hieronder volgt een verklaring voor Maya's dood.

Maya was iemand die vol zat met liefde zoals een honingpot die vol zit met honing. Ze was een fontein die overstroomde van liefde.
Ze was iemand die straalde zoals de zon.
Maar er zijn altijd mensen die de honing uit de pot nemen, en er is altijd de aarde die de warmte van de zon opslokt.
En zo werd ook Maya's liefde opgeslokt.
Haar liefde werd opgeslokt door een groot zwart gat genaamd de mensheid.

Want er was altijd wel iets.
Kinderen hadden honger.
Zwarte mensen werden neergeschoten.
Moslims werden vermoord omdat ze een andere religie hadden.
Mensen zorgden voor de ondergang van andere mensen.
Mensen vermoorden andere mensen.
Zo was het altijd geweest en zo zou het altijd zijn.


Maya wilde geen mens meer zijn.
En nu was ze een ster.



Ze had het altijd verschrikkelijk gevonden wat andere mensen elkaar aandeden. Ze verafschuwde zichzelf omdat ze ook een mens was.
Ze wilde iets doen, iets betekenen voor de rest van de wereld, maar dat kon ze niet.
Maya besefte dat een zeventienjarig meisje in de wereld net zo hulpeloos was als een vis op het droge.
En ze kon er niets aan veranderen; helemaal niets.


Maar eeuwig is ook ontstaan uit niets en Maya besloot om eeuwig te worden.



En dat was haar gelukt.
Al kende niet veel mensen haar, al wisten maar weinigen wie de echte Maya was, toch zouden velen nu naar haar opkijken.
Mensen die de moed verloren, zouden haar in de nachte aan de hemel zien schijnen om hem terug moed in te blazen.
Mensen die huilden, zouden troost vinden bij haar zwakke licht in de duisternis.
En mensen zouden liefde vinden in haar romantische verschijning.

zo dat was dus een soort van verklaring voor Maya's dood.
Als jullie nog vragen hebben mag je die nog altijd stellen, ik zal ze beantwoorden.

Reageer (4)

  • Chasing1D

    Maar eeuwig is ook ontstaan uit niets en Maya besloot om eeuwig te worden.


    Wowie.

    7 jaar geleden
  • BlueJays

    Zucht, ik vind het maar niks eigenlijk. Niet het verhaal, want jij schrijft heel mooi, maar dat dit soort dingen gebeuren. Zelfmoord is zinloos, naar mijn mening, maar goed, daar zal ik niet te lang over uitweiden.
    Het is echt mooi geschreven, maar persoonlijk geef ik toch een voorkeur aan happy endings (:

    8 jaar geleden
  • BOOKWURM

    Oke zelfmoord dus. Tenzij ze als vrijwilliger naar een oorlogsgebied getrokken is en daar gesneuveld is (dat zou me de plottwist wel wezen)
    Kudo

    8 jaar geleden
  • Duendes

    Wauw....
    Echt, wauw...
    Heel erg mooi!!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen