Ik heb m'n laptop terug, zo goed als nieuw! Benieuwd hoe lang hij het volhoudt.
Bill en Chaya gaan heus nog praten, net zoals Bill en Tom. Alles op zijn tijd.

Ik wilde antwoorden dat hij nog in de auto zat, maar halfweg mijn antwoord hoorden we beiden het bekende geluid van een ronkende motor. Gelijktijdig schoten onze ogen naar het raam en zagen we nog net hoe Bill wegreed. “Waarom doet hij dat?” vroeg Tom aarzelend. Ik wilde antwoorden, of toch proberen, maar kon het niet. Voor mijn ogen zag ik steeds Bill’s betraande gezicht, zijn bevende handen, zijn doffe uitgebluste ogen en de wrok die zich erin genesteld had. Het ergste was het gapend gat dat zich tussen ons in bevond, het niet praten. Ik hield het niet langer uit. Mijn handen klemden zich om Tom’s arm. Wanhopig probeerde ik het bewustzijn niet te verliezen. Vanuit mijn ooghoeken zag ik Tom pijnlijk grimassen. Ik had blijkbaar nog meer fysieke kracht over dan ik dacht, maar ik stond wel degelijk op het randje tussen twee werelden.
“Ik wil deze kleren van mijn lijf. Ik ga mijn pyjama aandoen.” Voorzichtig ontdeed ik me van zijn ondersteuning en liep toen met grote stappen naar de trap. Het kon me niet zoveel schelen dat alles rondom me draaide, er waren ergere dingen in de wereld. Mijn stappen weergalmden op iedere trede hoewel ik het niet met opzet deed. Niet veel later volgden nog voetstappen. “Chaya?” Ik concentreerde me op de treden. Eén per één. “Chaya, hoe reageerde hij?” Mijn hand reikte naar de deurklink van onze kamer. De kamer van Bill en ik. Ik kon het niet en bleef vlak voor de deur staan. “Chaya?” Tom stond vlak achter me en legde zijn hand op mijn schouder. Ik bleef zwijgen. Het enige wat ik wou was dat ik niet langer die stoffen vezels op mijn huid hoefde te voelen. Mijn kleren werkten verstikkend en ik voelde me er oncomfortabel in. Ik wilde vrijheid. De waarheid vertellen werkte blijkbaar nog niet bevrijdend genoeg. De frustraties bereikten een hoogtepunt in mij.
Uiteindelijk leek Tom het te snappen en deed hij de deurklink in mijn plaats naar beneden. Het was gezellig warm in de ruimte doordat ik de verwarming aangezet had. Toch was deze kamer me op een of andere manier bijna vreemd geworden, alsof ik me er niet helemaal meer thuis in voelde. Ik wist dat ik gewoon overladen werd met prikkels en emoties en dat het allemaal gevoelens van het moment waren, maar ik wist dat ik hier zo snel mogelijk weer weg wou. Ik keek naar alle spullen van Bill die rondslingerden en voelde hoe de tranen opnieuw hun uitweg probeerden te zoeken. Ik kneep mijn ogen zo hard dicht als ik kon om het tegen te houden. Het feit dat alles me herinnerde aan Bill dwong me om dit zo snel mogelijk te doen. Ik trok mijn schoenen uit en zette ze in de kast. Vervolgens gooide ik mijn jas ook ergens tussen de rest van mijn kleren en ging verder met mezelf uit te kleden. Van Tom’s aanwezigheid was ik me nog altijd bewust, maar hij deerde me niet. Hij stond nog steeds in dezelfde positie in de deuropening toe te kijken. In normale omstandigheden zou ik me ongemakkelijk voelen om zo halfnaakt voor hem te verschijnen en vooral om nog eens aangestaard te worden, maar ik besefte dat Tom mij al in dit soort gebroken toestand gezien had. Ik was blij dat hij bleef staan. Hij stond er om te voorkomen dat ik iets stoms deed of de controle over mijn lichaam verloor. Hij was er om me te beschermen. Alweer was hij er in de plaats van Bill. Die gedachte bezorgde me pijn in mijn borst.

Reageer (10)

  • Inviolable

    Arme Chaya. Niemand zou moeten voelen wat zij voelt op het moment.
    Maar super lief van Tom dat hij haar steunt en haar niet alleen laat om achter Bill aan te gaan.
    Ik heb ook wel medelijden met Bill, want hij weet ook niet wat hij ermee aan moet. Hij heeft tijd nodig om na te denken, denk ik.

    Ga je snel verder <3?
    xxx

    1 decennium geleden
  • AlreadyGone

    Dit deeltje is te zielig voor woorden. Gelukkig dat Tom er nog is als steun nu Bill even geen blijf weet met zichzelf en zijn gevoelens, wat ook volstrekt normaal is in deze situatie.
    Snel verder!
    x

    1 decennium geleden
  • Noorhelm

    Awh, ik vind het echt zo erg voor har! Zeker nu Bill weggegaan is en Tom doodgraag wil weten wat er gebeurd is etc.
    Mooi geschreven!
    x

    1 decennium geleden
  • BRAINWITCH

    Jeeee, je laptop is terug! (:
    Ik vind het lief van Tom dat hij Chaya zo steunt. Bill is zijn broertje. Ik had het ook kunnen begrijpen als Tom naar Bill had gebeld. Om te vragen hoe het met hem ging. Ofzo.
    Echt opnieuw een prachtig deeltje! <3
    Snel verder! <3

    1 decennium geleden
  • BlackLeather

    De pijn die Chaya op dit moment voelt moet echt ondragelijk zijn. Wat heb ik medelijden met het meisje. Het moet vreselijk zijn om op dit moment in haar toestand te zitten, wetend dat je ziek bent en nooit meer zal genezen en dan ook nog eens een vriend hebben die het net weet en met zichzelf ook geen raad weet. Laat staan dat hij op dit moment zijn vriendin ook maar kan troosten of steunen. Echt vreselijk.

    Het eerste wat er door mijn hoofd ging toen ik het laatste deeltje van je verhaal las was: gelukkig heeft ze Tom nog die haar steunt. Niet in de zin van Bill laat haar op dit moment vallen, maar ze is niet alleen. Ze staat er op dit moment niet alleen voor. Tom is er om met haar te praten en haar te steunen. Hij is echt als een broer voor Chaya en dat moet ergens wel goed voelen. Ik heb de tranen die in me opkwamen weg geknippert en dat alleen omdat anders het beeld troebel zou worden en ik niet meer fatsoenlijk door kon lezen. Mijn hart is gebroken door het feit dat Bill weg reed. Ik snap dat hij na moet denken en tot zichzelf moet komen.

    Ze zullen praten, daar ben ik heilig van overtuigd maar zoals jij zelf al zei, het heeft tijd nodig!

    <3.

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen