemaal jaloers op haar persoon, waardoor arme Mary Sue bijna geen vrouwelijke vrienden heeft. Een Mary Sue is vaak ook iemand die alle ellende van de wereld al over zich gehad heeft (dode ouders etc) en daar bijna geen last van heeft.

    Ik denk dat het overbodig is om te zeggen dat het zéér lastig is om over dergelijke personages te lezen, aangezien ze totaal niet realistisch zijn. Dit topic is dan ook een waarschuwing naar schrijvers toe om alsjeblieft op te letten om van je personage geen Mary Sue te maken. Ze komen bij fanfics immers het meeste voor en ik heb er hier op Q al een paar zien passeren.
    Dus schrijvers: denk na over je personages, niemand leest graag over perfecte mensen. Maak er échte personen van, geef ze fouten.

    Niet zeker of je personage al dan niet een Mary Sue is (of Gary Stu) ? Vul dan deze test in, hij zal op basis van je antwoorden uitmaken of jouw personage een erge vorm van Mary Sueitis heeft. Let op: deze test is in het Engels, ik heb naar een Nederlandse gezocht, maar die is er niet.

    Afijn, sorry voor deze speech, maar deze dingen ergeren mij ten zeerste.
    Have a nice day c:

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 12:50 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Mijn typjes zijn zoals ik, maar dan iets beter haha. Maar i kben het met je eens, ik kan me er ook aan irriteren.


    SLOAN.

    thank god, de mijne is 17-21. *aanbid*_O_

    meestal zijn mijn personages tomboy-ish :D

    [ bericht aangepast op 12 juni 2011 - 11:21 ]


    Obviously.

    Ik had de neiging altijd om mary sue's te maken, tegenwoordig gelukkig minder :X Althans, dat geloof ik als ik mijn stories lees ^o)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    gelukkig! Mijn personage zit tussen 0 en 16, 15 om precies te zijn _O_


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Omg ik erger me daar ook aan. Ik heb even geen zin om die quiz te maken, maar ik ben wel altijd bang dat mijn personages zo zijn. D:


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Dumbledore schreef:
    Omg ik erger me daar ook aan. Ik heb even geen zin om die quiz te maken, maar ik ben wel altijd bang dat mijn personages zo zijn. D:


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Dumbledore schreef:
    Omg ik erger me daar ook aan. Ik heb even geen zin om die quiz te maken, maar ik ben wel altijd bang dat mijn personages zo zijn. D:


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California