• Dit leek me nou écht een leuk idee. Een topic waar elke schrijver in stappen of gewoon verteld hoe hij of zij zijn story maakt. Misschien kunnen beginners (like moi) hier tips en trucs uithalen, die ze weer gebruiken voor hun eigen stories.

    Bijv:
    1. Een idee plopt in mijn hoofd. (héé.)
    2. Ik begin álles wat ik weet over de hoofdpersoon helemaal op te schrijven, echt alles. Van familieleden tot favoriet eten; álles.
    3. Daarna de verhaallijn, elk klein onzinnig detail.

    Etc, etc. Yay or nay? Btw; geen idee of dit topic hier goed staat. :8


    some relationships are like glass, it's better to leave them broken then by hurting ourselves putting it back togheter.

    1. een idee
    2. ik vertel het volledige verhaal aan mezelf in mijn moedertaal (engels)
    3. ik vertel het aan mezelf in het nederlands
    4. ik schrijf het op (voor mezelf)
    5. ik verzin een titel
    6. ik maak een cover
    7. ik schrijf een inleiding
    8. ik schrijf persoonsbeschrijvingen op (voor mezelf)
    9. ik maak een plus-minus schema op
    10. ik begin te schrijven aan het eerste hoofdstuk.

    ghehe net gepast;
    Hoe schrijf je een verhaal in tien stappen :'D

    [ bericht aangepast op 21 mei 2011 - 15:25 ]


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Ik denk dat dit topic bij story problemen hoort?

    Ik schrijf nog niet zo lang dus ik werk eigenlijk niet echt met stappen.
    Maar het is wel handiger als je met stappen werkt want ik kwam mezelf ook wel tegen toen ik al een paar hoofdstukken had geschreven. Ik vergat een paar dingen en zo. Maar het is wel belangrijk dat je ongeveer weet hoe je het verhaal wilt beëindigen. En ook is het handig om de geschiedenis van de personages te kennen en alle details over die personen. En alle details over het verhaal opzich die verzin ik vaak ter plekke.

    [ bericht aangepast op 21 mei 2011 - 15:36 ]

    Als ik een idee heb begin ik gewoon te schrijven.Ik ga niet eerst alles opschrijven want die dingen bedenk ik pas tijdens het schrijven.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    1) Ik verzin wat.
    2) Ik schrijf de hoofdlijn op en belangrijkste dingen die ik wil dat gebeurt.
    3) Het einde bedenk ik ook alvast.
    4) Ik ga plaatjes zoeken voor bij de chapters.
    5) Ik verzin titel.
    6) Ik kies plaatje van diegene die ik gezocht had uit en schrijf daarbij de chapter ;p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    StJimmy schreef:
    Als ik een idee heb begin ik gewoon te schrijven.Ik ga niet eerst alles opschrijven want die dingen bedenk ik pas tijdens het schrijven.


    Dat doe ik eigenlijk ook.
    Maar het is wel handig om stappen te volgen.


    Aan niets denken is ook denken.

    StJimmy schreef:
    Als ik een idee heb begin ik gewoon te schrijven.Ik ga niet eerst alles opschrijven want die dingen bedenk ik pas tijdens het schrijven.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Zodra er iets in me opkomt begin ik meteen met schrijven, vaak eerst alleen een samenvatting, en gaande weg ontplooit het verhaal zich en groeien de ideeen in mijn hoofd. Ik merk vrij snel wanneer een verhaal voor mijn gevoel niet werkt, dan stoppen de ideeen in mijn hoofd en kan ik me er ook geen beeld meer bij voorstellen.

    Ik moet me ook echt een beeld voor kunnen stellen en me kunnen inleven, het gebeurd dan ook regelmatig dat ik een idee krijg maar hem na 2-3 weken schrijven verwijder omdat het in mijn hoofd niet klopt of werkt.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    1) Ik krijg een rare droom of gewoon een gaaf idee
    2) Ik open een nieuwe story en schrijf in grote lijnen op van die story.
    3) Dan verzin ik een titel en een naam voor de hoofdpersoon.
    4) Ik maak een leuke samenvatting die het een beetje spannend maakt.
    5) Begin hoofdstukken te schrijven.
    6) Activeer de story


    The way that you flip your hair gets me overwhelmed - One Direction, What Makes You Beautiful

    StJimmy schreef:
    Als ik een idee heb begin ik gewoon te schrijven.Ik ga niet eerst alles opschrijven want die dingen bedenk ik pas tijdens het schrijven.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    uhm...
    1. ik bedenkt een idee
    2. ik schrijf het idee op
    3. ik verzin een hoofdpersoon en schrijf alles op over die persoon wat ik belangrijk vind.
    4. ik verzin er nog wat rollen bij.
    5. ik schrijf een proloog of het eerste hoofdstuk
    6. ik schrijf nog een paar andere hoofstukken
    7. ik verzin een titel
    8. ik zet het online op Q
    9. ik promoot het :Y)


    'Burning up a sun, just to say goodbye.'

    1. Plop! Een idee!
    2. Ik schrijf het op.
    3. Ik verzin de personen. Meestal begint het met Agnes en dan kan het Ashley worden
    4. Ik schrijf een hoofdstuk
    5. Verzin een titel
    6. Schrijf nog een hoofdstuk
    7. Online zetten op Q.


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Celestial schreef:
    Ik denk dat dit topic bij story problemen hoort?

    Ik schrijf nog niet zo lang dus ik werk eigenlijk niet echt met stappen.
    Maar het is wel handiger als je met stappen werkt want ik kwam mezelf ook wel tegen toen ik al een paar hoofdstukken had geschreven. Ik vergat een paar dingen en zo. Maar het is wel belangrijk dat je ongeveer weet hoe je het verhaal wilt beëindigen. En ook is het handig om de geschiedenis van de personages te kennen en alle details over die personen. En alle details over het verhaal opzich die verzin ik vaak ter plekke.


    Ja haha, same here. Soms schrijf ik gewoon ''ineens'' een paar hoofdstukken zonder een verhaallijn of iets er bij te bedenken. Maar die stappen zijn zeker handig.


    Before you start pointing, make sure your hands are clean. - Bob Marley

    1. Ik krijg een idee
    2. Begin met een schrijfplan maken, wat wil ik er in hebben, wat zijn de belangrijke punten, hoe moeten ze verwerkt worden.
    3. In mijn schrijfplan zoek ik een passend begin en eind.
    4. Als het hele plan compleet is, begin ik met het schrijven van de inleiding, en de eerste ca. 10 stukjes, zodat ik de dag erna, het meteen weer kan oppakken.


    Bad decisions make good stories.

    Ik heb niet echt een stappenplan..

    Maar ik begin wel altijd met een klein ideetje..
    van dat ideetje bedenk ik een titel.
    of ik schrijf.. en me verhaal blijf te komende hoofdstukken titelloos.
    maar als ik geen titel weet.. dan maak ik eerst de hoofdpersoon, en dan pas een hoofdstuk.
    & voordat ik begin met schrijven, heb ik dus me hoofdpersoon klaar [of in de eerste paar hoofdstukken vertel ik dr naam gewoon niet]
    & van al die dingen die ik dan klaar heb [het idee, de hoofdpersoon enzo] maak ik een cover (:


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    1. Ik krijg een idee.
    2. Ik schrijf op wat ik in gedachten op, dus eerst het verhaallijn.
    3. Ik begin het hoofdpersonage, of meerdere helemaal uit te schrijven.
    4. Ik verzin een titel
    5. Ik maak een cover.
    6. Begin zoveel mogelijk te schrijven

    Tsja.. lol xd


    Forever.