Foto bij een vreemde dag...

Zandkit en Goudpoot hadden al 3 muizen en 2 dikke konijnen verzameld. '' We hebben veel gevangen '' vond Zandkit. Goudpoot snorde. ''Laten we terug gaan'' vond Goudpoot. '' Ik ga eerst wat drinken bij de Maanpoel'' murmelde de poes. ''Okee'' Goudpoot begroef de prooi en liep verder met haar het woud in. Toen Zandkit zich voorover boog om het water op te likken zag ze in het water zichzelf weerspiegeld . Naast haar stond Goudpoot niet weerspiegeld maar een andere kat. Ze keek om. Ze zag Goudpoot nu wel. '' Is er iets'' vroeg de kater. Zandkit keek weer het water in. De kat leek erg op Goudpoot en had ook een gouden poot. Maar was een stuk groter. Zijn poten waren klauwen en hij stond op een hoge steen. Ze keek naar Goudpoot. Word hij Clanleider? vroeg ze zich af.

tegen de tijd dat de katten het kamp bereikte was t bijna schemering. '' Lichtster?'' riep Grijsjacht. ''Lichtster?'' Hij racete nar haar hol. Het kamp was best leeg. In haar hol zag hij Doornklauw , de commandant huiverde... ''Wat moet hij hier?!'' ''Ik heb je laatste leven bijna weggenomen! geef het op! '' Doornklauws zwarte stem klonk dreigend maar gewonnen en machtig. ''Nee Doornklauw ! Ik vecht terug! Ik vecht voor me Clan! Als ik sterf heb ik je wel verjaagd!'' Lichtster klonk moedig , maar ook wanhopig. Dit zou toch niet haar dood worden?! Doornklauw sprong naar haar toe en probeerde haar te grijpen maar Lichtster was sneller en draaide zich om en dook weg. De SchaduwClankrijger rolde tegen de grond. Voor Lichtster hem kon grijpen sprong de sluwe kat op haar en drukte hij haar tegen de grond... Hij beet haar in d'r nek en ze schreeuwde het uit. Er stroomde bloed. Grijsjacht kon dit niet langer meer aanzien en hij wierp zich in de strijd... ''Jij! Eerst Blauwsteen! Dan een vos en nu ook dit nog! Jij vossenstront!'' spuugde de commandant. Hij teckelde Doornklauw omver. '' Dit is niet jouwstrijd Doornklauw!'' ''Ik vecht en als ik sterf ...'' Hij hield even op. Daarna vervolgde hij '' Dan heb ik tenminste de Clan verdedigd en jouw misschien hebben gedood! Door jouw '' , spuugde hij ,'' ben ik Blauwsteen verloren. ''Door jou Doornklauw verlies ik misschien , heel misschien Lichtster. En mijn leven!'' De laatste woorden spuugde hij uit. Daarna gaf hij Doornklauw een krab op zijn gezicht. Er straalde bloed uit. Maar Doornklauw wist de commandant zich van zich af te schudden en tegen de grond te duwen... ''Mischien is dit niet mijn strijd , maar ik heb er wel iets om bij te wreken! Je hebt gesproken als een Clanleider , jammer dat je het niet bent geworde!'' Doornklauw beet in Grijsjachts vel en krabte zijn rug open... ''Lichtster! Zeg tegen Goudpoot....'' Hij krees even van de pijn. ''En de andere , dat ik hun wil bedanken , voor de hulp en moed die ze mij gaven...'' Lichtster teckelde Doornklauw en die viel op de grond. Ze krabte hem in zijn gezicht. Grijsjacht kwam dichterbij. Maar Doornklauw sprong op waardoor Grijsjacht omver viel. Snel krabtte de commandant de kater zijn buik open. ''Mraaauuuww!'' Doornklauw gaf Grijsjacht nog een enorme krab en Grijsjacht deed hetzelfde. Doornklauw viel van hem af. Doornklauw ademde niet meer... ''Grijsjacht , het is je gelukt! Jij hebt Doornklauw verslagen! Je sprak als een echte Clanleider. Is 't' waar van Blauwsteen?'' ''Ja , door twee...'' Hij viel op de grond. Bloed sijpelde weg uit zijn wonden... Grijsjacht zuchte nog een laatste keer. De commandant was dood...

Reageer (2)

  • Scara

    woow jij sterke Grijsjacht!!

    1 decennium geleden
  • Blueblaze

    Schrijf Hier een Reactie . (A)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen