Foto bij Gesprek

Hierboven zie je Lichtster.

'' Ooh , oke '' miauwde Goudpoot verrasd. '' Bloesempoot , laten we ze naar Lichtster brengen''. De katten stonden op en liepen naar Lichtsters hol. ''Bloesemblad '' verbeterde de poes Goudpoot. '' Je bent een krijger?'' miauwde de leerling opgewonden. Ze knikte. ''Gaaf!'' ''Lichtster?'' riep Bloesemblad. ''Kom maar binnen '' miauwde de leider . De vier katten liepen naar binnen. '' Ehh wie zijn dit?!'' miauwde de poes geschrokken. '' Wij zijn Blauwoor en Roodvlek. We werden door Bladster gestuurd om Goudpoot , Panterpoot en Zwartzicht te zoeken''. '' Maar we zien dat een van onze krijgers is vermoord '' voegde Roodvlek er bitter aan toe. Goudpoot en Bloesemblad wierpen de twee krijgers vernietigende blikken toe. '' En we zien dat jullie Blauwsteen vermoord hebben '' miauwde Goudpoot droogjes. Roodvlek zette zijn haren recht overeind. Lichtster schudde haar kop. ''Vechten is niet nodig''. ''Lichtster , ze jaagden hier wel op ons territorium terwijl ze geen toestemming hadden. En ze vermoorde Blauwsteen '' rapporteerde de poes. '' Hmm ja , We houden deze katten hier zolang ik dat zeg dat we ze hier houden. We kunnen nu geen enkel risico nemen ''. '' We moeten terug naar ons kamp Lichtster , naar Bladster . Vertellen waar jullie zijn. En we nemen jullie ook mee!'' ''Ik bepaal zelf wel of ik mee ga of niet!'' snauwde de kater. Roodvlek en Goudpoot keken elkaar vijandig aan. '' Nee Roodvlek , jullie blijven hier , mijn besluit is genomen. Bloesemblad , ze kunnen in het krijgershol slapen. Zorg dat ze het kamp niet verlaten . Vraag aan Geelster of hij hier wilt komen , ik moet wat dingen met hem bespreken''. ''Ja , Lichtster '' de poes rende het hol uit. '' Goudpoot , ik zie dat je een vreemde leerling hier hebt meegenomen. Ik zag haar al een tijd met Leeuwenpoot vandaag . Geelster zou toch alleen krijgers meenemen?'' ''Ehh ja Lichtster , ze heet Zandkit. Zwaluwster had het leiderschap van Geelster afgenomen en bij een gevecht Zandkit meegenomen uit ons kamp''. De lapjespoes dacht diep na. '' Ja , ik herhinner me wel dat toen ik een commandant was , vlak voor ik leider werd een kat uit ons kamp werd gestolen. We wouden niks tegen Leeuwenpoot en Geelpoot zeggen , misschien waren ze wel erg van streek...'' ''Mag ze weer bij onze Clan komen? '' vroeg de lapjeskat. ''Wat ze zelf wilt'' miauwde Lichtster.

Reageer (1)

  • Scara

    please Grijsjacht!! :(

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen