Foto bij LVI

Alice Potter

Samen met Remus loop ik naar de leerlingenkamer van Griffoendor, Lucy hebben we bij haar leerlingenkamer afgezet.
‘Weet jij wat er met James is?’ vraag ik aan Remus. Nu mijn zorgen om Lucy niet meer mijn voornaamste zijn, heb ik tijd om me druk te maken om andere dingen. James die me verwijt dat ik dingen niet verteld heb.
Remus kijkt op van zijn kaart en kijkt me aan. ‘James? Oh, ehm, nou kijk.’ Hij wordt een beetje rood en haalt een hand door zijn haar, terwijl hij me niet aankijkt. ‘Hij- We hebben gezien toen– toen jullie bij het Krot waren en…’ stamelt hij.
‘Zijn probleem is dat hij denkt dat ik-’
‘Dat je het hem niet verteld hebt,’ zegt Remus snel.
Ik zucht. ‘Waarom maakt James altijd problemen van dingen die er niet zijn?’
‘Dus, maar… Het is dus zo dat… Je bent dus niet…’ Remus staat zenuwachtig met zijn handen te friemelen.
‘Nee, Remus, dat ben ik niet,’ zucht ik.
‘Oh.’
‘Wachtwoord?’ gromt de Dikke Dame ineens vlak naast me. Ik had niet door dat we hier al waren. Verbaasd staar ik haar aan, totdat Remus het wachtwoord voor me zegt.
‘Ik ga maar naar bed, denk ik. Gelukkig is het morgen zondag.’ Ik glimlach naar Remus, die stil blijft en voor zich uitstaart.
‘Dusseh…’ zeg ik na een tijdje.
‘Vandaag,’ mompelt hij en kijkt me ineens aan.
‘Wat vandaag?’
‘Vandaag is het zondag,’ zegt Remus.
‘Aha, nou, ik ga alsnog naareh…’ Ik wijs naar de trap van de meisjesslaapzalen.
‘Alice?’
‘Ja?’
‘Wat bedoelde je met James’ problemen die er niet zijn?’
‘Volgens mij denkt James ineens dat iedereen verliefd op me is de laatste tijd, en andersom.’ Ik lach even. ‘Belachelijk.’
‘Hoezo?’ Remus zet een stap in mijn richting.
‘Wie zou er nou op mij verliefd worden?’ vraag ik grijnzend.
‘Wie niet? Alice, je ben echt lief en slim en grappig en…’ Hij wordt rood, maar blijft me aankijken. ‘Knap.’
Ik val compleet stil, en kijk hem met grote ogen aan. Zei hij nou zojuist.. Betekent dit dat…
Remus zet nog een stap in mijn richting en legt zijn hand op mijn wang, waarna hij naar me toebuigt…


---
Dat was mijn voorraad weer,
dus ik heb echt geen flauw idee wat er hierna gaat gebeuren ^^
<3

Reageer (56)

  • Anaklysmos

    Verder!! Zou je please een plaatje zoeken hoe je denkt hoe ze (alice) er uit ziet?? VERDER

    1 decennium geleden
  • FiliaDeorum

    ZOENEN ZOENEN MAAK ME GEK!!
    (dat is eigenlijk niet zo moeilijk want dat ben ik al..)
    Snel verder!

    1 decennium geleden
  • Mylintis

    Ahw, gemeen om nu, op een leuk moment, te stoppen! Ik ben benieuwd hoe Alice gaat reageren. Het lijkt me stiekem heel erg grappig als James Alice en Remus zo zou zien, dan draait hij vast helemaal drie dubbel door x'D Super snel verder(H)

    1 decennium geleden
  • SuperrrLouis

    omg omg omg! je mag hier echt niet ophouden! dit is gewoon gemeen! neeeheeeeeheeeee! *ja ze meotne wel zoenen, maar jij moe tgewoon verdergaan ^^*
    please verder?

    1 decennium geleden
  • Muze

    YEAY YEAY YEAY!
    omg omg omg EINDELijK WIEEEEEEEEEEEEHaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    sorry, dat moest er eventjes uit.


    Oehyeah, Remus maakt een move, i like(yeah)
    Maar wit ik niet leuk vindt is dat je nu stopt.... NIET STOPPEN RAAAH!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen