• Ik heb dit jaar eindexamen HAVO. En ik ken GS dus al. Ik kan heel veel dingen zo vertellen, maar als ik dan ga oefenen dan weet ik niets. Ik snap niet waar ze over lullen. Ik kom er dan gewoon niet uit. Dus nu zit ik helemaal in de stress en zit half te huilen. Ik doe dit hele jaar zo'n mijn best en nu ben ik doodsbang dat ik zak.

    Weet iemand iets waardoor ik minder ga stressen en die vragen wel gewoon kan gaan maken?


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Gewoon ontspannen. Zéker niet gaan stressen lijkt me toch. Veel succes.

    Examen sucks. Niet stressen. Gewoon doen!


    SLOAN.

    Misschien wat vaker een examen oefenen op internet? Misschien dat je dan een beetje doorkrijgt wat de vraagstelling is, en dat je beter weet hoe je een antwoord moet vormen?

    Ik weet t eigenlijk ook niet zo goed, zit zelf ook met mn eindexamens voor havo... -.-' Maar dan heb ik geen gs, heb t profiel n&g ;p

    Wat misschien wel kan helpen is dat je voor alle vakken uitrekend wat je laagste cijfer is dat je kan halen, om gewoon te slagen. Dan heb je een beetje een meetpunt.
    Of ga straks in een lekker warm bad liggen. Je hebt ook van die olie die je in bad kunt doen, die ontspannend zou moeten werken. Lavendelolie geloof ik. Of ga muziek luisteren waar je rustig van wordt?

    Anyway, je bent niet de enige met dit probleem. er zijn er zo veel die eindexamen doen, en er zullen er vast en zeker zijn die slechter staan dan jij.
    En heel veel succes <3


    Inspiration can hit you any time

    Veel oefenen,je moet inzicht krijgen.
    verder gewoon rustig blijven,ik weet het makkelijker gezegd dan gedaan. Bedenk wat het ergste is dat ken gebeuren? Ik bedoel als je niet slaagt,wat je heus wel gaat lukken,nou en? De wereld vergaat niet of zo.

    Met geschiedenis heb je nog even,die is pas de 2e week,dus dat red je heus wel.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Daar heb ik ook weleens last van. Ik heb pillen gekregen waardoor ik minder stress. Niet van die stomme medicijnen waaraan je verslaafd raakt enzo. Het is homeopathisch. Het heet gelsemium sempervirens. Bij mij helpt het echt, maar ik weet niet of je er een doktersrecept voor nodig hebt. Die had ik wel omdat ik bij zo''n homeopathische arts zit.
    Verder veel oefenexamens oefenen. Op school en op internet. Laat je overhoren door mensen om je heen. Laat het ze vragen op de meest onmogelijke momenten. Tja, verder weet ik het niet. Het is gewoon veel doen, denk ik.


    To live would be an awfully big adventure

    Ga naar de huisarts en vraag naar een soort van kalmeringspil voor stres enzo. Heb ik ook, en dat werkt echt heel goed, je merkt er zeg maarn iks van, maar je wordt wel veel rustiger. Er zijn geen negatieve gevolgen ofzo dat je meteen lam bent of dat je dingen niet meer kan herinneren ofzo.

    Ik zou dat zeker doen als ik jou was :)


    Ligt and Darkness are both very different..