Foto bij Surprises in a secret love for someone

Dit is hoofdstuk 6 al :o hope you still like it :$

Dit hoofdstuk ging nogal moeilijk om te schrijven dus ..... ik heb je gewaarschuwd !!! En sorry als ik niet zo rap schrijf !! :/

ik weet het super duper oud liedje :) maar zo toepasselijk http://www.youtube.com/watch?v=uqv5b0UjR4g

Zo ging ik dus verder als gewoon een vriend. Dagen gingen voorbij , weken werden verslonden door moedertje tijd en gevoelens werden uit respect voor haar even aan de kant gelegd. Maar dat laat ik gemakkelijker klinken dan het echt is. In het echte leven betekende het eerder dat ik er nachten van wakker lag, elke nacht probeerde ik een manier te vinden om haar te helpen. Maar ik kon er over blijven nadenken, er zijn geen echte goede manieren om iemand dan goed te helpen. Het enigste dat ik kon doen was er voor haar zijn, haar steunen en de vriend zijn. Gewoon een vriend die ,stiekem en zonder dat die jongen het zelf wist ,zijn hele wereld rond één meisje liet draaien….. ze was zijn zwaartekracht die alles beïnvloed zonder dat iemand het ooit door heeft, zijn lucht die hij de hele dag nodig had om te overleven, zijn water waar hij graag in verdronk, zijn oeroude vuur dat hem vanbinnen warm maakte, zijn beste vriendin. Ik durf het heel eerlijk tegen je vertellen , ze was mijn alles…..

Op een dag kreeg ik een mail van de jeugdbeweging waar ik toen samen met haar, en haar broer bij zat , de jongerenwerking. In de mail stond dat er een activiteit was gepland, het onderwerp was liefde. Ik stond perplex! Ik had de kans om het over liefde te hebben met haar ,zonder dat het verdacht was . Om het in mijn dialect te zeggen “ ig kon nie wachte tot dien daeg” . En iets dat ik niet moet uitleggen, als je naar iets uitziet dan duurt het eeuwen voordat die dag komt ! Het is niet dat het extra lang duurt in de realiteit , het is de droom van hoe je wilt dat het gaat die het lang laat duren. Maar uiteindelijk kwam dan toch de dag dat ik niet meer moest wachten. We begonnen met een simpele opdracht , om binnen in het lokaal te mogen betreden moest je uitleggen wat je aan één van de ,willekeurig gekozen, jongeren fijn vond. Het klinkt misschien heel raar maar ik was blij dat ik niet moest uitleggen wat ik fijn vond aan Anneke. Het zou me nooit gelukt zijn om er als een normale jongen en vriend van haar een uitleg aan geven te hebben. Het zou niet gemakkelijk zijn geweest om op die moment lief maar niet te lief het verwoord hebben wat ik fijn aan haar vond. Het mocht echt niet te lief zijn omdat ze dan had kunnen beseffen dat een jongen normaal niet zo over een meisje kon praten, dat er achter mijn woorden een kloppend hart zat dat alleen voor haar klopte. Een normale jongen dan want ik durf in tegenstelling tot veel andere jongens wel wat gevoel steken in normale dingen zodat ze toch wat specialer aanvoelen voor de andere persoon.

Maar zelfs als ik al een beetje beter mijn gevoelens kon verwoorden dan andere jongens, ze zou het misschien hebben gemerkt, iets wat ik niet wou. Ik had liever de pijn van het haar niet te kunnen vertellen wat ik voelde dan dat ik het haar had moeten vertellen. Ik wou zeker weten dat ze het niet nog moeilijker zou gekregen hebben dan dat ze het al had door de dood van haar opa . Maar er ging dus een uur voorbij , een uur van groepsactiviteiten om de band tussen de jongeren te versterken, plezant maar op die moment totaal niet waar mijn gedachten zaten. Mijn gedachten zaten bij dingen van Anneke leren , dingen die te maken hadden wat ze in een jongen zocht, op vlak van liefde. Ik wou haar hartje van goud stevig vastnemen in mijn handen en het op die manier laten smelten van de pure warmte die uit mijn handpalmen kwam , rechtstreeks uit mijn hart , en zo de barstjes die er al in haar hart zaten terug samen te krijgen. Het zag er niet naar uit dat ik dat ging meemaken en dat het een droom was gedoemd tot mislukken. Maar uiteindelijk, een half uur voor het einde van de activiteit, gingen we gewoon aan een tafel zitten. Klinkt saai en stom maar dat was het voor mij niet omdat we gewoon gingen praten over liefde. JEEJJJEEEEEEJ echt zo blij was ik, alles wat Anneke vertelde over wat ze in een jongen zocht typte ik , zo stiekem als ik kon, op mijn gsm zodat ik het nooit meer vergeten zou ! Was ik blij dat niemand dat door had. Door had dat ik daar de hele tijd al naar uit keek …

Reageer (5)

  • LaDispute

    Wow...

    1 decennium geleden
  • ProtonicPanda

    Klinkt zo poëtisch (H)

    1 decennium geleden
  • Azriel

    Wat beschrijf je alles mooi!

    1 decennium geleden
  • Sunspot

    mooi <3

    1 decennium geleden
  • xApumn

    luf, ook wel toepasselijk op dit hoofdstukje. Echt geweldig, snel verderxxx

    xxxxxfosje

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen