• Ik was net in het boek 'Forensisch onderzoek voor Dummies' aan het lezen en ik ik zie overal stukjes van hoe je een lijk niet moet 'laten verdwijnen', maar nergens staat er hoe je het wél moet doen. Precies alsof ze bang zijn om killers op te leiden. :Y)
    En toen las ik natuurlijk een heleboel interessante dingen. :Y)

    Forensisch onderzoek of forensische wetenschap is sporenonderzoek dat gedaan wordt ten behoeve van het strafrechtelijk onderzoek. Het helpt bij het opsporen van de daders of de oorzaken van (mogelijke) misdrijven op basis van wetenschappelijk bewijsvoering.

    Postcards schreef:
    Ik wil die boek lezen (cat)


    If you keep looking for that happy ending, you are never gonna get it right

    Passerby schreef:
    (...)Dat is correct, maar dan moet je er natuurlijk water over gieten om het volledig te laten oplossen. Het komt altijd op hetzelfde neer, als je iemand wilt vermoorden en je wilt het lijk doen verdwijnen moet je je chemie boven halen.^^

    Naan er stond uitdrukkelijk in het boek dat het geen zin heeft omdat het niet volledig oplost.
    Verbranden trouwens ook niet, tenzij je een mortuarium bij de hand hebt ;d

    Eigenlijk wil ik dat boek ook eens helemaal lezen, want ik heb dat nooit kunnen doen. x')


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kelc schreef:
    (...)
    Naan er stond uitdrukkelijk in het boek dat het geen zin heeft omdat het niet volledig oplost.
    Verbranden trouwens ook niet, tenzij je een mortuarium bij de hand hebt ;d
    Wil je wedden^^
    als je een zuur laat reageren met water komt het zeker niet goed. En tuurlijk kan dat niet. De temperaturen tijdens een brand lopen dan mss wel rap op, maar de brandversnellers zijn gelijk op. Je moet 2uur aan een cte temperatuur van ongeveer 800° verbranden tegen dat het as is.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Kelc schreef:
    (...)
    Naan er stond uitdrukkelijk in het boek dat het geen zin heeft omdat het niet volledig oplost.
    Verbranden trouwens ook niet, tenzij je een mortuarium bij de hand hebt ;d

    Ja, dat staat ook in ons boek dat wij thuis hebben: Belgische seriemoordenaars. Een zeer interessant boek en daar komen ook verschillende technieken aan het licht.

    Catdog schreef:
    Uhm okay..


    Kill them with kindness.

    Passerby schreef:
    (...)Wil je wedden^^
    als je een zuur laat reageren met water komt het zeker niet goed. En tuurlijk kan dat niet. De temperaturen tijdens een brand lopen dan mss wel rap op, maar de brandversnellers zijn gelijk op. Je moet 2uur aan een cte temperatuur van ongeveer 800° verbranden tegen dat het as is.

    Ik weet niet welke bron ik het meest kan vertrouwen haha :-DDD
    Ja, dat weet ik, daarmee dat ik dat zei ;d

    Unhearted schreef:
    (...)
    Ja, dat staat ook in ons boek dat wij thuis hebben: Belgische seriemoordenaars. Een zeer interessant boek en daar komen ook verschillende technieken aan het licht.

    Typisch voor je weer ;d

    Kelc schreef:
    (...)
    Ik weet niet welke bron ik het meest kan vertrouwen haha :-DDD
    Ja, dat weet ik, daarmee dat ik dat zei ;d
    Haha geloofd wat je wilt. :)
    Het boek is niet volledig correct, want dat hebben wij ook ondervonden, sommige procedures zijn gewoon niet volledig en helemaal correct uitgelegd. Maar als je water bij een zuur doet reageert dat echt heel fel, daarom mogen wij dat nooit doen, tenzij we bv 5druppels moeten toevoegen en dat moet dan zeer traag en zeer voorzichtig gebeuren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Passerby schreef:
    (...)Haha geloofd wat je wilt. :)
    Het boek is niet volledig correct, want dat hebben wij ook ondervonden, sommige procedures zijn gewoon niet volledig en helemaal correct uitgelegd. Maar als je water bij een zuur doet reageert dat echt heel fel, daarom mogen wij dat nooit doen, tenzij we bv 5druppels moeten toevoegen en dat moet dan zeer traag en zeer voorzichtig gebeuren.

    Ik geloof je _O_

    Wishful schreef:
    Hé, ik wil dat boek ook. :Y)

    Dexter x3


    Caution first, always.