• Yep, meet my new nickname, Cthulhu. High priest of madness.


    Cthulhu (alternatieve spellingen: Tulu, Cthulu, Ktulu, en veel andere) is een fictieve, monsterlijke godheid in de Cthulhu Mythos van H.P. Lovecraft. Cthulhu krijgt in het Engels soms de titel Great (Groot) of Dread (Afschrikwekkend).

    Achtergrond
    Cthulhu, die miljoenen jaren geleden op aarde terechtkwam, wordt beschreven als een kolossaal wezen dat zijn tijd doorbrengt in de verzonken stad R'lyeh. Hij is de priester van een pantheon van goden die bekend staan als De Grote Ouden. Hij maakt zijn eerste opwachting in het verhaal De Roep van Cthulhu.

    De oorsprong van Cthulhu wordt in geen van Lovecrafts verhalen onthuld, maar onder fans wordt de planeet Vhoorl vaak als zijn thuisplaneet gezien. Cthulhu’s lichaam is gemaakt van een voor mensen onbekende, buitenaardse materie.

    Cthulhu wordt in Lovecrafts verhalen verder omschreven als een wezen waarvan het exacte uiterlijk niet in woorden te omvatten is. Wel vermeld de omschrijving dat hij een groene huid en klauwen heeft, en mogelijk zo groot als een berg is.

    Sommige mensen op aarde zijn op de hoogte van Cthulhu’s bestaan, en vereren hem via sekten. Onder andere bij de Inuit en de Arabieren bevinden zich zulke sekten, al kennen zij Cthulhu elk onder een andere naam.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Leuke naam, interessante achtergrond.
    Één vraagje,is dit uit een verhaal of zo of is het een mythisch wezen?


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    Leuke naam, interessante achtergrond.
    Één vraagje,is dit uit een verhaal of zo of is het een mythisch wezen?


    Beiden. Zoals er bij staat is het is een fictieve, monsterlijke godheid in de Cthulhu Mythos van H.P. Lovecraft. Er zijn echter groepen (sekten) die daadwerkelijk de Mythos als religie aanhangen en in hem geloven.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Cthulhu schreef:
    (...)

    Beiden. Zoals er bij staat is het is een fictieve, monsterlijke godheid in de Cthulhu Mythos van H.P. Lovecraft. Er zijn echter groepen (sekten) die daadwerkelijk de Mythos als religie aanhangen en in hem geloven.

    Ah,ok. Klinkt interessant.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Ah,ok. Klinkt interessant.


    Je hebt ook films, muziek en whatever van hem. Het is eigenlijk echt een behoorlijk bekende naam, alleen niet uit te spreken.*O*


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Leuke naam! Ik zou die naam nooit kunnen onthouden.. Cthulhu.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

    LENI schreef:
    Leuke naam! Ik zou die naam nooit kunnen onthouden.. Cthulhu.


    Oh, dat is niet zo moeilijk ... Maar probeer hem maar eens goed uit te spreken.:Y)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Men, bij jou heb ik het gevoel dat je je username om de dag kan veranderen, terwijl het bij mij eeuwig duurt.x]

    Het is trouwens wel leuk hoor, al heb ik ook geen idee hoe ik dat moet uitspreken. (cat)

    [ bericht aangepast op 19 mei 2011 - 13:20 ]


    everything, in time

    Progeny schreef:
    Men, bij jou heb ik het gevoel dat je je username om de dag kan veranderen, terwijl het bij mij eeuwig duurt.x]

    Het is trouwens wel leuk hoor, al heb ik ook geen idee hoe ik dat moet uitspreken. (cat)



    Als het zou kunnen ... :'D
    Hahaha, ja soms heb ik wel heel lang dezelfde hoor, maar dan heb ik ineens een paar ideetjes en die wil ik achter elkaar gebruiken. & Ik mis de naam van mijn oude account nog het meeste -waar ik steeds op terugkwam en zelden veranderde- en daar heb ik nog niet écht dé vervangende voor gevonden. (no_chears)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Cthulhu schreef:
    (...)


    Als het zou kunnen ... :'D
    Hahaha, ja soms heb ik wel heel lang dezelfde hoor, maar dan heb ik ineens een paar ideetjes en die wil ik achter elkaar gebruiken. & Ik mis de naam van mijn oude account nog het meeste -waar ik steeds op terugkwam en zelden veranderde- en daar heb ik nog niet écht dé vervangende voor gevonden. (no_chears)


    En welke was dat ook alweer? (nerd)


    everything, in time

    Progeny schreef:
    (...)

    En welke was dat ook alweer? (nerd)


    Veangence (& Mistress)


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.

    Cthulhu schreef:
    (...)

    Je hebt ook films, muziek en whatever van hem. Het is eigenlijk echt een behoorlijk bekende naam, alleen niet uit te spreken.*O*

    Hoe spreek je hem dan uit,wand zo moeilijk lijkt hij me niet. Ik zou gewoon zeggen wat er staat.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hoe spreek je hem dan uit,wand zo moeilijk lijkt hij me niet. Ik zou gewoon zeggen wat er staat.

    Khul-lhoo fzoiets dacht ik?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn


    I live for the applause, you will die for it.

    Cthulhu komt ook in dit filmpje voor :Y)


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    StJimmy schreef:
    (...)
    Hoe spreek je hem dan uit,wand zo moeilijk lijkt hij me niet. Ik zou gewoon zeggen wat er staat.


    Want*, en dat is niet door mensen uit te spreken zoals het hoort, omdat het een Alien taal is. (:



    Spelling and pronunciation

    Cthulhu has also been spelled as Tulu, Clulu, Clooloo, Cthulu, Cthullu, C'thulhu, Cighulu, Cathulu, C'thlu, Kathulu, Kutulu, Kthulhu, Q’thulu, K'tulu, Kthulhut, Kulhu, Kutunluu, Ktulu, Cuitiliú, Thu Thu,[2] and in many other ways. It is often preceded by the epithet Great, Dead, or Dread.

    Lovecraft transcribed the pronunciation of Cthulhu as "Khlûl'-hloo" (IPA: [ˈχɬʊl.ɬuː] ?).[3] S. T. Joshi points out, however, that Lovecraft gave several differing pronunciations on different occasions.[4] According to Lovecraft, this is merely the closest that the human vocal apparatus can come to reproducing the syllables of an alien language.[5] Long after Lovecraft's death, the pronunciation /kəˈθuːluː/ kə-thoo-loo became common, and the game Call of Cthulhu endorsed it.


    Bloedspetters besmeuren de muren van de ruïnes, van iets wat men ooit een beschaving noemde maar al lang is vernietigt.