• Voor Nederlands moet ik een argumenterende tekst schrijven, tegen maandag. Ik moet volgende stelling beargumenteren:

    Elke leerling heeft recht op drie baaldagen per schooljaar.


    Ik heb wel een mening daarover, maar ik zit vast met de argumenten. Ik moet er zoveel mogelijk hebben, pro en contra.
    Dus vandaar; hoe denken jullie hierover? Wat is jullie mening en waarom?

    Bedankt voor jullie hulp (:


    Van alle natuurrampen is liefde de grootste. En de mooiste.

    Wat is een baaldag?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    JackWilshere schreef:
    Wat is een baaldag?


    Een dag waarop alles even tegenzit en je dus (volgens de stelling) gewoon zou moeten kunnen thuisblijven, eigenlijk zonder geldige reden.


    Van alle natuurrampen is liefde de grootste. En de mooiste.

    Ik vind niet dat je dat moet hebben, dus ik kan niet helpen (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Ik zelf ben voor. Maar even om een voor en tegen punt te noemen:

    voor:
    moet een kind dan toch naar school terwijl hij/zij helemaal géén zin heeft beinvloed dat de schoolprestaties en kan het ervoor zorgen dat andere leerlingen ook slechter presteren.

    Tegen:
    Wanneer een kind 3 dagen niet naar school is geweest loopt hij/zij achter en dat is slecht voor de prestaties voor het kind. Hij/zij pikt dan minder op waardoor de cijfers etc. slechter worden.


    zo iets?(flower)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Mummelwummel schreef:
    Ik zelf ben voor. Maar even om een voor en tegen punt te noemen:

    voor:
    moet een kind dan toch naar school terwijl hij/zij helemaal géén zin heeft beinvloed dat de schoolprestaties en kan het ervoor zorgen dat andere leerlingen ook slechter presteren.

    Tegen:
    Wanneer een kind 3 dagen niet naar school is geweest loopt hij/zij achter en dat is slecht voor de prestaties voor het kind. Hij/zij pikt dan minder op waardoor de cijfers etc. slechter worden.


    zo iets?(flower)


    jup, zoiets (:


    Van alle natuurrampen is liefde de grootste. En de mooiste.

    Tegen
    Er kan zo hard misbruik worden gemaakt van die drie dagen. Kinderen kunnen ze gebruiken om gewoon te spijbelen en een dag op straat rond te hangen. Ze kunnen ze gebruiken om die dag een toets te missen of andere bepaalde dingen.

    Sorry, had even over het contra gedeelte gelezen


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right

    Voor:
    -Volwassenen kunnen ook een baaldag(vrije dag) opnemen
    -Als je je niet lekker in je vel voelt kan je niet goed leren/veroorzaak je alleen maar rotzooi

    Tegen:
    -Leerlingen moeten leren dat ze zich over een baal gevoel heen zetten
    -Er kan misbruik van worden gemaakt


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    Voor:
    -Volwassenen kunnen ook een baaldag(vrije dag) opnemen
    -Als je je niet lekker in je vel voelt kan je niet goed leren/veroorzaak je alleen maar rotzooi

    Tegen:
    -Leerlingen moeten leren dat ze zich over een baal gevoel heen zetten
    -Er kan misbruik van worden gemaakt

    Ja, agree with this one.


    No growth of the heart is ever a waste

    Menstruatie? ;p


    Zoals de oude Hawaiianen altijd zeiden: Als je troebel water met rust laat, wordt het vanzelf helder.

    Wauw, bedankt allemaal (:
    Ik heb al een halve pagina!
    Nog meer argumenten?


    Van alle natuurrampen is liefde de grootste. En de mooiste.