Foto bij O24 | Fuin

Hoe maakte je voor het eerste kennis met lord of the rings, the hobbit of wat algemener het Tolkien-fandom?

Hehe, dit vind ik ook een leuke.
Het is heel simpel, eigenlijk. Ik had nooit een schijn van kans. Mijn vader was vroeger een echte fantasyfan (nu minder, wat er ook voor zorgt dat we wat meer uit elkaar groeien) dus werd ik als zevenjarige overstelpt met verhalen over In de Ban van de Ring. De boeken mocht ik niet lezen en de films mocht ik niet bekijken van mijn moeder - "Daar is ze nog veel te jong voor!" - maar ik was eens op zolder geklommen - vraag me niet waarom, ik was een raar kind - en vond daar een koffer vol met boeken. Het was alsof ik een stukje van het Paradijs had ontdekt, haha.
In die koffer vol met Verboden Boeken ontdekte ik de In de Ban van de Ring-trilogie en daarvan las ik deel 1 diezelfde dag nog uit. En vanaf dan was onze Aarde niet goed genoeg meer.


Omdat Peredhel het wilde, en om de komst van abo #28 te vieren. Welkom!

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (6)

  • Ringwraith

    Kut, nu moet ik ook nog tijd zien te vinden voor een hoofdstuk EoH. :')
    Oké, nu ga ik gauw lezen.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen