Foto bij W67

Faragonda klopte op de deur en kwam binnen.
“Bloom, ik vrees dat we een probleem hebben”, zei ze kalm. Bloom keek op.
“Wat is er?”
“Dit is de week die de meeste ouders uitkiezen om hun kinderen op te zoeken. De ouders van Tecna en Helia zijn er ook al. En jouw adoptieouders hebben ons al een maand geleden gebeld. Ze wilden je verrassen.”
“Zijn ze hier?” Bloom schrok enorm. Ze schrok zo hard dat ze weer in een monster veranderde. Flora sloeg direct toe. Sky’s ouders schrokken zich een ongeluk, en staarden Bloom en Flora verbijsterd aan. Toen Bloom gekalmeerd was, zei Faragonda kalm:
“Ik vrees van wel, Bloom. Ik had er te laat aan gedacht en ze hebben gebruik gemaakt van de magische doorgang die ik een tijd geleden voor hen heb geïnstalleerd. Ze willen je absoluut zien.”
“Weten ze al …?”
“Nee, ik dacht dat je dat misschien liever zelf zou vertellen. Maar als je wilt kan ik het hen eerst uitleggen.”
“Graag”, fluisterde Bloom. Ze keek Sky en zijn ouders aan. “Kunnen jullie ons even alleen laten?”
“Die doorns”, zei Sky’s vader verontwaardigd.
“Het is de enige manier”, zei Bloom kalm.
“Doet dat geen pijn?”, vroeg Samara bezorgd.
“Als ik er niet tegen vecht valt het goed mee, en ik hou er niets aan over.”
“Goed dan. Zien we je morgen?”
“Ik heb liever dat jullie hiernaast wachten”, zei Bloom, en ze wees op de deur die naar de living leidde. “Ik wil jullie aan Mike en Vanessa voorstellen.”
“Zoals je wilt”, knikte Erandor. Sky ging zijn ouders voor naar de living van de Winx. Bloom keek angstig naar Flora.
“Ik ben banger om mijn eigen ouders te ontmoeten dan die van Sky.”
“Dat begrijp ik. Jouw ouders kennen immers bijna niets van magie”, knikte Flora. De meisjes zaten nog een paar minuten zwijgend naast elkaar, tot de deurklink naar beneden ging.
“Hier is het”, hoorden ze Faragonda zeggen. Mike en Vanessa verschenen in de deuropening.
“Bloom?” Vanessa klonk angstig.
“Hoi mam, hoi pap”, zei Bloom zacht.

Reageer (4)

  • aniek1313

    Snel verder:O

    1 decennium geleden
  • Padme

    Hoe gaat ze dat zeggen.
    Snel verder

    1 decennium geleden
  • Allysae

    nice
    snel verder
    arme bloom

    1 decennium geleden
  • dayxdreamer

    O ow van een rampzalige samenloop van omstandigheden gesproken...

    snel verder

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen