Ik was vandaag met mijn mama aan het praten over wat ik ga doen als ik de Havo heb gehaald in één keer, want dan ben ik pas 16 en zij vinden dat ik dan te jong ben om al naar het hbo te gaan. Ze had, weet ik veel wanneer, met een collega gepraat over zijn kinderen en mijn broertje en ik, doen ze altijd, en toen kwam ter sprake dat die collega's neef of zo ook pas 16 was toen hij van de havo afkwam, en dat hij eigenlijk ook naar het hbo wilde, omdat hij cios wilde doen. Toen zei die collega dat hij dus met zo'n uitwisselingsprogramma naar Amerika was gegaan om daar op zo'n highschool een jaar naar school te gaan en daar dus de sportrichting te gaan doen.
Toen, ja, nu komt de clue, zei m'n moeder dat dat misschien ook goed zou zijn voor mij, als ik met zo'n uitwisselingsprogramma naar Engeland of Amerika zou gaan, zodat ik daarna Engels kan gaan studeren. Nou, ik flipte hem, dat wil ik zó graag!
Maar, nu de vraag aan mensen die zo'n uitwisseling hebben gehad:
- Is het je goed bevallen?
- Komen er dan mensen vanuit het land waar je naartoe gaan in jou huis? (dat vindt mn moeder namelijk niet zo'n goed idee.)
sws, thanks voor het lezen (:
Destroy what destroys you.