''Ik snap het '', zei Doornklauw. Nu had hij een complete schuldgevoel als last. Vroeger werd hij niet gewaardeert en Zwartzicht was de gene die hem een kans gaf en hem liet bewijzen aan de Clan. Deed hij hier wel goed aan?'' ''Bedankt Doorklauw , voor je begrip'', miauwde Zwartzicht zacht. Zal Doornklauw het nu naar de commandant vertelen? HET WAS ZIJN SCHULD DAT HIJ DE LEERLING HEEFT VERJAAGT EN HEM HET LEVEN PROBEERDE ZUUR TE MAKEN ! ALLEMAAL ZIJN SCHULD!! EN HIJ WAS ZO KWAAD DAT HIJ NOG WEL EEN ONSCHULDIGE MEDICIJNKAT LEERLING HEEFT VERMOORD. ''Zwartzicht , ik ben niet zo als jij denkt dat ik ben...'' '' Hoebedoel je? '' vroeg de commandant. ''Ik DEED het oke?! Ik WAS het!'' '' Wat deed je?'' ''Ik verjaagde jou zoon en doodde Spikkelpoot de leerling van Dondervacht!'' Er viel een kille stilte...

Later beslootte de twee katten samen te gaan jagen. Onderweg kwamen ze Bloesempoot tegen die met haar mentor aan het jagen was. Ze had ijsblauwe ogen en een bruin rosige vacht. '' Jij bent zeker Goudpoot?'''vroeg ze. ''Ja , dat klopt'''. ''Ik ben Bloesempoot '' stelde ze zich voor. '' Ha Bloesempoot , zullen we wat gaan jagen nu onze leider en mentor zitten te praten?'' ''Oke!'' De twee katten trippelde wat verder het bos in. Dit was het begin van een mooie vriendschap. Bloesempoot ving 1 vink , 2 waterratten en 1 dik konijn. Goudpoot had 2 Dikke konijnen 1 vink en 2 muizen verzameld. de vier katten liepen terg naar het kamp. Ze gingen een tunnel door en kwamen in het kamp.'' Word jij ook straks krijger op maanhoog?'' vroeg Bloesempoot. ''Ja '' mauwde Goudpoot met veel enthousiastme. '' Dan moeten we vanavond goed het kamp bewaken '' zei Bloesempoot beslist. ''Kom , ik stel je voor aan de leerlingen''. Ze liepen naar het leerlingenhol. Daar werd ze enthousiast begroet . ''Ha Bloesempoot alles goed?''. ''Ik wil jullie voorstellen aan Goudpoot. Goudpoot kwam naast haar staan. '' He broertje '' miauwde Zilverpoot. '' Is hij jou broer Zilverpoot ?'' vroeg Leeuwenpoot. Leeuwenpoot kon het goed met haar vriendin vinden.'' Ik ken Goudpoot al ''. miauwde Geelpoot. Leeuwenpoot en Geelpoot leken veel op elkaar. Je kon zo zien dat ze broer en zus zijn. ''Dus jij bent Goudpoot?'' Leeuwenpoot stapte op hem af en rook. '''Je ruikt naar SchaduwClan!'' '' Dat komt omdat ... me vader zit in de SchaduwClan en me moeder is Lichtster''. ''Ben jij half SchaduwClan , half ZonClan?! Bloesempoot , deze katten zijn niet loyaal genoeg , ze zijn twee Clans , daarom zijn ze niet Loyaal!'' Daagde Leeuwenpoot Goudpoot uit. ''Hij is WEL Loyaal , toch Geelpoot?'' ''Hij?!'' Spuugde Geelpoot , '' Is onze Clan niet eens waardig!'' '' Wel !'' Spuugde Zilverpoot. Ze ging naast Bloesempoot en Goudpoot staan , die zich totaal verdrietig voelde. '' Bloesempoot , het is een halfbloed , die zijn van 2 Clans dus niet loyaal..'' probeerde Leeuwenpoot voorzichtig. ''Ik ben wel Loyaal ! '' spuugde Goudpoot. ''Bewijs het eens!'' blaastte Geelpoot hem toe. ''Doe ik!'' Goudpoot liep het hol uit , met Bloesempoot aan zijn zijde. '' Zilverpoot , we hebben respect voor je maar hij is onze Clan niet waardig.'' ''Waarom willen jullie mijn broer niet accepteren?! echte vrienden zouden dat doen Leeuwenpoot..'' Zilverpoot rende naar haar broertje en Bloesempoot toe. Leeuwenpoot zuchtte en keek naar de grond. Was ze echt zo een slechtte vriendin?

Reageer (1)

  • Scara

    TIP: misschien moet je ook een soort lijst maken om te zien wie wie is!!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen