Foto bij 011. Goodbye now

Soundtrack.

‘Ik ga weer naar de kleedkamers’ zeg ik dan als Justin me alleen maar aan staat te gapen. Hij knikt langzaam en ik glimlach zwakjes naar hem. ‘Ga je mee?’ vraag ik dan maar, want hij maakt geen aanstalten om met me mee te gaan. ‘Ja, is goed’ zegt hij als hij uit zijn trance is ontwaakt. Ik schud mijn hoofd en loop rustig terug naar de kleedkamer. Ondertussen kwebbelt Justin weer zoals vroeger. Hij praat over het publiek dat heel positief op hem en Drew reageerde. Ik maak zo hier en daar wat instemmende geluidjes en loop dan rustig de kleedkamer binnen. Meteen loopt Liam op me af en neemt me in zijn armen. Justin zijn vrolijke gezicht betrekt als sneeuw voor de zon. Ik snap niet waar hij nu precies last van heeft, maar ik word niet blij van zijn gedrag op dit moment. Hij kust me op mijn wang en laat me dan weer los. ‘Ik zweer, jullie zijn leuk samen’ zegt Zayn dan hardop. Ik staar naar de grond en hoor Liam zachtjes gniffelen. ‘Laten we maar naar de bus gaan’ stelt Zayn dan voor. Iedereen stemt in en Liam steekt zijn hand naar me uit. Ik pak hem aan en we lopen rustig achter de rest aan naar de bus. Ze zijn allemaal aan het lachen en maken rare grapjes die ik niet begrijp. Liam blijft naast mij lopen met zijn arm om mijn middel heen. Opeens blijft hij stil staan en trekt me dicht tegen zicht aan. Ik giechel zoals een echt meisje hoort te doen. Liam buigt zich voorover en kust me dan lief en teder op mijn lippen. Waarom is hij nou z’n ontzettende klootzak? Waarom kon hij niet gewoon vragen of ik zijn vriendin wilde spelen zonder dat chanteergedoe? Hij pakt mijn hand weer beet en we lopen dan iets sneller zodat we de rest van de jongens weer zullen inhalen. Liam knijpt in mijn hand. Ik kijk op naar zijn gezicht en hij glimlacht lief naar me. Ik zie het jaloers kijkende meisje weer staan. Ik glimlach schijnheilig naar haar en ze steekt meteen haar middelvinger naar me op. Stiekem vind ik het echt briljant om haar zo gek te maken nu en ik ken haar niet eens. Ik vraag me af wat ze gedaan heeft waarom Liam nu zo boos is op haar. We stappen de bus in en gaan rustig op de bank zitten. Ik zit tussen de leuning en Liam in. Zijn arm ligt losjes om mijn schouders heen en mijn hoofd rust tegen hem aan.

‘Laten we een film kijken’ roept Niall dan vrolijk. Iedereen stemt meteen in met zijn idee. ‘Ik ga slapen’ zegt Justin. Ik voel me schuldig als ik zijn gezicht zie. De vrolijkheid van een paar dagen geleden is helemaal verdwenen. Het is allemaal mijn schuld. Liam pakt mijn gezicht tussen twee handen beet en laat me naar hem kijken. Hij kust me op mijn neus en kijkt me dan aan. ‘Hij is het niet waard’ fluistert hij dan in mijn oor. Een rilling schiet langs mijn rug door zijn prachtige stem. Ik knik een beetje versuft. Niall wappert met een dvd. Ik vernauw mijn ogen en zie nu dat hij saw in zijn handen heeft. Een rilling trekt door mijn rug. Ik hoef die film eigenlijk helemaal niet te zien. ‘Ik bescherm je wel’ fluistert Liam dan in mijn oor. Ik glimlach even naar hem en dan wordt de film in de dvd-speler gedaan, omdat iedereen instemde om die film te zien. De film is absoluut doodeng. Ik kruip steeds dichter tegen Liam aan. Hij fluistert iets in mijn oor en voordat ik kan vragen wat hij zei zit ik al bij hem op schoot met mijn rug naar de televisie toe. Mijn hoofd rust op zijn schouder terwijl zijn handen op mijn onderrug liggen. Het wordt steeds moeilijker om mijn ogen open te houden en niet in slaap te vallen. Ik weet niet hoe het komt, maar ik ben gewoon ontzettend moe van alles. Liam zijn handen wrijven over mijn rug en ik begraaf mijn gezicht nog verder in zijn nek. Ik moet toegeven dat hij eigenlijk best wel lekker ruikt. ‘Alica’ mompelt hij dan in mijn oor. Ik haal mijn hoofd uit zijn nek en kijk hem aan. Hij kust me zachtjes op mijn lippen. ‘Zoek een kamer’ gilt Louis terwijl hij met zijn voeten op de grond trappelt zoals kleine kinderen wel eens doen. Ik rol mijn ogen naar hem en leg mijn hoofd dan weer op Liam zijn schouder. Opeens staat Liam op en loopt met mij in zijn armen naar de bunks. Hij legt me voorzichtig in zijn bed neer. Ik kijk hem met grote ogen aan en hij glimlacht alleen maar naar me. Hij legt de dekens over mijn lichaam heen en buigt zich dan voorover om me op mijn voorhoofd te kussen. Als hij dat gedaan heeft draait hij zich om en wilt hij weglopen. Ik grijp zijn pols en trek hem dan terug. ‘Blijf’ vraag ik lief.

Reageer (6)

  • MCourtois

    Mooi !

    1 decennium geleden
  • Oosterloo

    aahw.
    Ze moeten als een echt stelletje bij elkaar komen!
    Ze zijn echt lief.
    Jammer van die chantage..
    Abo erbij!

    1 decennium geleden
  • Mortal

    Ahh, geweldige story!
    Waarom stop je nu op dit punt ö
    Snel verder!!

    1 decennium geleden
  • Noorhelm

    aahw lief!!!
    <3

    1 decennium geleden
  • Boulevard

    VERDER

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen