• Heey,
    Ik had net een topic "Helix"
    En ik had gehoord dat je een helix beter niet kan laten schieten,
    Toen had ik op internet verder gekeken en zag ik dat veel mensen het laten piercen.
    Omdat met schieten je kraakbeen kan splinteren en misvormd kan worden.
    Anyway ik wou dus meer over piercen te weten komen.
    Ervaring of ken je iemand die het heeft laten doen?


    listen to your hart.....

    Wat wil je erover weten?

    Onder normale omstandigheden ga je naar een piercingshop, dare2wear in Amsterdam is wel een hele goede. Binnen geef je gewoon aan welke piercing je wil hebben en ze zal je stap voor stap uit leggen wat er gaat gebeuren. Je moet minstens 16 zijn en ID meenemen. Als je jonger bent moet je een van je ouders meenemen omdat zij toestemming moeten geven (ook dan ID meenemen)

    Eerst mag je een sieraad uitzoeken, een staafje of ringetje, waarna ze alle instrumenten klaar gaat leggen die ze nodig heeft, bij deze piercing is dat alleen de naald, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
    Ze zal twee puntjes op je oor zetten, aan de binnenkant en buitenkant, als je deze plek goed is mag je op een stoel gaan zitten en ze de naald uit de gesteriliseerde verpakking haalt. Hierop zal ze aangeven dat je eens diep in moet ademen waarna ze de naald door je oor duwt. als deze erdoor zit zal ze de piercing in de opening van de naald plaatsen en langzaam weer terug trekken waardoor de piercing zelf in je oor zit.

    Lijkt een heel karwij maar je bent langer bezig met het invullen van het formulier dan het piercen zelf, dat zal hoogstens 1 a 2 minuten in beslag nemen.

    nou ik heb ,voor dat de wed veranderde, heb ik ze late schieten bij een juwelier.
    ik mogt een knopje uitzoeken. en dat word de huid schoongemaakt en dan schieten ze em er in. dat is 5x goed gegaan en de 6x niet. dus dat deed nogal pijn en het is er nu erg dik. maar het doet geen pijn meer en ik heb er een last meer van. dusja.
    verder weet ik nu niet hoe et is.. maarja ik ga weer proberen om er 1 te late zetten..
    maar ik geef wel 2 tips.
    kies een goede shop
    en houd het schoon. dat voorkomt alleen maar dat je gee last er van krijgt.
    verder. suc6(H)