• Het staat dus vast dat ik moet blijven zitten dit jaar (of afzakken).
    Nu had ik het er al vaak over gehad met mijn ouders en met mijn leerkrachten, mijn leerkrachten zeiden dat het helemaal mijn keus is wat ik ga doen.
    Mijn ouders vonden dat ook, maar ik mocht geen bso (dingen als haartooi, bio-estitiek etc.) gaan doen, maar ook geen kunst.
    Omdat ze dachten dat dat op hetzelfde niveau zat.
    Nu, ik had dus gekozen om gewoon mijn jaar humane (waar ik nu in zit) over te doen.
    Mijn moeder belde net met mijn oom (die leraar is) en hij zegt dat kunst bijna even hoog ligt als Humane, nu mag ik dus wel kunst gaan doen.
    Maar nu weet ik dus niet of ik het wel zou doen?
    Het interreseert me echt enorm veel en de vakken spreken me ook aan. (veel meer dan in humane)
    Enige nadeel dat ik op het moment zie is dat ik mijn beste vriend een beetje in de steek laat, toch kan ik maar niet kiezen.. :/

    [ bericht aangepast op 2 juni 2011 - 15:31 ]


    Love is louder.

    Waar je ook aan moet denken is of je later iets met kunst wilt doen en zoniet kan je beter humane doen omdat je dan toch nog een bredere basis hebt om verder te studeren =)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Ik he geen idee wat Humane en al die dingen zijn, vast de Belgische schoolregeling? Naja, kan je dus niet helpen.

    Maar je moet in ieder geval inet op die vriend letten, het is jóúw toekomst waar je aan werkt, niet die van hem.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Kies nooit je niveau doordat vrienden daar ook zitten. Een echte vriend begrijpt dat toch wel?

    Humane is denk ik iets hoger dan kunst, maar bij beide kan je totaal andere richtingen uit. Je vindt de vakken interessant, je wil graag iets met kunst doen, of ben ik nu fout? Dan kan je beter Kunst gaan doen (er zijn veel verschillende dingen in kunst, vergeet dat niet!). Maar als je vb. advocaat of zo wil worden, kan je beter humane doen, omdat dat meer in die waaier ligt. Zet alles eens op een rijtje (maar laat dat beste vriend-argument er aub uit, dat is geen goed excuus). Je laat jouw beste vriend niet in de steek door jouw eigen toekomst te bepalen. En als hij écht jouw beste vriend is, dan zal hij wel begrijpen dat je graag kunst wil doen. Simpel; volg gewoon je hart. Doe wat je graag wil doen.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Marshmellow schreef:
    Waar je ook aan moet denken is of je later iets met kunst wilt doen en zoniet kan je beter humane doen omdat je dan toch nog een bredere basis hebt om verder te studeren =)


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Marshmellow schreef:
    Waar je ook aan moet denken is of je later iets met kunst wilt doen en zoniet kan je beter humane doen omdat je dan toch nog een bredere basis hebt om verder te studeren =)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Beeldende kunst gewoon. Daar krijg je het meest andere vakken erbij enzo. Gewoon Beeldende en Architecturale vorming, of gewoon Beeldende Vorming is het dan vanaf het 4de dacht ik..


    Where there is a sea there are pirates...

    Trouwens, ik doe humane, en volgens mij zou het ook best als een kunstrichting kunnen worden beschouwd. :'D
    Je mag echt veel universitaire richtingen doen nà een kunstrichting, hoor. Bijna allemaal behalve wetenschappelijke vakken enzo, maar dat kan je bij humane ook niet doen, dus ja. (:


    Where there is a sea there are pirates...

    Ik heb dus gekozen voor BAK.
    Beeldende en architecturale kunst.


    Love is louder.