Foto bij {021}

Een paar minuten later zitten we met z'n allen gezellig in de kroeg. Alex bestelt meteen vier boterbiertjes en neemt dan ook plaats aan de ronde tafel helemaal achterin. Ik kijk even in het rond en zie de vreemdste tovenaars en heksen zitten, eentje heeft zelfs een geit bij zich die ze af en toe slokjes bloedwijn geeft. Mijn staren word onderbroken door de waard die met een harde plof de kroes boterbier voor mijn neus zet. "ja zeg, zit er nog wat in?": snauw ik hem toe terwijl ik de spatjes bier van de tafel afveeg. Inzichzelf mompelend loopt de kalende man weer weg. Draco kan een lachje niet onderdrukken en ik geef hem een stomp tegen zijn arm. "dus, begint ellie binnenkort weer naar school." Allemaal beginnen we luidop te protesteren. "waar zit jij eigenlijk op school?": vraagt ellie dan. "ow ik kreeg thuisles, maar dit jaar ga ik ook naar Hogwarts." Draco die net een slokje wou nemen van zijn drankje kijkt me hoopvol aan: "echt? dat word geweldig" en hij geeft me een kusje op mijn wang. "ja fantastisch": het sarcasme in Alex zijn stem is niet te overhoren en we kijken hem ook alledrie vragend aan. "ik zie het al helemaal voor me, de slytherinprince heeft eindelijk zijn prinses gevonden. bereid je maar voor Natasha, je zult niet echt geliefd zijn onder het vrouwelijke geslacht." Een beetje geschrokken kijk ik Alex aan, wat bedoelt hij daar nu weer mee? "Ach Alex je moet ook altijd de sfeer verpesten, als die andere meisjes jaloers zijn is dat hun probleem en niet dat van Natasha.":verdedigt Draco zich. Ellie kijkt haar vriendje met pretoogjes aan, ik heb zo het gevoel dat ze hem nog leuker gaat vinden elke keer als hij gemeen doet. "Het word vast wel leuk.": bevestigt draco zijn standpunt nog eens. "ja heerlijk":zegt Alex nog terwijl hij opstaat en wat klein geld op tafel smijt voor de boterbiertjes. "Ik moet gaan, kom je mee Ellie." ellie knikt en loopt al achter Al aan terwijl ze haar jas nog dichtknoopt. "We kunnen ook beter gaan, mijn moeder zal wel bijna thuis zijn."

Reageer (3)

  • Boggart

    Verderr! nieuwe abo, geweldig verhaal (H)

    1 decennium geleden
  • aubarsenal

    Haha Alex: de sarcastische sfeerverpester.
    En ja, Draco kan maar beter naar huis gaan. Stel je voor dat z'n moeder ontdekt dat ie weg geweest is :O

    1 decennium geleden
  • ElsaSherlock

    Ja, ga maar naar huis want mammie wacht :p x

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen