Foto bij Quizlet visie

Deze story is niet geschikt voor alle leeftijden. Daarom is deze alleen te lezen als je bent ingelogd. Zo houden we Quizlet.nl leuk voor alle bezoekers.

Reageer (17)

  • AnoukIrwin

    Ik ben het met je eens!
    Ik lees 16+ en ik ben 12 geworden op 11 februari.

    En over de zelfbeschadiging, bedankt voor de hulp Solange!
    Mijn vrienden zijn heel erg blij dat ik gestopt ben, heel soms denk ik er nog aan, maar dan zet ik muziek op en ga ik zingen.
    Zingen i mijn uitlaatklep voor alles.
    Zo bedankt!

    9 jaar geleden
  • Deliamy

    Echt top dat je dit online hebt gezet en veel lezers, vele ook onder de 16, aan het denken heb gebracht.
    Zelf ben ik 17, maar was ik 15 toen ik een account aanmaakte. Alles wat in de verhalen werd beschreven, beschouwde ik, net als vele andere, inderdaad als normaal.
    Nu twee jaar later weet ik zelf heel goed dat het allemaal niet normaal is en dat je heel zuinig met jezelf moet zijn.
    Echt mijn complimenten voor hoe je dit hebt beschreven!

    9 jaar geleden
  • Chantilly

    Wauw. Ik ben het helemaal met je eens!

    9 jaar geleden
  • ccalum

    Dit heeft me echt aan het denken gebracht

    9 jaar geleden
  • xCarpeDiem

    Ik ga hier niet te veel op reageren, maar wil alleen 3 dingetjes zeggen:

    Ten eerste ben ik het wel eens met het feit dat er te gemakkelijk wordt gedaan over vrijwel alles. Seks met de eerste de beste, drugs, roken, alcohol... Zo gaat het echte leven niet en zo hebben we een slechte invloed op de jongsten hier. Toch is dit het risico dat aan een verhalensite vast zit en is de graad in hoever je gaat de verantwoordelijkheid van de schrijver/schrijfster. Doet de personage makkelijk over drugs en roken? Dan zal dat zo beschreven worden en dat is te accepteren.

    Daarnaast: ja, 12 jaar is jong om in het echte leven seks te hebben. Hier zit echter een grote "maar" aan vast. Dingen gebeuren tegenwoordig nou eenmaal eerder. Kinderen zijn eerder seksueel geprikkeld, seksuele voorlichting wordt eerder gegeven, veel meiden ontdekken rond hun 11-12e levensjaar verschillende dingen die ze kunnen met hun lichaam. Wat voelt fijn? Waarom voelt dit fijn? Hebben anderen dit ook? (Ja) Waar word ik opgewonden van? De verhalen op deze site geven nog steeds een duizend keer beter beeld van seks dan sites als pornhub.


    Selfharm is inderdaad een ander opzicht, maar persoonlijk vind ik niet dat hier te makkelijk over wordt gedaan. De verhalen zijn zwaar, heftig. De schrijfsters weten waar ze het over hebben, want het is niet een onderwerp waar je zomaar over gaat schrijven.
    Ik ben zelf niet beïnvloed in beeld of gedrag door Quizlet. Ik snap dat het mogelijk is dat dit je wel gebeurt, maar ergens vind ik dat behalve de schrijvers, jijzelf hier ook een zekere verantwoordelijkheid in hebt.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen