Doornklauw haalde een dik konijn uit de prooienstapel. Na het vermoorden had hij veel trek gekregen. Hij wist al bijna zeker dat zijn plan zal gaan lukken : Eerst Zilverpoot vermoorden , daarna Lichtster en Zwartzicht... De medicijnkat zelf wist hij nog niet... Toen hij nog een leerling was , kwam ze langs de SchaduwClan om Bladster te helpen met het trainen van hun leerling medicijnkat. De leerling was nog 7 manen oud , dus nog erg jong. Toen Doornklauw Doornpoot heette rende die rond het kamp , maar keek niet uit voor een boom. Bamm!! je kon het tot aan vierboom horen. Hij was zwaargewond. Ze wisten niet of hij het nog zou redden... Maar Dondervacht bedacht daar iets op , waarmee ze haar leerling kon trainen. Ze gaf hem papaverzaad zodat hij sliep en rust kreeg. Daarna gaf ze hem een speciaal soort bes . Vuurrood. Hij mocht het niet doorslikken . Hij moest ze uitspuugen. De stoffen die de bessen achterlaten waren goed voor je lichaam en erg gezond. Doodsbessen hadden dus nog wel wat nut. Later herstelde hij weer onder de goeie zorgen van Dondervacht en Nachtpoot , die nu Nachtverlichting heet. Sindsdien heeft hij altijd respect voor medicijnkatten gehad. Ook voor hun leerlingen , maar Zilverpoot was Goudpoots zijn zus... Hij worstelde met zijn gevoelens. De SchaduwClancommandant kwam aanlopen. ''Ha Doornklauw''. ''Ha Zwartzicht.'' ''Weetje , ik ben erg ongerust sinds Goudpoot is vertrokken. Heb jij hem gezien? Hij zou een krijger worden en dan zou de SchaduwClan een stuk sterker zijn tegen de RivierClan die ons onze territorium wou afnemen...'' Een schuldgevoel overheerste Doornklauw , zou hij echt wraak nemen op zijn Clanmaat die hem een rede gaf om in de SchaduwClan te blijven...

''Het is tijd '' miauwde Lichtster. ''SterrenClan , ik doe een beroep op mijn krijgervoorvaderen om op deze twee kittens neer te kijken. elke kitten die geboren word heeft recht op een naam. Deze twee kittens proberen zich aan uw nobele krijgscode te houden en uw wensen in vervulling te brengen. Ze raakte met haar neus de 2 kittens aan. Het katertje en zijn zus. Vanaf vandaag zal hij bekendstaan als Streepkit , en zijn zusje als Jaguarkit. Ter ere aan zijn gestreepte vacht en haar zware vlekken.'' ''Streepkit!'' ''Jaguarkit!'' riep iedereen in de kraamkamer enthousiast. '' De SterrenClan accepteerd het aanbod en geeft jullie de moed en kracht om de wensen van de SterrenClan om in vervulling te brengen!'' Later kwamen om de beurt katten om Stormstaart te feliciteren met haar jongen. Nachtvlucht , de vader van de kittens stond er trots naar te kijken. Even later gingen Goudpoot en Lichtster eropuit. Dit was Goudpoots laatste training als leerling dus moesten ze er wat van maken. Toen ze bij de beek in het midden van het zonneteritorium waren aangekomen , besloot Lichtster het vechten te oefenen. ''Je hebt het nu extra nodig met Doornklauw''. ''Ik begrijp het'' antwoordde Goudpoot vastberaden. ''Val me aan '' beval zijn leider hem. Goudpoot deed eenpaar stappen naar achter. Hij keek naar Lichtster haar staart. Nu zou hij een nieuwe truc uitproberen. Hij keek in Lichtster haar Diepblauwe blik. Ze zetten zich schrap en sprong opzij toen Goudpoot haar wou bespringen , maar stopte niet toen hij de grond raakte en sprong dit keer raak op haar staart. '' Goudpoot wat ben je aan het proberen?'' Lichtster was erg verward. Dit had ze nog nooit een leerling zien doen. ''Hij trok met zijn scherpe klauwen aan haar staart , waardoor zijn leider haar evenwicht verloor en omviel. Toen sprong hij op haar en drukte zijn moeder tegen de grond. '' Is dit goed?'' vroeg Goudpoot. Hij liet zijn moeder los die weer overeind kwam. '' Dit heb ik nog nooit een kat zien doen Goudpoot. Daarom was de verwarring groter en was het slim van je om mijn staart te trekken , en mn poten onder me vandaan te halen . Het gaat erg goed slimme leerling''. Goudpoot begon te stralen. Zoiets heeft hij nog nooit gehoord...

Reageer (1)

  • Scara

    jaguarkit! xD

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen