Foto bij De 100e Hongerspelen - 55

Vania keek om zich heen. Ian, Rue en Xandrijn stonden te ver van haar af. Hier en daar zag ze een tribuut met een armband zoals ze zelf droeg, maar ze lette er verder niet meteen op. Daar, een paar meter van haar vandaan, lag een klein rugzakje. En daar, een klein flesje water! Ze besloot die twee dingen te proberen pakken en dan weg te rennen. Heel de arena was gevuld met bos en bergen, voor zover ze kon zien. Genoeg plaats om zich te verbergen dus. Ze keek weer vooruit, gericht op het rugzakje dat ze wilde pakken. Nog even ving ze Ians blik, toen ging de gong. Ze spurtte naar het rugzakje, greep het beet en rende door naar het flesje water. Helaas was ze niet de enige. Adan, de beroeps uit twee, had hetzelfde plan opgevat. Hij had zelfs al een mes in zijn hand!
“Vania, kijk uit!”, hoorde ze iemand roepen. Ze keek op, Dristan uit zeven wierp een speer naar Adan, terwijl die zijn mes naar Vania gooide. Vania kon het mes net ontwijken, greep het flesje en rende naar het bos. Ze begreep maar half wat er net gebeurd was. Dristan had haar leven gered! Hij vocht nu met Adan. Inne had haar gezegd dat de anderen haar wilden beschermen, maar dat ze daar zelfs hun eigen leven voor op het spel zetten kon ze niet bevatten.

***


Ian kon zijn blik niet van Vania houden, al stond ze te ver weg, al moest hij kijken wat hij kon pakken. Hij was bezorgd, zij moest winnen, niemand anders. Niet dat hij het de anderen misgunde, behalve de beroeps dan, hij gunde het haar gewoon meer. In zijn hoofd telde hij de seconden. Net voor de gong ging maakten ze nog even oogcontact. Daarna spurtte ze meteen naar voren. Even was hij in de war. Ze zou toch niet naar de hoorn gaan! Gelukkig zag hij hoe ze een rugzakje nam en daarna wat van richting veranderde.
“Maak dat je weg komt!”, iemand duwde hem een rugzakje in de hand en duwde hem richting de bergen. Ian kwam weer bij zijn positieven en maakte dat hij weg kwam. Hij vervloekte zichzelf, hoe kon hij zo stom zijn? Hij kon Vania toch niet beschermen als hij zijn leven zelf in gevaar bracht? Hij keek om, hij wilde weten wie hem gered had, maar de gevechten waren op volle gang en hij had er geen idee van.

Reageer (7)

  • NEWgirlS

    xD love it

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Owkee, dit is awkward, ineens staan er drie reacties van me :X

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Ik ben nu aan het dromen dat mijn personage, de vrouw uit 9, hem heeft gered.. Verpest nou niet die droom heah :8

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Ik ben nu aan het dromen dat mijn personage, de vrouw uit 9, hem heeft gered.. Verpest nou niet die droom heah :8

    1 decennium geleden
  • MayCuteAngel

    Ik ben nu aan het dromen dat mijn personage, de vrouw uit 9, hem heeft gered.. Verpest nou niet die droom heah :8

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen