Nu ja 3/4 van mijn klas heeft nog maar eens bewezen stijl noch cultuur te bezitten. Ik weet ook wel dat het wel wat stom overkomt van mij uit dat ik me hier druk om maak, maar het is gewoon de druppel. Moeten we als spreekopdracht een klasgesprek houden in het Engels. Geen probleem dus (voor de meesten wel, want ze kunnen echt geen engels know wordt bijvoorbeeld now, like moet je daarvoor in het derde jaar humane zitten?) Vraagt onze leerkracht aan mij wat mijn favoriete boeken zijn, antwoord ik heel normaal met de vraag: Engelse of Nederlandse boeken?.
punt 1: hele klas verbaasd dat ik Engelse boeken lees ( voor iemand die al 4 jaar Engels krijgt, hoort dit geen probleem te zijn.)
punt: Hij vroeg dus naar de Engelse; ging ik zeggen dat de collectie van Jane Austen mij het nauwste aan het hart ligt, met als top 3 Pride and Prejudice, Emma en northanger abbey, weet amper iemand over welke boeken ik het heb terwijl er films en Nederlandse boeken van bestaan.
dit is hetzelfde voor Frans, Duits en bij sommige zelfs voor Nederlands. Dan denk je echt wel even: Kind, wat doe je in ASO, ga naar BSO of TSO.
sorry voor het zeiktopic maar dit moest er even uit.
nog iemand zo een cultuur/stijlloze klas?
edit: ik kan er heus wel tegen dat niet iedereen goed is in talen, het stoort mij gewoon dat ze er totaal niets voor gaan doen en dat ze overduidelijk geen cultuur bezitten, like pride and prejudice. wie heeft er daar nu nog nooit van gehoord?
edit 2: ik heb het niet alleen over boeken, gewoon over een totaalplaatje, het enige waarover ze iets kunnen zeggen is haar,make-up en kleding en dan nog is het niet bepaald zinnig
[ bericht aangepast op 8 juni 2011 - 13:22 ]
Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.